کد خبر: ۶۲۶۴۵۴
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۶

«دزد دریایی»؛ اجرایی بی‌مانند از اُپرایی کمتر شنیده ‌شده در مادرید

اپرای دزد دریایی بلّینی به‌خاطر چالش‌های آوازی‌اش تا کنون بسیار کم اجرا شده،‌ چالش‌هایی که به‌نظر می‌رسد گاه از مرز صدای انسانی فراترند.
آفتاب‌‌نیوز :

سونیا یونچِوا به مادرید آمده تا با صدای سوپرانوی بی‌مانندش تماشاگران را مسحور کند و این بار در نقش ایموژن، قهرمان زنِ اپرای کمتر شناخته ‌شدهٔ دزد دریایی اثر وینچنزو بلّینی سونیا خود می‌گوید:‌ «اجرای آوازهای این نقش، از اولین تا آخرین نُت، یک چالش تمام‌عیار و تمرین صداست. اما سبک بل‌کانتو همین است و برای همین عاشقش هستیم. اینطور خواندن، پرتحرک‌ترین تمرین است.»

او همچنین درباره تفاوت زندگی شخصی خود و ایموژن می‌گوید: «من در زندگی بخت این را داشتم که با کسانی باشم که دوستشان دارم. اما ایموژن این بخت را نداشته و این ماجرای اوست.»

«دزد دریایی»؛ اجرایی بی‌مانند از اُپرایی کمتر شنیده ‌شده در مادرید

خانم یونچوا که خود به تازگی صاحب فرزند شده این نکته را در درک شخصیت زن نقش اول این اپرا مؤثر می‌داند و می‌افزاید:«نکته‌ای که حالا خیلی خوب درکش می‌کنم این است که او فرزندی دارد، و این مسئولیت بزرگی است.»

اپرای دزد دریایی بلّینی به‌خاطر چالش‌های آوازی‌اش تا کنون بسیار کم اجرا شده،‌ چالش‌هایی که به‌نظر می‌رسد گاه از مرز صدای انسانی فراترند.

خاویر کامارِنا، خوانندهٔ مشهور تنور نیز با اشتیاق تمام، در نقش عاشق سینه‌چاکِ او ظاهر می‌شود. او معتقد است برخی از صفحات این اپرا چالش‌برانگیزتر از هر اثر دیگری بوده است. او می‌گوید: «به گمانم این سخت‌ترین صفحهٔ اپرایی است که خوانده‌ام.»

خاویر: «این اپرا را باید در چارچوب زمانی‌اش درک کرد. زیرا وقتی بلّینی آن را نوشت، تکنیک مرسوم آواز همان فالسِتّو یا صدای سر (در برابر صدایی که با تنفس عمیق در سینه تولید می‌شود) بود، که اجازه می‌دهد چنین نت‌هایی را اجرا کنید.»

ایموژن، عاشق یک کُنتِ تبعیدی است که حالا دزد دریایی شده، اما این زن ناگزیر شده است تا با بدترین دشمن خود ازدواج کند و از او بچه‌دار شود. ایموژن در آخرین لحظات اپرا در کام جنون می‌افتد.

«دزد دریایی»؛ اجرایی بی‌مانند از اُپرایی کمتر شنیده ‌شده در مادرید

امیلیو ساگی، مدیر صحنه این اپرا درباره طراحی لباس و صحنه نهایی کار می‌گوید: «ایموژن با پردهٔ عظیم سیاهی وارد صحنه می‌شود که نمود تمام سختی‌هایی است که در زندگی بر دوش می‌کشد.» و می‌افزاید: «آنچه مرا مجذوبِ این کار کرد، حس گوتیکِ رنج بردن و نهایت احساسات‌گرایی بود.»

اجرای اپرای دزد دریایی تا بیستم دسامبر سال ۲۰۱۹ ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین