کد خبر: ۶۲۶۸۱۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴
ردپای دی‌اکسید گوگرد در بوی نامطبوع تهران

تشدید بوی نامطبوع در تهران؛ مردم نگران هستند

همزمان با تشدید آلودگی هوای تهران و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، بوی نامطبوعی هم در برخی نقاط پایتخت به مشام می‌رسد.
آفتاب‌‌نیوز :

امروز نیز بوی نامطبوعی در مناطقی از تهران به مشام می‌رسد. بویی که روزهاست در پایتخت پیچیده و مسئولان هنوز نتوانسته‌اند منشاء آن را پیدا کنند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ امروز یکشنبه بوی نامطبوعی برخی مناطق تهران و شهرستان‌های حاشیه آن را فرا گرفت، همراه شدن انتشار این بو با آلودگی هوای استان تهران باعث نگرانی‌ مردم شده است.

تشدید بوی نامطبوع در تهران؛ مردام نگران هستند

منصور درجاتی سرپرست اداره کل بحران استانداری تهران در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: در حال حاضر مجددا شاهد پخش بو نامطبوع در سطح سطح شهر هستیم اما درباره اینکه چه مناطقی از شهر تهران درگیر آن هست فعلا اطلاعاتی در دست نیست.

 همراه شدن انتشار این بو با آلودگی هوای استان تهران باعث نگرانی‌ مردم شده است.

عصر روز دوشنبه یازدهم آذر امسال شهروندان تهرانی بوی نامطبوعی دیگری را استشمام کردند. تا جایی که استاندار تهران تغییر جهت باد را عامل بوی نامطبوع عنوان کرد اما محیط زیست شهرستان ری وزش باد از سمت جنوب تهران را تکذیب کرد.

زمستان سال گذشته بود که اولین بار با انتشار بوی نامطبوع مرموز در سطح شهر تهران در فضای مجازی خبرساز شد و پس از گذشت چند ماه بررسی کارشناسان منبعی برای این بوی ناخوشایند پیدا نشد و نتیجه‌ای در پی نداشت.

محسن روشنی مدیر واحد پایش آلودگی هوا و صدای شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز در این‌باره گفت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در غلظت آلاینده‌ها مشخص شد که میزان غلظت آلاینده دی‌اکسید گوگرد در ایستگاه شهرری واقع در منطقه ۲۰ پیش، با افزایش قابل ملاحظه‌ای روبروشده است. بگونه‌ای که میزان غلظت ازppb ۸ در ۱۱ صبح بهppb ۲۷۱ درساعت۱۲:۳۰رسید.این افزایش غلظت ساعتی برای آلاینده SO۲ در شهر تهران بسیار شدید و غیر معمول بوده و به دنبال این رخداد، پس از حدود یک تا دو ساعت شرایط مشابهی در ایستگاه محلاتی (درمنطقه ۱۴)،پیروزی (منطقه ۱۳) و گلبرگ (منطقه ۸) با شدت کمتر مشاهده شد. غلظت در سایر ایستگاه ها نیز تا حدودی افزایش داشت ولی بیشینه غلظت ثبت شده در آنهاppb ۱۸ بوده است.

به نوشته خبرگزاری ایلنا، آنگونه که روشنی گفته، این شرایط همزمان با برقراری جوی آرام و پایدار همراه با مه و غبار محلی و وزش باد از سوی جنوب به شمال (در زمان افزایش غلظت)رخ داد و در همین ساعات افزایش بوی نامطلوب در برخی مناطق شهر تهران نیز استشمام شد.از حدود ساعت ۱۵ غلظت آلاینده دی اکسید گوگرد در ایستگاه های شهر تهران کاهش یافت و به روند طبیعی خود رسید.

براساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، مدیر واحد پایش آلودگی هوای شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تصریح کرد: با توجه به اختلاف قابل ملاحظه غلظت در ایستگاه شهرری با سایر ایستگاه های شهر تهران و افزایش زودتر غلظت در این ایستگاه، به نظر می رسد منشاء تولید این آلاینده در حوالی ایستگاه شهرری در منطقه ۲۰ قرار داشته و به دلیل کم بودن سرعت باد در این زمان، افزایش غلظت با اختلاف یکی دو ساعت در ایستگاه های مجاور و با شدت کمتر استشمام شده و در بسیاری از مناطق شهر نیز محسوس نبوده است. همچنین مقادیر بدست آمده از ایستگاه فرمانداری شهرری نیز در همین ساعات با افزایش شدید غلظت آلاینده مذکور روبرو بود و این امر مؤید نزدیکی منبع بو به این منطقه است. نکته قابل توجه این‌که بنابر آخرین گزارش‌های دریافتی از ایستگاه‌های شهرری و فرمانداری شهرری از حدود ساعت روز یکشنبه مورخ ۲۴ آذر‌ماه، غلظت آلاینده دی‌اکسید گوگرد با رشد و افزایش شدیدی روبرو بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
0
6
تپه ..... باقی نمونده..!!
حمیدرضا
|
United States of America
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
0
0
باد!؟ ... کو باد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین