کد خبر: ۶۲۶۶۷۸
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۱

والدین مواد غذایی را از فروشگاه های مجاز تهیه کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: والدین و اولیای مدارس، مواد غذایی را از فروشگاهها یا توزیع کنندگان مجاز تهیه کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

جواد آقازاده در خصوص وجود کیک های آلوده به قرص های مشکوک در استان در گفتگوی ویژه خبری اظهارداشت: صبح امروز شنبه از یکی از مدارس دخترانه در منطقه حاجی پیرلو با ۱۱۵ تماس گرفتند و اعلام کردند که چند نفر از دانش آموزان دختر دچار شکم درد و تهوع شده اند که توسط همکاران ۱۱۵ به بیمارستان طالقانی منتقل شدند و البته یک عده ای از بچه ها را هم خانواده هایشان به بیمارستان آوردند.

والدین مواد غذایی را از فروشگاه های مجاز تهیه کنند

وی افزود: در بیمارستان این عزیزان تحت نظر متخصصین مربوطه و آزمایشات لازم قرار گرفتند، بررسی های اولیه انجام شد و مشخص گردید که مسمومیت نیست و گویا در داخل کیک یکی از بچه ها قرصی پیدا شده بود که قرص هیوسین بوده است و در واقع هیچ مشکلی نبود و بیشتر اضطراب و فشار روانی بوده که این بچه ها را ترسانده بود علی ایحال بچه ها همه مرخص شدند و مشکل خاصی نبود.

آقازاده تصریح کرد: آن چیزی که هست در بحث مواد غذایی که وزارت بهداشت درمان هم اعلام کردند به نظر می رسد که در خط تولید و توزیع مشکلی نداریم چون بسته بندی های این کیکها براحتی باز می شوند و با چسب می شود آن را بست و می توان قرصها را بصورت عمدی در داخل آن قرار داد که در برخی از نقاط کشور هم این دیده شده است که البته در استان هم ۳ مورد بوده و آنها را آنالیز کردیم که بیشتر هیوسین، اسامینوفن و ایبوبروفن بوده و مواد مخدر نبوده است. البته نیروی انتظامی و سیستم امنیتی هم دارند رصد می کنند.

وی در خصوص این سوال که خبر منتشر شده در خصوص پلمپ واحد تولید کیک های مشکوک آیا صحت دارد یا خیر گفت: خیر صحت ندارد و این واحدهایی که هست معمولاً در مدارس که دیده می شود فرض کنید یک دفعه ۲۰۰ عدد کیک وجود دارد که همه اینها را پلمپ کرده و بعد آنالیز می کنند که از هیچکدام از اینها هیچ چیزی پیدا نکردند یعنی قرصی پیدا نشده است و فقط بصورت موردی بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین