کد خبر: ۶۲۶۸۰۶
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷

اروپا پذیرش پناهجویان را دشوارتر می‌کند

ده‌ها نماینده پارلمان اروپا با ارسال نامه‌ای به رئیس کمیسیون اروپا خواهان انتقال اردوگاه‌های پناهجویان به خارج از مرزهای اتحادیه اروپا شدند؛ اقدامی که راه پرپیچ و خم متقاضیان پناهندگی در اروپا را دشوارتر خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

نشریه «ولت آم زونتاگ» آلمان امروز (یکشنبه) گزارش داد: ۴۰ نماینده پارلمان اروپا از کشورهای درگیر بحران پناهندگان با نوشتن نامه ای به «اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا خواهان ایجاد تاسیسات اردوگاهی در خارج از اتحادیه اروپا برای نگهداری پناهجویان غیرقانونی شدند.

نویسندگان این نامه پیشنهاد دادند که روند اعطای پناهندگی به این پناهجویان در همان اردوگاه ها انجام گرفته و در موارد منفی، افراد مذکور از همانجا به کشورهای مبدا خود بازگردانده شوند.

نمایندگان پارلمان اروپا این اقدام را مطابق با ماده ۴۳ دستورالعمل پناهندگی اتحادیه اروپا دانسته و اینگونه استدلال کردند که در این صورت سیاست مهاجرت این اتحادیه پویا تر خواهد شد.

بر این اساس پناهجویان تایید شده می توانند از این مراکز در بین کشورهای اروپایی تقسیم شوند. شماری از نمایندگان حزب دموکرات مسیحی آلمان و نیز نمایندگانی از ایتالیا، یونان و قبرس از جمله امضا کنندگان این درخواست هستند.

این در حالی است که کشورهای حاشیه دریای مدیترانه در اتحادیه اروپا خواستار حمایت بیشتر بروکسل در مسئله پناهندگان بوده و از مقامات اتحادیه اروپا تقسیم عادلانه پناهندگان در این اتحادیه را درخواست کرده‌اند.

اواخر خردادماه امسال سران کشورهای ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، پرتغال، یونان، قبرس و مالت بعد از نشستی در پایتخت مالت خواستار اجرای اصل همبستگی و تقسیم عادلانه پناهندگان بین کشورهای اتحادیه اروپا شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین