کد خبر: ۶۲۶۴۴۳
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۴

توافق اولیه چین و آمریکا؛ میلیاردها دلار تعرفه حذف شد

موج جدیدی از تعرفه‌های ایالات متحده که قرار بود از روز یکشنبه بر کالاهای چینی اعمال شود نیز لغو شدند.
آفتاب‌‌نیوز :

چین و ایالات متحده آمریکا سرانجام روز جمعه بر سر آنچه «فاز اول یک معامله» نامیده می‌شد، به توافق رسیدند تا به این ترتیب اولین گام موثر را برای پایان دادن به جنگ تجاری که یک سال و نیم طول کشید، بردارند.

با این توافق اولیه، میلیاردها دلار از تعرفه‌هایی که هر طرف بر کالاهای طرف مقابل اعمال کرده حذف شد یا اعمال آنها به تاخیر افتاد.

توافق اولیه چین و آمریکا؛ میلیاردها دلار تعرفه حذف شد

انتشار این خبر باعث شد که ارزش سهام ایالات متحده در بازارهای مالی افزایش یابد؛ با این امید که ادامۀ مذاکرات پکن و واشنگتن منجر به کاهش تنش‌های تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان شود.

به این ترتیب موج جدیدی از تعرفه‌های ایالات متحده که قرار بود از روز یکشنبه بر کالاهای چینی اعمال شود نیز لغو شدند.

علاوه بر این دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در پیامی توییتری اعلام کرد که گفتگوهای مربوط به فاز دوم این توافق را نیز فورا آغاز خواهد کرد.

او در دو پیام توییتری نوشت: «با ما چین بر سر فاز یک این معامله، توافق کردیم. آنها بسیاری از تغییرات ساختاری همچنین خرید گسترده محصولات کشاورزی، انرژی، تولیدات کارخانه‌ها و بسیاری چیزهای دیگر را پذیرفتند.»

او ضمن تاکید بر اینکه افزایش ۲۵ درصدی تعرفه‌ها همچنان باقی می‌ماند، افزود: «تعرفه‌های جریمه‌ای که قرار بود از ۱۵ دسامبر اعمال آنها آغاز شود، با این معامله اجرا نخواهند شد. ما به جای اینکه تا پایان انتخابات ۲۰۲۰ میلادی منتظر بمانیم، مذاکرات مربوط به فاز دوم را نیز فورا آغاز می‌کنیم. این معامله‌ای فوق‌العاده برای همه است.»

در این توافقنامه همچنین قید شده است که چنانچه چین بخشی از آن را نقض کند، آمریکا می‌تواند همۀ تعرفه‌های لغو شده را دوباره بر کالاهای چینی تحمیل کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین