کد خبر: ۶۲۶۴۱۳
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱

عبدالمجید تبون رئیس‌جمهور الجزایر شد

نهاد مستقل و عالی نظارت بر انتخابات الجزایر روز جمعه اعلام کرد که عبدالمجید تبون، نخست وزیر پیشین این کشور در دور اول انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی دست یافته است.
آفتاب‌‌نیوز :

نتیجه رسمی انتخابات الجزایر نشان می دهد که عبدالمجید تبون، ۷۴ ساله موفق به کسب ۵۸.۱۵ درصد آراء شده است.

میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر به شکل بی سابقه ای کم بوده است. مقامات الجزایر گفته اند که ۴۰ درصد واجدان شرایط در رای گیری روز پنجشنبه شرکت کردند.

عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزایر شد

معترضان به طبقه سیاسی حاکم در الجزایر که طی ماههای گذشته با تظاهرات گسترده خود عبدالعزیز بوتفلیقه را وادار به کناره گیری از قدرت کردند انتخابات روز پنجشنبه را تحریم کرده بودند.

عبدالقادر بن قرینه، نامزد اسلامگرا ۱۷.۳۸ درصد آراء و علی بن فلیس ۱۰.۵۵ درصد آراء را به دست آوردند.

نتایج قطعی انتخابات ریاست جمهوری الجزایر قرار است بین روزهای ۱۶ تا ۲۵ دسامبر (۲۵ آذر تا چهارم دی) پس از رسیدگی به شکایات منتشر شود.

تظاهرکنندگان علیه شرایط سیاسی و اجتماعی الجزایر وعده داده اند که به حرکت های اعتراض آمیز خود ادامه خواهند داد. انتظار می رود که هزاران نفر در اعتراض به نتیجه انتخابات الجزایر به خیابان ها بیایند.

معترضان الجزایری بر کناره گیری تمام اعضای طبقه حاکم از قدرت تاکید می کنند. آنها بر این باور هستند که نسل جدیدی از سیاستمداران باید قدرت را در دست بگیرند. با این حال تاکنون هیچ کس نتوانسته است موقعیت خود را به عنوان رهبر بلامنازع معترضان تثبیت کند.

عبدالمجید تبون از ماه مه سال ۲۰۱۷ تا ماه اوت آن سال عهده دار سمت نخست وزیری بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین