کد خبر: ۶۲۶۵۴۶
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹

ارزان‌ترین خودروهای هیبریدی؛ سبزهای ۴۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومانی

کدام خودروهای هیبریدی در بازار ایران ارزان‌تر هستند؟ آیا می‌توان با افزایش قیمت بنزین باز هم صاحب یک خودرو سبز شد؟ در گزارش پیش‌رو ارزان‌ترین خودروهای هیبریدی که در خیابان‌های ایران جولان می‌دهند معرفی شده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :

خودروهای هیبریدی که به خودروهای سبز مشهور هستند در سال‌های اخیر به دلیل افزایش قیمت بنزین، قوانین سخت آلایندگی خودروها و مالیات سنگینی که خودروهای پرمصرف دارند در دل بسیاری از ماشین‌بازها چه خارجی‌ها و چه ایرانی‌ها حسابی جا باز کرده‌اند. محبوبیت این مدل خودروها اما چندی پیش و پس از افزایش قیمت بنزین در کشور تحت تاثیر قرار گرفت.

از یکسو مشتریان تمایل زیادی برای سوار شدن خودروهای هیبریدی دارند و از سوی دیگر افزایش قیمت این نوع خودروها به دلیل گران شدن بنزین، کورس رقابت این مدل خودروها با سایر خودروهای موجود در بازار را کند کرده است. اما با این حال هنوز افرادی هستند که سواری با خودروهای هیبریدی را به داشتن سایر خودروها ترجیح می‌دهند.

ارزان‌ترین خودروهای هیبریدی؛ سبزهای ۴۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومانی

یکی از مزیت‌های هیبریدی‌ها این است که برخلاف خودروهای متداول در شهرها، کم‌مصرف‌تر هستند و هر چه ترافیک بیشتر باشد مزیت آنها به نسبت خودروهای غیرهیبریدی بیشتر نمایان می‌شود. هیبریدی‌ها همچنین در سرعت‌های پایین عموما کمتر از ۴۵ کیلومتر در ساعت کاملا بی‌صدا هستند، به‌نحوی که حتی تصور می‌کنید خودرو خاموش است. از دیگر مزایای هیبریدی‌ها این است که گشتاور موتور الکتریکی آنها از همان دور صفر به بیشینه خود می‌رسد که این موضوع باعث کشش خوب موتور در هنگام حرکت است. هیبریدی‌ها همچنین در صورت رانندگی اقتصادی مشخصا آلایندگی کمتری تولید می‌کنند و عموما به‌عنوان خودروی سبز شناخته می‌شوند که میزان تولید دی اکسید کربن آنها در هر کیلومتر کمتر از صد گرم است.

در حال حاضر خودروهای هیبریدی محدودی در بازار ایران وجود دارند که تویوتا، لکسوس و هیوندای بخش مهمی از این بازار را تشکیل می‌دهند. به‌طور کلی می‌توان گفت این محصولات با قیمتی بالاتر از ۴۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسند و برخی مدل‌ها هم تا یک میلیارد و پانصد میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شوند. در ادامه این گزارش دو مدل از ارزان‌ترین خودروهای هیبریدی بازار ایران مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

ارزان‌ترین هیبریدی

ارزان‌ترین خودروهای هیبریدی؛ سبزهای ۴۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومانی

تویوتا پریوس یکی از ارزان‌ترین خودروهای هیبریدی است که در خیابان‌های تهران نیز بیش از سایر محصولات رویت می‌شود. تویوتا پریوس تیپ c محصول سال ۲۰۱۷ با کارکرد ۴۰ هزار کیلومتر اکنون در بازار قیمتی حدود ۴۰۰ میلیون تومان دارد. این خودرو دارای پیشرانه ۴ سیلندر با موتور الکتریکی است و حجم ۱.۸ لیتری دارد. این خودرو با گیربکس E-CVT در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. پیشرانه این محصول قدرتی در حدود ۱۲۱ اسب‌بخار را تولید می‌کند و شتاب جالب توجه ۱۰.۶ ثانیه دارد. این خودروی سدان هیبریدی، مصرف سوخت ۳.۳ لیتر در صد کیلومتر را دارد.

طراحی آیرودینامیک و المان‌های عجیب تویوتا در ترسیم خط و خطوط ظاهری این مدل باعث شده برخی‌ها چهره‌پردازی پریوس را دلنشین ندانند. کمبود امکانات در نسخه‌های پایه و هم‌قیمتی نسخه‌های فولش با سدان‌هایی که یک سگمنت بزرگ‌تر از آن هستند، سبب شده تا پریوس دیگر لقب جهانی «اقتصادی‌بودنش» را در بازار ایران، یدک نکشد. پریوس در پنج تیپ مختلف وارد بازار کشورمان شده و به همین دلیل نیز تفاوت آپشن‌هایش زیاد است.

تیپ فول این خودرو در ابتدا به تیپ C معروف بود، اما اندکی بعد، مدل‌های تیپ C سفارش اروپا نیز راهی بازار ایران شد؛ مدل‌هایی که آپشن‌های گران‌قیمت‌تر داشتند. مانند: رینگ ۱۷ اینچ دو رنگ، سانروف، دو گرمکن جلو. این نسخه‌های فول پریوس مجهز به ۵ کلید (کروز کنترل+کنترل پایداری+نوربالا اتومات+اتوپارک+هدآپ) بودند و تعداد رادارهای‌شان نیز به ۷ عدد (رادار تصادف جلو با کروز هوشمند+رادار تصادف عقب+رادار تشخیص عابر+رادار تغییرلاین+رادار نقطه کور+رادار تابلوخوان) می‌رسید. در حال حاضر مدل‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ این خودرو هیبریدی در بازار ایران وجود دارند.

فیس‌لیفت محبوب

ارزان‌ترین خودروهای هیبریدی؛ سبزهای ۴۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومانی

هیوندای سوناتا هیبریدی سدانی پر طرفدار بین ایرانیان است. این خودرو در سه تیپ مختلف عرضه شده که تفاوت تجهیزاتی آن‌ها تقریبا مشابه مدل ۲۰۱۷ است. کامل بودن لیست آپشن، سواری نرم لذت‌بخش، شتاب و راندمان خوب پیشرانه و هماهنگی کامل با گیربکس ماشین، چهره‌ای جذاب و لوکس، مصرف سوخت کم با توجه به ابعاد ماشین، ضریب آیرودینامیک بسیار عالی و قیمت به نسبت مناسب از جمله نکات مثبت این سدان محسوب می‌شود.

شرکت پاکرو، اولین فیس‌لیفت سوناتا LF را در مدل ۲۰۱۸ و تنها در نسخه هیبریدی به ایران آورد. این خودرو نیز همچون گذشته، در سه تیپ مختلف عرضه شده که تفاوت تجهیزاتی آن‌ها تقریبا مشابه مدل ۲۰۱۷ است. تیپ پایه این خودرو، GL است که مانیتور کوچک و رینگ ۱۶ اینچی دارد و تجهیزات مهمی مانند پانوراما، سنسور جلو و نقطه کور، در آن وجود ندارد. دو تیپ دیگر این خودرو نیز تنها در تریم چرم و چوب کابین، شارژر وایرلس و تهویه صندلی‌های جلو با یکدیگر متفاوت هستند که هرسه ویژگی آن فقط در تیپ جی‌ال‌اس پلاس موجود است. این هیبریدی در کنار پیشرانه بنزینی‌اش، یک موتور الکتریکی ۵۱ اسبی هم دارد که با باتری‌های لیتیوم‌یونی ۲۷۰ ولت، تغذیه می‌شود.

در حال حاضر سونوتا ال اف ۲۰۱۷ فول کامل جی ال اس پلاس بدون ساب بیمه لاستیک کامل بدون رنگ و بدون خط و خش با قیمتی حدود ۶۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. هیوندای صفر، سوناتا هیبرید تیپ ۳ محصول سال ۲۰۱۸ قیمتی حدود ۸۷۰ میلیون تومان دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین