کد خبر: ۶۲۶۱۸۵
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰

رییس قوه قضاییه: دختران و پسران را نمی‌توان از فضای مجازی جدا کرد/ نماز، تنها راه برون‌رفت از آسیب‌های اجتماعی است

رییس قوه قضاییه گفت: اقامه نماز تنها راه برون‌رفت جامعه از آسیب‌های اجتماعی و مصون سازی جوانان و نوجوانان از عواقب ناشی از آن است.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی امروز پنجشنبه در بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز در گرگان اظهار داشت: طبیعت و سرشت انسان نیازمند برقراری ارتباط با خدا است که این رابطه در پرتو نماز به عنوان رمز حیات طبیه و صراط مستقیم شکل می گیرد.

وی بیان کرد: اگر چه اقامه نماز از خانه آغاز می شود اما همه بخش های جامعه اسلامی مانند مدرسه، دانشگاه، ادارات و هر کوی و برزن باید جلوه گاه این ارتباط الهی و معنوی باشد.

رییس قوه قضاییه: دختران و پسران را نمی‌توان از فضای مجازی جدا کرد/ نماز، تنها راه برون‌رفت جامعه از آسیب‌های اجتماعی است

رییس قوه قضاییه افزود: مساجد خانه های خدا در زمین و مرکز ارتباط با خالق است که اگر ارتباط انسان با خدا حتی برای یک لحظه قطع شد زمینه سقوط و از بین رفتن انسان و همه وجودش فراهم خواهد شد.

حجت‌الاسلام رییسی ادامه داد: علاوه بر آن، تداوم اقامه نماز می تواند منجر به برقراری عدالت در جامعه شده و انسان های عادل را به طرف عدالت رهنمون کند.

وی گفت: اگر در جامعه مشکلاتی مانند آسیب های اجتماعی، کمبودهای اقتصادی و سیاسی و فرهنگی داریم باید بدانیم که از خدا غافل شده ایم که توجه بیشتر به نماز این مشکلات را تا حد زیادی برطرف خواهد کرد.

رییس قوه قضاییه افزود: حقیقت نماز می تواند جامعه را از تهدیدات مصون کرده و فرد، جامعه، اقتصاد، سیاست، قضا و حکمرانی را در مسیر راستی و عدالت قرار دهد.

حجت‌الاسلام رییسی ادامه داد: اقامه نماز مانع حکومت ظالمین بر ممالک اسلامی می شود و یکی از پیام ها و اهداف اجرای این فریضه، نفی هر گونه ظلم و ستم است.

وی گفت: به دلیل نقش موثر اقامه نماز در بخش های گوناگون جامعه، اجرای آن در مساجد، ادارات و مدارس کشور باید بیش از پیش گسترش یافته و جدی گرفته شود.

وی به گسترش فضای مجازی در جوامع و خانواده ها اشاره کرد و گفت: آسیب های ناشی از رواج این پدیده، جامعه را رنج می دهد اما با گسترش نماز می توان مسایل اخلاق و تهدیدات ناشی از ارتباطات دیجیتالی را به فرصت هایی برای مصون سازی جوانان و خانواده ها تبدیل کرد.

رییس قوه قضاییه بیان کرد: باید بپذیریم که جوانان و دختران و پسران را نمی توان از فضای مجازی جدا کرد چرا که این فناوری همه لایه ها و زوایای زندگی را در برگرفته و به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

حجت‌الاسلام رییسی افزود: هیچ اختراعی مانند فضای مجازی با این سرعت در خانواده ها و انسان معاصر نفوذ نکرده که تنها راه مصون سازی این تهدیدات علاوه بر مدیریت فضای مجازی، گسترش ارتباط با خدا و نماز است.

وی ادامه داد: در پرتو نماز علاوه بر صیانت بخشی انسان های متزلزل، غیبت، دروغ، ظلم و دست اندازی به حقوق و اموال بیت المال کاهش خواهد یافت.

وی گفت: ظلم به خدا، ظلم به خود، ظلم به دیگران و ظلم به هستی و طبیعت جامعه را تهدید می‌کند و برای برقراری تعادل در این چهار زاویه باید بر اساس عدالت عمل کنیم.

رییس قوه قضاییه بیان کرد: ممکن است فردی در اداره با حضور بازرس و ناظر کار خود را به درستی انجام دهد اما اگر می خواهیم در خلوت هم افراد از خطا و تخلف و دست اندازی دوری کنند باید نماز را بیش از همیشه در جامعه رواج دهیم .

وی به تلاش های قوه قضاییه برای اجرای عدالت در جامعه اشاره کرد و گفت: گسترش معنویت و اخلاق بسیاری از جرم ها و آسیب های اجتماعی را کاهش خواهد داد که راه حل آن توجه به خدا، معنویت و نماز است.

رییس قوه قضاییه ادامه داد: فقر محصول بی عدالتی و ناشی از قوانین ناعادلانه در جوامع بشری است که اگر این قانون ها بر اساس آموخته های اجتماعی و الهی باشد بسیاری از این بی عدالتی ها حل می شود که در پرتو نماز می توان جامعه را مصون سازی کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین