کد خبر: ۶۲۶۴۲۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۸

امام جمعه شیراز: اگر از دولت گلایه دارید، دفعه بعد بهتر انتخاب کنید/مجلس نیز شریک دولت شده

امام جمعه شیراز با بیان اینکه گلایه‌های زیادی در مردم وجود دارد، گفت: مردم گلایه دارند از اینکه دولت خوب اجرا نمی‌کند، مجلس نیز شریک دولت شده در حالی که وظیفه مجلس چیز دیگری است؛ نظارت باید باشد.
آفتاب‌‌نیوز :

لطف‌الله دژکام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به رحمت وسیع و گسترده خداوند نسبت به بندگان اظهار داشت: در جامعه ما نیز باید عطر رحمت پراکنده شود اما متاسفانه گاهی خودمان به جان خودمان می‌افتیم و همه قصد کردیم که لذت زندگی کردن را از یکدیگر بگیریم.

وی با بیان گاه با یک کار کوچک می‌توان شادی را به یکدیگر هدیه دهیم، گفت: با یک تبسم، با یک دست دادن صمیمانه سبب خشنودی دیگران شویم اگر کار دیگری از دستمان بر نمی‌آید، این کار را که می‌توانیم انجام دهیم.

امام جمعه شیراز: اگر از دولت گلایه دارید، دفعه بعد بهتر انتخاب کنید/مجلس نیز شریک دولت شده

امام جمعه شیراز با اشاره به مناسبت‌های هفته آینده افزود: 2 مناسبت در هفته آینده است؛ یکی بزرگداشت شهید تندگویان و دیگر سالگرد ارتحال امام جمعه فقید شهر شیراز، مرحوم آیت‌الله حائری که پایان هفته اطلاعیه آن اعلام می‌شود سالگرد این عالم مجاهد و زحمت کشیده‌ای است که هم در جهاد با طاغوت میدان‌داری عجیبی کرد و هم سال‌های زندان و شکنجه را پشت سر گذاشت تا مردم بتوانند دین‌داری خود را آشکارا انجام بدهند و امیدواریم مسیر دین‌خواهی و خداخواهی در جامعه و نسل‌های آینده ما ادامه پیدا کند.

دژکام با بیان اینکه محور دیگر خطبه‌ها مسئله مهم و اصلی معیشت و زندگی مردم ما است، بیان کرد: ما به اشکال مختلفی باید نسبت به این بحث اقتصاد و گذران زندگی مردم بحث و صحبت کنیم و به دنبال راهکارهای عملی برای حل این مشکل باشیم.

وی عنوان کرد: ممکن است که در ذهن شما بیاید که چرا تند برخورد نمی‌کنید با این مسائل؛ موقعی تند برخورد کردن راه حل مسئله است اما یک موقعی مانند مریضی است که دکتر رفته و جیغ می‌کشد تا دکتر دارو ندهد که خوب نمی‌شود؛ من احساسم این است که ما گاهی زیادی جیغ می‌کشیم به جای اینکه راه حل مناسب را پیدا کنیم؛ در این شرایط این راه مناسب نیست.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه امروز وضع به جایی رسیده که همه باید فکر و تلاش کنند تا راه حل پیدا شود، تصریح کرد: هر کس به اندازه توان خودش باید تلاش کند؛ اگر گاهی مسائلی را اشاره گذرا می‌کنم و رد می‌شوم به این معنا نیست که نمی‌دانیم دردش چقدر است؛ به این معنا است که باید به فکر راه حل‌های اساسی باشیم.

وی با بیان اینکه مسئله‌ای که امروز داریم رهبر معظم انقلاب 12 سال پیش مطرح کردند، بیان کرد: در طول 12 سال اخیر مقام معظم رهبری بحث جنگ اقتصادی را مطرح کردند ولی توجه نشده ما خودمان گاهی دیر اقدام می‌کنیم باید مدیریت کنیم تا از جنگ بیرون آییم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه در طول این سال‌ها دولت‌های مختلفی داشتیم اما توجهی نشده است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سال 89 رسما پیگیری اولیه را کردند و بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند، اما کسی به درستی جواب نداده و به فرمایشات رهبری عمل نکرده است.

دژکام با تاکید بر اینکه 12 سال است که رهبری موضوع را مطرح کرده اما مسئله این است که کسانی که باید این کارها را بکنند باید زودتر جواب دهند، خاطرنشان کرد: در طول این 12 سال عمدتا گفتند که امنیت اقتصادی ایجاد شود یعنی مردم صبح که بیرون می‌آیند نگران بی‌ثباتی بازار نباشند؛ امنیت برای مردم لازم است و از مهم‌ترین رکن‌های اقتصاد مقاومتی است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه عواملی را که باید اقدام کنند تا امنیت اقتصادی شکل بگیرد، یادآور می‌شوم، گفت: مردم از مدیریت و اجرا و عمل به دستورات آقا گلایه دارند که شامل مجریان، قانون‌گذاران و دستگاه قضایی می‌شود مسلما در اجرا دولت اولین امری است که مورد توجه قرار می‌گیرد و توقع این است که دولت‌ها در زمان‌های مختلف به این مسئله بپردازند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه گلایه‌های زیادی در مردم وجود دارد، گفت: مردم گلایه دارند از اینکه دولت خوب اجرا نمی‌کند، مجلس نیز شریک دولت شده در حالی که وظیفه مجلس چیز دیگری است؛ نظارت باید باشد.

وی با بیان اینکه یک وظیفه هم گردن همه ماست که در انتخابات دقت لازم را داشته باشیم،افزود: برای به سرانجام رسیدن این برنامه هنوز 6 سال دیگر زمان است، در این 6 سال چند انتخابات دیگر داریم حسن انتخاب شما مردم است که به اجرای خوب کمک می‌کند.

دژکام خطاب به مردم و با بیان اینکه اگر از کسی که انتخاب کردید، گلایه دارید باید در دفعه بعد بهتر انتخاب کنید، گفت: هر ساعت نمی‌توان دولت عوض کرد وگرنه شبیه به عراق می‌شویم؛ باید به اینها دقت شود. این گونه نیست که نمی‌توانیم تند صحبت کنیم اما باید ابعاد قضیه را برادرانه و عالمانه و عاقلانه در نظر گرفت.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه مسئله ما با شعار و اینکه این گروه جلوی فلان گروه دیگر را بگیرد؛ حل نمی‌شود افزود: باید از این قالب خشک و قدیمی بیرون آییم و متناسب با زمان تغییر کنیم و بدانیم انتخاب خودمان در این امر تاثیر می‌گذارد.

وی با بیان اینکه در جنگ نظامی با حضور کسانی مانند صیاد شیرازی و شهید دوران به پیروزی رسیدیم، بیان کرد: در جنگ اقتصادی نیز باید کسی را در جلو قرار داد که به اندازه عباس دوران بدرخشد؛ در این مدت باقی مانده فرصت دارید که بهترین‌ها را انتخابات کنید و به میدان بفرستید تا در این جنگ هم پیروز شوید.

دژکام با بیان اینکه مبارزه با عوامل فسادآفرین در اقتصاد نیز مهم است، عنوان کرد: رهبری گفتند که نظام بودجه‌ریزی باید تغییر کند اما لایحه بودجه به مجلس رفت بدون اینکه تغییری کند؛ مگر می‌شود که تغییر ندهیم و بعد بگوییم که فساد نباشد؟ نظارت بر قیمت‌ها نیز وظیفه صمت و تعزیزات است که باید اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه همه اینها هم باید با هم صورت بگیرد همه این ابعاد باید کنار هم درست کار کند، گفت: دستگاه قضایی هم تلاش می‌کند اما کار زمین مانده زیاد است؛ تقسیم کار را بپذیریم و هر کس کار خود را خوب انجام می‌دهد تکریم کنیم تا به جایی رسیم که تحول خوبی برای رسیدن به افق 1404 ایجاد شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
...
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
0
3
روحانی بهترین دولت بوده و هست . مدیریت او بهترین است . ریشه کمبود ها و نارضایتی مردم را کسان دیگری باید پاسخگو باشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
0
1
مردم عزیز ایران بهترین انتخاب را داشتند، اما وقتی بعضی حتی شریف ترین انسان (آقای دکتر حسن روحانی) را بر نمی تابند و چشم بر روی حق می بندند و ....... دیگر چه انتظاری ......
مگر اینکه خداوند رحمان و رحیم مدد فرماید و .............................
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین