کد خبر: ۶۲۶۲۶۴
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۴

زنجانی‌ها در رانندگی بداخلاق هستند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با اشاره به اینکه در بحث رانندگی زنجانی‌ها بداخلاق هستند و با تندخویی برخورد می‌کنند، گفت: امسال ۱۵ عابر پیاده در اثر تصادفات رانندگی جان باختند.
آفتاب‌‌نیوز :

تصادفات همواره یکی از عوامل اصلی مرگ در کشورهای جهان بوده است که علت وقوع آنها نیز دلایل متعددی دارد، بیشتر تصادفات رانندگی در نتیجه بی‌دقتی، بی‌توجهی و سهل‌انگاری راننده صورت می‌گیرد که ضایعات جبران ناپذیری به وجود می‌آورد.

عواملی چون نوشیدنی الکلی، مصرف داروهای خواب‌آور، دخانیات، خواب‌آلوده بودن، خوردن و آشامیدن در حین رانندگی و همین‌طور دید چشم می‌توانند همیشه مشکل ‌ساز باشند.

زنجانی‌ها در رانندگی بداخلاق هستند

تصادف‌های رانندگی همواره می‌تواند علت‌های گوناگون دیگری چون خرابی سیستم ترمز، فرسوده بودن خودرو، کم نور بودن چراغ‌ها را داشته باشد.

گاهی هم عوامل محیطی مثل آب و هوا یا خرابی جاده زمینه‌ساز حادثه می‌شود، ولی در بسیاری از زمینه‌ها همواره اشتباه‌های انسانی از نخستین علل تصادفات به شمار می‌آیند.

در راستای ترویج فرهنگ رانندگی ایمن، از سال گذشته «یادمان قربانیان حوادث ترافیکی» در حال برگزاری است که هدف از برگزاری این مراسم ترویج فرهنگ رانندگی ایمن و تلنگری برای افرادی که قوانین رانندگی را رعایت نمی کنند، است.

تبیین آسیب‌های اجتماعی ناشی از عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، اثرات منفی ناشی از رانندگی غیراصولی و فرهنگ‌سازی رانندگی ایمن از جمله اهداف برگزاری این یادمان‌ها است.

طبق آمار در ۲۴ ساعت ۵۰ نفر قربانی حوادث ترافیکی می‌شوند

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در این مراسم با اشاره به اینکه سال قبل نخستین یادمان قربانیان حوادث ترافیکی برگزار شد، تصریح کرد: امروز نیز دومین یادمان حوادث ترافیکی در حال برگزاری است که امیدواریم با این مراسم‌ها تلفات کاهش پیدا کند.

حمیدرضا حمیدی با اشاره به اینکه موضوع حوادث ترافیکی جدی است و طبق آمار در ۲۴ ساعت ۵۰ نفر قربانی حوادث ترافیکی می‌شوند، اضافه کرد: تصادفات رانندگی به دو بخش درون شهری و برون شهری تقسیم می‌شود که یکی از عوامل این تصادفات آن است که شهرها خودرومحور شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه موضوعات دیگری همچون ضعف حمل و نقل ریلی و خودروها نیز در وقوع تصادفات رانندگی موثر است، افزود: سرمایه‌گذاری خوبی برای حمل و نقل ریلی نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه برگزاری چنین برنامه‌هایی موجب برانگیخته شدن احساسات در ارتباط با دقت بیشتر خواهد شد، گفت: امیدواریم در آینده شاهد کاهش آمار تصادفات باشیم.

در ادامه نیز رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با اشاره به اینکه در بحث تصادفات خطای انسانی بالای ۹۰ درصد است و همین امر موجب قطع عضو افراد نیز می‌شود، اضافه کرد: باید با آموزش و ترویج فرهنگ رانندگی نسبت به کاهش حوادث رانندگی اقدام کنیم،

علی اصغر شیرمحمدی با اشاره به اینکه متاسفانه در بحث رانندگی زنجانی‌ها بداخلاق هستند و با تندخویی برخورد می‌کنند، افزود: امسال ۱۵ عابر پیاده در اثر تصادفات رانندگی جان باختند و این یعنی ۵۰ درصد فوتی‌ها عابران پیاده هستند.

وی همچنین به رعایت نکات ایمنی از سوی موتورسواران نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی از کلاه‌های ایمنی را هم به فروش می‌گذارند.

ترافیک تحت تاثیر فرهنگ، مهندسی و اعمال قانون است

شهردار زنجان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه از کسانی که نقاشی کرده و به بیان حوادث تلخ ترافیکی پرداختند تقدیر می‌کنم، گفت: برگزاری این گردهمایی ابتکار شهرداری زنجان است.

مسیح‌الله معصومی با اشاره به اینکه حوادث یک نوع تلنگر است که از خودمان و فرزندانمان مراقبت کنیم، افزود: قطعا از دست دادن یک عزیز در خانواده بسیار سخت است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه ترافیک نیز سه عنصر فرهنگ، مهندسی و اعمال قانون موثر است، گفت: باید کاری کنیم که عموم مردم قوانین را رعایت کنند.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه حضور پلیس به عنوان ناظر نیز مهم است، گفت: در همین راستا برای کاهش ابن تصادفات انسانها را محور قرار دادیم و به جد دنبال احداث تقاطع و هوشمند کردن شهر و کنترل هوشمندانه شهر بودیم و تلاش،کردیم با بودجه ویژه به این امر بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه امروز خانه‌ها و منازل مسکونی خودرومحور شده است و در این حوزه پسرفت کرده ایم، بیان کرد: بنده درخواست دارم که یک نگاه مثبت نسبت به ترافیک داشته باشیم.

معصومی با اشاره به اینکه این همایش‌ها و نشست‌ها در ارتقای فرهنگ شهروندی موثر است، گفت: امیدواریم رسانه‌ها نیز در این زمینه تلاش کنند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری زنجان نیز در این مراسم ضمن تقدیر از برگزاری مراسم یادمان قربانیان حوادث رانندگی افزود: قطعا برگزاری چنین مراسماتی در کاهش حوادث ترافیکی موثر خواهد بود.

اسرافیل نیازی با اشاره به عوامل موثر در وقوع حوادث رانندگی بیان کرد: باید با فرهنگ‌سازی در کاهش حوادث رانندگی تلاش کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین