کد خبر: ۶۲۶۲۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹

آویزان کردن یک جوان در اعتراضات عراق+عکس

برخی رسانه‌ها نوشته‌اند که معترضان عراقی پیکر جوانی که می‌گویند به آنها حمله کرده را در میدان الخلاني بغداد از تیر چراغ راهنمایی و رانندگی آویزان کرده‌اند. در همین حال سخنگوی فرماندهی نیروهای مسلح عراق گفت که نیروهای امنیتی هنوز در حادثه قتل فجیع نوجوان عراقی به دست برخی افراد و گروه های مسلح ناشناس در محل برپایی اعتراضات در مرکز بغداد ورود نکرده اند.
آفتاب‌‌نیوز :

«عبدالکریم خلف» روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای افزود که نیروهای امنیتی از بیم درگیر شدن و اصطکاک یافتن با برخی از عناصر مسلح غیر ضابطه مند تاکنون در قضیه قتل فجیع نوجوان عراقی ورود نکرده و در انتظار موافقت برخی طرف های مسوول هستند.

وی درباره علت حادثه توضیح داد که «هیثم علی اسماعیل» نوجوان مقتول ۱۶ ساله، صبح امروز (پنجشنبه) با برخی از گروه های مسلح مستقر در کنار منزلش وارد جدال لفظی شد.

آویزان کردن یک جوان در اعتراضات عراق+عکس

به گفته وی، گروه های مسلح حاضر نشدند که از کنار منزل این جوان دور شوند و جدال لفظی به تدریج تشدید شد و نوجوان مقتول، دست به سلاح برده و چند تیر هوایی شلیک کرد.

به نوشته خبرگزاری ایرنا، خلف ادامه داد که گروه مسلح مزبور وارد درگیری با این نوجوان شده و اقدام به آتش زدن منزل با بمب های «کوکتل مولوتف» کرده و به تدریج بر تعداد این گروه مسلح افزوده شد و با ورود به منزل نوجوان، او را به قتل رساندند.

وی افزود که گروه مسلح ناشناس سپس جسد این نوجوان را بر زمین کشیده و در نهایت بر روی یکی از تیرهای راهنمایی و رانندگی در میدان «الوثبه» (ضلع شمالی میدان تحریر) به دار آویختند.

سخنگوی فرمانده نیروهای مسلح عراق تاکید کرد که برای پایان بخشیدن به شرایط مصیبت باری که در منطقه برپایی اعتراضات وجود دارد، باید تصمیمی در خصوص ورود نیروهای مسلح به محیط پیرامون میدان تحریر اتخاذ شود.

وی یادآور شد که افکار عمومی عراق باید نسبت به مساله ورود نیروهای امنیتی به منطقه پیرامون اعتراضات اعلام نظر کنند.

اعتراضات اجتماعی عراق در دو مرحله نخست از نهم مهرماه گذشته آغاز و یک هفته به طول انجامید و مرحله دوم آن از سوم آبان ماه گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

آویزان کردن یک جوان در اعتراضات عراق+عکس

واکنش نخست وزیر عراق

عادل عبدالمهدی، نخست وزیر مستعفی عراق با صدور بیانیه‌ای نسبت به حادثه قتل و به دار آویخته شدن نوجوانی در میدان الوثبه بغداد واکنش نشان داد.

به گزارش سومریه نیوز، در این بیانیه عبدالمهدی آمده است: این جنایت بر نقطه‌نظر ما صحه می‌گذارد که گروه‌های سازمان‌دهی شده‌ای برای قتل و ارعاب و به تعطیلی کشاندن کشور در پوشش تظاهرات وجود دارند که بارها درباره آن سخن گفتیم.

وی افزود: ما هر بار که برای برای حمایت از امنیت عمومی اقدام کردیم در کانون تهمت‌ها قرار گرفتیم، اکنون لازم است که نیروهای امنیتی سلاح خود را به دست گرفته و از میدان‌های تظاهرات حفاظت کنند و اقتدار دولت را برگردانند.

عبدالمهدی تاکید کرد: هیچ چاره‌ای جز این نیست که به اقدام گروه‌های سیاسی در تحمیل حضور خود در میدان‌های تظاهرات با هدف سلطه‌جویی بر آن و تصفیه حساب با دیگر گروه‌های سیاسی پایان داده شود.

نخست وزیر مستعفی عراق اظهار داشت: حفاظت از تظاهرکنندگان تنها بر عهده دستگاه‌های امنیتی رسمی کشور است و رخدادهای اخیر نشان داد که برخی گروه‌ها می‌خواهند با دور ساختن دستگاه‌های امنیتی از میدان‌های تظاهرات ابتکار عمل را، خود به دست گیرند و نقشه‌ای را که بر همه روشن شده به پیش ببرند.

واکنش تظاهرات کنندگان میدان التحریر به حادثه میدان الوثبه

از سوی دیگر تظاهرات کنندگان عراقی در میدان التحریر بغداد که محل اصلی تظاهرات عراقی ها در پایتخت عراق به شمار می رود، به این حادثه واکنش نشان داده و بیانیه ای درباره ان صادر کردند.

به نقل از خبرگزاری بغداد الیوم، تظاهرات کنندگان میدان التحریر در این بیانیه تاکید کردند که آن حوادث در راستای تحریف وجهه تظاهرات بوده است.

تظاهرات کنندگان میدان التحریر در این بیانیه عنوان کرده اند: ما تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز برای اصلاح اوضاع دست به تظاهرات زده ایم. آنچه در میدان الوثبه رخ داد از نظر تظاهرات کنندگان، بشریت و همه ادیان محکوم است.

در این بیانیه همچنین آمده است: براساس گفته شاهدان عینی، یکی از افراد ساکنان منطقه میدان الوثبه تحت تاثیر مواد مخدر به تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز تیراندازی کرد و شماری از آنها را کشت بدون اینکه نیروهای امنیتی دخالت کنند و همین موضوع برخی را وادار کرد تا در برابر تظاهرات گنندگان مسالمت آمیزی که همه آن کارها را به طور کامل رد می کنند، به آن منزل حمله کنند و آن اتفاقات رخ دهد.

تظاهرات کنندگان افزودند: ما مجازات نمی کنیم بلکه از نهادهای ذیربط اعم از نیروهای امنیتی و قوه قضائیه می خواهیم سارقان و مجرمان را مجازات کنند. ممکن نیست اجازه لکه دار شدن قیام شفاف خود را بدهیم.

در پایان این بیانیه آمده است: ما تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز از آنچه صبح امروز در میدان الوثبه رخ داد و همچنین از هر گونه رفتار خارج از چارچوب اقدامات صلح آمیزی که آغاز گر آن بوده ایم، اعلام برائت می کنیم و تا زمان تحقق آخرین خواسته های برحق خود، همین روند را حفظ خواهیم کرد.

جریان صدر تهدید کرد

خبرگزاری الفرات نیوز نوشت: صفحه «صالح محمد العراقی» از نزدیکان مقتدی صدر رهبر جریان صدر این کشور در فیسبوک تهدید کرده است که در پی حوادث امروز میدان الوثبه، «کلاه آبی ها» را که مأمور محافظت از تظاهرات کنندگان عراقی در میادین تظاهرات هستند، از آن میدان ها خارج خواهد کرد.

این صفحه آورده است: اگر ظرف ۴۸ ساعت آینده تروریست های عامل جنایت میدان الوثبه معرفی نشوند، کلاه آبی ها باید از میادین تظاهرات در بغداد خارج شوند.

حکم دستگیری برای عاملان حادثه صادر می شود

مرکز اطلاع رسانی شورای عالی قضایی این کشور شامگاه امروز (پنج شنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که قاضی تحقیقات ویژه پرونده های مربوط به امنیت ملی شروع به انجام تحقیقات در رابطه با جنایت قتل یک جوان در میدان «الوثبه» شهر بغداد کرده است.

مرکز اطلاع رسانی شورای عالی قضایی عراق در بیانیه خود در این باره خاطر نشان ساخت که در حق همه افرادی که در ارتکاب این جنایت شنیع شرکت داشتند، احکام دستگیری صادر خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ارشیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
0
0
حداقل یه طور داستان بنویس خودتم باورت بشه فضای مجازی پر شده از این خبر شما توهمات خودتو بنویس
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین