کد خبر: ۶۲۶۱۷۴
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵

آیت‌الله جوادی آملی: ابراز گرایش‌های سیاسی از سوی ائمه جمعه، باعث تفرقه می‌شود

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید گفت: ابراز گرایش‌های سیاسی ازسوی ائمه جمعه حتی درحد اشاره، باعث عدم حضور طرفداران جریان مقابل در نماز جمعه می‌شود و در جامعه، ایجاد شقاق و تفرقه می‌نماید.
آفتاب‌‌نیوز :

وی در دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد جواد حاج علی‌اکبری رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، افزود: گرچه نماز جمعه یک نماز سیاسی ـ عبادی است اما این بدین معنا نیست که ائمه جمعه گرایش‌ها و سلایق سیاسی خود را در نماز جمعه مطرح کنند.

آیت‌الله جوادی آملی تاکید کرد: ائمه جمعه باید در این خصوص هوشیار باشند.

آیت‌الله جوادی آملی: ابراز گرایش‌های سیاسی از سوی ائمه جمعه، باعث تفرقه می‌شود

وی درتوصیه‌ای به شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، بیان کرد: از وجود ائمه جمعه‌ای که به دلیل کهولت سن، جای خود را به جوانان می‌دهند، باید استفاده شود.

وی افزود: آن‌ها باید وارد عرصه بازرسی شوند، به مناطق مختلف سرکشی کنند، با ائمه جمعه جوان دیدار کنند و تجربیات خود را در اختیار آن‌ها بگذارند و در بین ائمه جمعه همدلی ایجاد نمایند.

این مرجع تقلید در ادامه گفت: نمازجمعه یکی از میوه‌های طیب و طاهری است که به برکت خون پاک شهدا در این کشور به ثمر نشست.

وی افزود: نماز جمعه سوای از دیگر نمازها، یک صبغه سیاسی نیز دارد و یک عمل سیاسی ـ عبادی محسوب می‌شود و در اینجا چون سیاست که امری دنیوی است در کنار نماز قرارگرفته، اگر لحظه‌ای درخصوص اهمیت نماز جمعه غفلت شود، خطرات فراوانی را در پی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: نزاهت اخلاقی و دیانت باید درحد اعلای آن در ائمه نماز جمعه وجود داشته باشد و در مسائل دینی جای هیچ‌گونه سهل‌انگاری برای ائمه جمعه وجود ندارد.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به این‌که نماز، عمود دین است، بیان کرد: اگر برای این عمود مشکلی پیش بیاید، کل دین آسیب می‌بیند درنتیجه ائمه جماعت و جمعه باید هر روز در جهت رشد معنوی خود بکوشند.

وی با بیان این‌که در موارد خطیر، احتیاط از استحباب می‌گذرد و واجب می‌شود، ادامه داد: معنای احتیاط طبق بیان حضرت امیر که به کمیل فرمودند این است که، دور دینت یک دیوار محافظ بکش تا دینت از هر خطری مصون و محفوظ بماند، این نکته باید جزء سبک زندگی ائمه جمعه باشد.

وی خاطرشان کرد: وقتی خیمه‌ای باشد که عمود محکم و سالمی داشته باشد، ناگزیر همه مردم برای پناه بردن از آسیب‌های مختلف به آنجا پناه خواهند برد و حول این عمود و زیر آن خیمه جمع خواهند شد، چرا که می‌بینند هر کس به این خیمه آمد جز خیر چیزی ندید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اسرا، در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات صوت گرفته در تقویت جایگاه نماز جمعه ارائه نمود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین