کد خبر: ۶۲۶۳۸۲
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳

تریبون نمازجمعه رنگ انتخابات گرفت

امامان جمعه سراسر کشور با اشاره به ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی، بر رعایت قانون در بررسی صلاحیت‌ها، پایبندی نامزدها به قوانین تاکید کردند و نمازگزاران را به انتخاب افراد اصلح فرا خواندند که خود را وقف خدمت به مردم کرده باشد.
آفتاب‌‌نیوز :

تبیین چگونگی انتخاب نماینده شایسته برای ورود به مجلس شورای اسلامی، تاکید بر وحدت حوزه و دانشگاه به مناسبت سالگرد شهادت آیت‌الله محمد مفتح، تبیین چرایی حکم رهبر معظم انقلاب درباره «رافت اسلامی» در موضوع بازداشت شدگان ناآرامی‌های اخیر، یادآوری اقتدار و توانمندی جمهوری اسلامی ایران که در سایه تحریم‌ها به دست آمده است و انتقاد از اروپایی ها در پایبند نبودن به تعهدات خود در برجام، از دیگر محورهای خطیبان نمازجمعه این هفته در مراکز استان‌ها بود.

خراسان رضوی: آیت الله سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد گفت: دستگاه‌های نظارت بر انتخابات و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی باید پیگیری کنند که تبلیغات میلیاردی از کجاست و شاید پشت پرده این هزینه‌ها آمریکا، انگلیس و صهیونیست‌ها باشند.

تریبون نمازجمعه رنگ انتخابات گرفت

وی ادامه داد: این که یک تاجر و شرکت اقتصادی، یک میلیارد ریال به یک ستاد انتخابات پول می‌دهد تا یک فرد مشخص رای بیاورد آیا این کار جز این است که می‌خواهد از حاشیه قدرت او بهره برداری کند؟ اگر کسانی واقعا قصدشان در کمک به نامزدهای انتخاباتی کسب رضای خداست بیایند و به فقرا و محرومان و حاشیه نشینان کمک کنند.

وی افزود: وقتی که رقابت در قدرت مطرح باشد و در این رقابت هزینه‌های آنچنانی انجام شود چرا آمریکا هزینه نکند؟ با ۵۰ واسطه برای یک فرد هزینه می‌کند تا از او به عنوان یک مهره و عامل نفوذی خود بهره‌برداری کند.

امام جمعه مشهد گفت: نظام اسلامی قلعه ایمن است و دیوار بلندی به نام ولایت دارد که دشمن از این دیوار نمی‌تواند وارد شود اما از دروازه آن که انتخابات و مردم‌سالاری می‌تواند وارد شود.

سمنان: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر عبدوس امام جمعه موقت سمنان گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات امسال پایه‌های جمهوری اسلامی را تقویت می‌کند.

وی به مردم توصیه کرد در انتخابات مجلس امسال افرادی را انتخاب کنند که اسلام را سرلوحه قرار دهند و باور به ولایت فقیه در آن ها احساس شود.

عبدوس به توصیه رهبر معظم انقلاب به رعایت رافت اسلامی درباره بازداشت شدگان ناآرامی‌های اخیر اشاره کرد و گفت: ایشان دستور بررسی دادند که صف مطالبه‌گران و اغتشاش‌گران جدا شود و آنها که برنامه ای در ضد نظام نداشتند حساب آنها جدا شود.

سیستان و بلوچستان: حجت الاسلام و المسلمین سید روح الله حسینی امام جمعه موقت زاهدان گفت: امروزه ایران اسلامی با وجود تحریم‌ها به یک کشور مقتدر و قدرتمند در جهان تبدیل شده و به هیچ کشوری باج نداده است.

وی بیان کرد: دشمنان در طول چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی با جنگ تحمیلی و اعمال تحریم درصدد بودند تا این انقلاب را به ورطه سقوط بکشانند که با هوشیاری و ایستادگی مردم تمام توطئه‌های آنان نقش برآب شده است.

همدان: حجت‌الاسلام سیدحسن فاضلیان امام جمعه موقت همدان گفت: در شرایط کنونی که دشمن به دنبال نفوذ است، وحدت حوزه و دانشگاه از مهمترین نیازهای امروز جامعه ما محسوب می‌شود.

وی با یادآوری ناآرامی‌های اخیر درباره تغییر قیمت بنزین، معترضان را به دو گروه "اعتراض" و "اغتشاش" تقسیم کرد و گفت: اغتشاش نقشه دشمن بود که از ۲ سال پیش طراحی شده بود و با افزایش قیمت بنزین برنامه خود را عملی کرد به طوری که دشمن با کشته‌سازی در شهرهایی همچون شهریار و ملارد به دنبال تحقق اهداف خود بود.

حجت‌الاسلام فاضلیان تاکید کرد: موضوع دوم پرونده مطالبات و حق مردم است و چرا در این زمینه باید مسئولان بدون هماهنگی، برنامه ریزی و اطلاع رسانی، مردم را با شوک اجتماعی روبه‌رور کنند.

کردستان: ماموستا عبدالرحمن خدایی امام جمعه موقت سنندج با اشاره به اهمیت حفظ وحدت در زمان فعلی گفت: اختلاف و تفرقه در جامعه اسلامی، راه را برای تسلط و نفوذ دشمنان بر مسلمانان تسهیل می‌کند.

وی با بیان اینکه مسلمانان برادران یکدیگر هستند و دین اسلام آنان را به هم پیوند داده است، افزود: تشتت و پراکندگی، زمینه را برای نفوذ بیشتر دشمنان از جمله استکبار فراهم می‌کند، بنابراین نباید نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشیم.

لرستان: حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: کسانی که احساس وظیفه کرده و نامزد انتخابات مجلس شدند باید بدانند که سیاست در جمهوری اسلامی از اخلاق سرچشمه می‌گیرد. کسی که داوطلب انتخابات می شود باید خودش را وقف خدمت به مردم کند و مردم نیز باید افرادی را انتخاب کنند که سابقه وقف کردن داشته و خود را در خدمت مردم بدانند.

وی همچنین با بیان اینکه باید تدابیری اندیشه شود که سیاست از اخلاق سرچشمه بگیرد و شورای نگهبان باید به مر قانون بدون اعمال نظر شخصی عمل کند ادامه داد: نمایندگان در طول چهار سال باید خود را وقف مردم کرده و مال و ملکی را برای خود ذخیره نکنند.

گلستان: آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: نتیجه تلاش همه مسوولان برنامه‌ریز از جمله هیات‌های اجرایی و نظارت باید حضور گسترده مردم در انتخابات باشد و از جمله مواردی که داوطلبان شرکت در انتخابات باید مورد توجه قرار دهند، خودداری از صرف هزینه زیاد برای تبلیغات است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: انجام تبلیغات و ارایه برنامه های نامزدهای مجلس باید به گونه ای باشد که مردم برای شرکت در انتخابات ترغیب شوند.

فارس: آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، با اشاره به در پیش بودن انتخابات دوم اسفند گفت: امروز کشور درگیر یک جنگ اقتصادی تمام عیار است و برای پیروزی در این جنگ باید بهترین‌ و قوی‌ترین‌ نیروها را به میدان فرستاد. تا زمان انتخابات فرصت هست، باید فکر کنید و افراد شایسته و توانمند را به میدان بفرستید.

امام جمعه شیراز اظهار داشت: انتخابات مجلس و ریاست جمهوری هر چهارسال برگزار می‌شود و اینگونه نیست که هر زمان که خواستیم بگوییم می‌خواهیم دولت و مجلس را تغییر دهیم.

چهارمحال و بختیاری: حجت‌الاسلام ابوالحسن فاطمی امام جمعه موقت شهرکرد با تاکید بر تقدم منافع ملی بر اهداف شخصی در انتخابات، گفت: مردم با انتخاب فرد اصلح می‌توانند به تحقق منافع ملی و اعتلای ایران اسلامی کمک بسزایی کنند زیرا انتخابات در نظام مردم‌سالاری دینی مظهری از اختیار مردم در تعیین سرنوشت خود است از همین رو باید تا می‌توان این مسئولیت را با هوشیاری و آگاهی لازم انجام داد.

وی با تاکید بر پرهیز از اهداف شخصی در عرصه انتخابات، تصریح کرد: توصیه می‌شود تا مردم از انگیزه‌های قومی و رفاقتی در انتخاب کاندیداها بپرهیزند و حق و عدالت را ملاک انتخاب خود قرار دهند.

بوشهر: آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری امام جمعه بوشهر گفت: داوطلبان قانون‌مداری و اخلاق را رعایت کنند و برای مجلسی است که می‎خواهد قانون‌گذار باشد اول کسی که باید قانون را رعایت کند، داوطلبان هستند.

وی همچنین با انتقاد از پایبند نبودن اروپایی‌ها به تعهدات خود در برجام اظهار داشت: اتحادیه اروپا همراه با ظلم و ستم جهانی با هدایت‌های پشت پرده آمریکا علیه ایران در سازمان ملل و محیط های سیاسی اقتصادی فعال شده‌است و گذشته از اینکه تعهدات برجامی را انجام نمی‎دهد ایران را محکوم به متعهد نبودن به برجام می‌کند.

قزوین: آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باید نمایندگانی انتخاب شوند که درد و فقر مردم را چشیده باشند.

وی افزود: از مردم با بصیرت و همیشه در صحنه انتظار داریم تا در انتخابات پیش رو کسانی را به نمایندگی از خودشان در مجلس انتخاب کنند که درد کشیده باشد، نه اینکه فقر و نداری را تنها در کتاب‌ها خوانده باشند.

آذربایجان غربی: حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: باید مردم از هم اکنون با هوشیاری، افراد صالح را برای انتخاب در روز دوم اسفند شناسایی کنند زیرا حضور افراد اصلح در مجلس شورای اسلامی، کشور را به سمت اعتلا سوق می دهد.

وی افزود: برگزاری پرشور انتخابات در اولویت است که در کنار آن، انتخاب افراد اصلح بسیار مهم خواهد بود. افراد ثبت‌نام کننده اگر تشخیص بدهند که موقعیت برای حضور آنها مناسب نیست، جرات داشته و صحنه را ترک کنند.

گیلان: حجت الاسلام احمد طیبی امام جمعه موقت رشت گفت : باید ملت ما هوشیارانه و پرشور همچون گذشته در انتخابات آتی کشور حضور یابند و افراد لایق و شایسته ترین را انتخاب کنند زیرا با ورود افراد شایسته تر ، به طور حتم مردم و جامعه از آن منتفع می شوند.

وی افزود: مردم باید در مقابل افرادی که صلاحیت آنان تایید نمی شود و یا رای نمی آورند و برای رسیدن به صندلی نمایندگی مجلس خود را به آب و آتش می زنند هم هوشیار باشند و به این افراد رای ندهند.

مرکزی: آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: مردم در انتخابات پیش رو باید انتخاب و حضور آگاهانه داشته باشند و شایسته‌ترین، خدمت‌گذارترین، انقلابی‌تربن، فداکارترین و امین‌ترین افراد را برای حضور در مجلس انتخاب کنند.

وی افزود: نماینده منتخب مردم باید پاک‌دست باشد، عقده ریاست نداشته باشد و تنها هدفش خدمت به مردم و نظام باشد و فرد منتخب بداند در مقابل یک جامعه مسوول است؛ مردم تلاش کنند برای مجلس افرادی مانند مدرس برگزینند و امید است، هفتشخصیت همانندمدرس از استان مرکزی وارد مجلس شورای اسلامی شوند.

اصفهان: آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: باید انسان‌های مومن، متدین، فعال و دلسوز، ملاک انتخاب صحیح قرار گیرد و نباید بر اساس فامیلی، خطی و جناحی، خانواده شهید و یا سید بودن به افراد رای بدهید بلکه باید ملاک‌های انتخاب شما آگاهانه باشد.

وی به نمازگزاران توصیه کرد: همچنین مراقب باشید به افرادی که دلشان برای خارج می‌تپد و یا اینکه شعارهای نه غزه نه لبنان و ... سر می‌دهند را انتخاب نکنید بلکه باید به کسانی که به انقلاب و رهبری اعتقاد قلبی دارند و از سواد و فضل برخوردار هستند رای بدهید.

خراسان جنوبی: حجت الاسلام محمد مختاری امام جمعه موقت بیرجند علم و ایمان را دوبال اصلی برای سعادت دنیوی وآخروی انسان دانست و اضافه کرد: علم و ایمان هیچ تضادی با هم ندارند و در طول تاریخ دانشمندانی از جمله فارابی، بوعلی سینا و بهایی وجود داشتند که در حد اعلا از هر دو آن برخوردار بودند.

وی اظهار داشت: مشکل آنجا شروع می‌شود که برخی سراغ علم می‌روند فکر می‌کنند به دین نیازی نیست و بالعکس اما بدانیم دین و علم با هم متحد هستند و پیشرفت همه جانبه جامعه ما را در عرصه‌های مختلف رقم می‌زند.

یزد: آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: خط قرمز نظام و انقلاب اسلامی ایران امنیت و ولایت‌فقیه است که دشمنان برای تضعیف آنها همواره به دنبال توطئه هستند.

وی با اشاره به اینکه استکبار همواره برای ضربه‌زدن به امنیت کشور نقشه دارد و در حوادث ماه‌های اخیر بخشی از آن به خوبی دیده شد، افزود: کفر جهانی می‌خواهد با ضربه‌زدن به امنیت، مطامع پلید خود را که همان تضعیف اساس نظام است، دنبال کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان یزد ادامه داد: دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی برای رسیدن به اهداف پلید خود در داخل کشور با همکاری برخی دولت‌های مزدور منطقه چشم دیدن آرامش جامعه ما را ندارند بنابراین با رواج شایعه و شبهه می‌خواهند روح ناامیدی را گسترش دهند.

قم: آیت الله علیرضا اعرافی امام جمعه موقت قم گفت: در برگزاری انتخابات قانون و اخلاق برای ناظران، مجریان، نامزدان، طرفداران و همه کسانی که با انتخابات مرتبط هستند، باید محترم شمرده شود و همه هم باید به قانون با همان شکلی که وجود دارد، تمکین کنند.

وی افزود: قانون برای صیانت از آرای مردم و حق رای مردم است، ما باید قانون و اخلاق را در همه مراحل مورد توجه قرار بدهیم زیرا مشارکت بالا و شکوه مشارکت در انتخابات در پیش رو؛ امنیت و اقتدار کشور را ارتقا می دهد و جبهه مقاومت را بالا می برد.

مازندران: حجت الاسلام محمدباقر محمدی لایینی نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری به پیوند هرچه بیشتر حوزه و دانشگاه تاکید کرد و گفت: نیازهای نظام باید با پژوهش‌ها و محصولات این دو نهاد فرهنگی - علمی بر طرف شود.

وی از سالروز شهادت آیت الله مفتح به عنوان روز پیوند حوزه و دانشگاه نام برد و افزود: اساس خودکفایی و بی نیازی به بیگانگان با پیوند حوزه و دانشگاه محقق شد و همگان شاهد بودند که بسیاری از مایحتاج جامعه در حوزه های گوناگون در کشور تولید شده است.

زنجان: حجت الاسلام علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با یادآوری مولفه های مردم سالاری دینی در کشور گفت: جمهوریت و اسلامیت لازم و ملزوم هم هستند و مردم سالاری دینی هم یعنی اینکه بیش از ۹۸ مردم مسلمان به نظام مقدس جمهوری اسلامی رأی دادند و طی ۴۰ سال گذشته نیز برای نگهداری از انقلاب و نظام در صحنه های مختلف از جمله در انتخابات حاضر بودند.

وی با تاکید بر اینکه در انتخابات رأی مردم تعیین کننده است افزود: اصل مهم در انتخابات حضور در صحنه و مشارکت حداکثری است چرا که هر جا مردم آگاهانه در صحنه بودند، اراده و عنایت الهی و نصرت خدا در آنجا جاری و ساری بوده است.

کهگیلویه و بویراحمد: حجت الاسلام سید علی اصغر حسینی امام جمعه یاسوج با انتقاد از رویه کشورهای اروپایی در قبال برجام گفت: فرانسه به همراه آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی می خواستند ایران را در مسأله برجام وادار به تسلیم کنند اما این خواسته آمریکا و اروپایی ها هرگز محقق نمی شود و ایران مقتدر، مستقل و آزاد هیچگاه زیر بار زیاده خواهی ها و زورگویی های دشمنان نخواهد رفت.

وی افزود: آمریکا و اروپایی ها در کشورهای متحد ایران اسلامی شامل عراق، لبنان و سوریه آشوب هایی برپا کرده و آن را نیز به داخل ایران کشاندند و عده ای فریب خورده در ناآرامی های اخیر کشور از سوی دشمنان تحریک شدند و اقدام به بر هم زدن امنیت و تخریب اموال عمومی کردند اما مردم و مسؤولان اجرایی کشور با بیداری، هوشیاری و آگاهی مثال زدنی خود آشوبگران ناآرامی های اخیر را سرکوب و اربابان آنها را نیز مأیوس کردند.

کرمان: حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه هر اندیشمند، متفکر و انسان آزاده ای به مراتب و موثر بودن وحدت بین دانشگاه و حوزه واقف است گفت: این دو نهاد در کنار مردم، همراه و همگام همه در خدمت معمار انقلاب، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و لازمه پیشرفت کشور وحدت آنان است.

وی افزود: حوزه و دانشگاه که هر دو در ایجاد و ماندگاری انقلاب سهیم هستند اگر می خواهند انقلاب را از پیچ های خطرناک عبور دهند باید با وحدت در کنار هم باشند.

ایلام: حجت الاسلام اله نور کریمی‌تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: داوطلبانی که رقبا یا حزب مخالف خود را تخریب می کنند، شایستگی انتخاب و رفتن به مجلس شورای اسلامی را ندارند و مردم در جریان انتخاب به عملکرد و رفتار کاندیداها و هواداران آنها دقت نظر کافی داشته باشند.

وی افزود: باتوجه به شرایط نامساعد و نامطلوب معیشتی و اقتصادی جامعه کاندیداها نباید برای تبلیغات ریخت و پاش و هزینه های آنچنانی کنند بلکه با درک شرایط موجود جامعه هزینه های تبلیغات انتخابات را به حداقل ممکن برسانند.

اردبیل: آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: این روزها کشورهای اروپایی عضو برجام با ارسال نامه به شورای امنیت سازمان ملل به خیال خود ایران را تحت فشار گذاشته‌اند تا ایران سلاح موشکی خود را مثل سلاح هسته‌ای کنار بگذارد و تمام تجهیزات ساخت موشک خود را با دست خود ویران سازد.

به گفته وی، آن‌ها مثل آمریکا یک مذاکره جدید از ایران می‌خواهند، مذاکره‌ای که در آن علاوه بر امتیازات یک طرفه‌ای که در برجام به دست آوردند توان موشکی ایران نیز کاملاً از بین برود.

البرز: آیت الله سید مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت: نامزدهای مجلس مسائلی که تحقق پذیر نیست و خارج از اختیارت بوده به مردم وعده ندهند، وعده های دروغ بعدها باعث بدگمانی مردم و آبرو ریزی آنها است؛ نامزدهای انتخاباتی و هواداران آنان باید در عمل التزام به قانون داشته باشند و تصمیمات قانونی شورای نگهبان را بپذیرند.

وی گفت: نامزدهای انتخاباتی صادقانه وارد عرصه تبلیغ شوند تا نتیجه بگیرید، به خاطر رای آوردن دیگران را تخریب نکنند و قیامت و عاقبت خود را تیره نکنند.

آذربایجان شرقی: حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر رعایت تقوا در انتخابات گفت: از مصادیق تقوا، تقوای انتخاباتی است بر این اساس انتظار داریم نامزدهای مجلس فقط خودشان را معرفی کنند و دیگران را تخریب نکنند.

وی با بیان اینکه تلاش کنیم نامزدهایی را که شورای نگهبان تایید می‌کند اصلح آنها را انتخاب کنیم، ادامه داد: ‌ نامزدهایی که معتقد به منویات مقام معظم رهبری، اعتقاد بیشتر به نظام و انقلاب هستند را انتخاب کنیم.

خوزستان: حجت الاسلام سیدعبدالنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز با اشاره به روند تایید صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: ما مردم ایران نمی پذیریم شورای نگهبان کسی را برای حضور در انتخابات مجلس تایید کند که لیبرال است و تفکر و گرایش غربی دارد.

وی با تاکید بر اینکه «شورای نگهبان باید افرادی که انقلابی نیستند را رد صلاحیت کند» افزود: معلوم نیست تا چه زمانی باید افراد لیبرال و غربگرایان یک طرف انتخابات و افراد انقلابی یک طرف دیگر آن باشند.

وی با بیان این که امام خمینی (ره) صف بندی های مختلف را در انقلاب مشخص کرده اند توضیح داد: شورای نگهبان باید دقیقتر عمل کند و انقلابی ها را شناسایی کند نه این که کسی را تایید کند که وبال انقلاب بوده است.

هرمزگان: حجت الاسلام محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با تاکید بر تقویت وحدت میان دانشگاه ها و حوزه علمیه، گفت: وحدت میان این دو می تواند خنثی کننده توطئه‌های شوم دشمنان در جهت ضربه به جایگاه علمی کشور باشد.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته پژوهش، اظهار داشت: مسوولان امر باید توجه بیشتری نسبت به مقوله پژوهش به ویژه در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه داشته باشند تا هر دوی آنها در کنار هم و با یک هدف مشترک در راستای تحقق اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی گام بردارند زیرا پژوهش شرایط را برای خودکفایی و استقلال علمی کشور فراهم می کند.

خراسان شمالی: حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: باید گفتمان وحدت حوزه و دانشگاه را بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب پیش برد زیراکه در آن، به این مهم بسیار تاکید شده است.

وی با بیان این که حوزه و دانشگاه در شکل گیری نهضت اسلامی همراه هم بودند اظهار داشت: پیشاز انقلاب و پس از آن، این دو نهاد در پیشبرد اهداف نظام نقش ویژه ای داشتنند و نمونه های آن را می توان در دفاع مقدس و دوره سازندگی کشور دید و تشکیل نهاد رهبریی در دانشگاه ها جلوه دیگری از وحدت حوزه و دانشگاه است.

کرمانشاه: آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: یکی از مهمترین برنامه‌هایی که در حال حاضر دشمنان انقلاب و نظام دنبال می‌کنند ایجاد تفرقه و اختلاف در کشور به خصوص بین افراد حوزوی و دانشگاهی است.

وی افزود: دشمنان قسم خورده انقلاب به خوبی می دانند هم حوزه و هم دانشگاه منشاء بیداری مردم و عامل خیر کثیر برای جمهوری اسلامی هستند از همین رو و با توجه به مقبولیتی که این دو نهاد مهم میان مردم دارند دشمنان تمام سعی و تلاش خود را به کار گرفته اند تا میان آنها تفرقه ایجاد و از همدلی و وحدتشان بکاهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین