کد خبر: ۶۲۶۸۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۲
صداوسیما مسوول اقناع افکار عمومی در طرح مدیریت مصرف سوخت بود

وزارت کشور: ۶۹۳ روز برای افزایش قیمت بنزین برنامه‌ریزی کردیم/ وقتی که بنزین گران شد، وزیر کشور کجا بود؟

روابط عمومی وزارت کشور در اطلاعیه‌ای ادعای عدم حضور رحمانی فضلی در مرکز کشور؛ همزمان با اجرای طرح مدیریت سوخت، مطلقاً خلاف واقع است.
آفتاب‌‌نیوز :

روابط عمومی وزارت کشور در اطلاعیه‌ای ادعای عدم حضور رحمانی فضلی در مرکز کشور؛ همزمان با اجرای طرح مدیریت سوخت، مطلقاً خلاف واقع است.

در این اطلاعیه آمده است: به استحضار ملت شریف ایران و مخاطبان ارجمند می رساند؛ ادعای کاملا خلاف واقع چند کانال غیر رسمی در تلگرام و یک سایت خبری با رویکرد القای عدم حضور وزیر محترم کشور در آستانه اجرای طرح مدیریت سوخت در مرکز کشور، به کلی خلاف واقع بوده و همچنان که شب گذشته از سوی استاندار قزوین، اعلام شد، دکتر رحمانی فضلی از شهریور ماه تا کنون، سفری به این استان نداشته است.

وزارت کشور: رحمانی فضلی شب اجرای طرح سهمیه بندی بنزین از محل وزارت کشور با استانداران در ارتباط بود

همچنین، یادآوری می شود که وزیر محترم کشور در روزهای پایان هفته منتهی به اجرای طرح مدیریت سوخت، روز سه شنبه در محل وزارت کشور در نشست استانداران حاضر شدند، روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت شرکت کردند و روز پنج شنبه در محل وزارت کشور، با حضور تعدادی از اعضای شورای امنیت کشور، از جمله معاون دادستان کل کشور و معاون ستاد کل نیروهای مسلح از طریق ویدئو کنفرانس با استانداران 31 استان، که به همراه اعضای شورای تامین استان‌ها در محل استانداری ها مستقر بودند، مذاکره، گزارش گیری و وضعیت آمادگی ها در هر یک از استان ها برای آغاز اجرای طرح را دنبال کردند و متعاقبا در روزهای بعد نیز به صورت شبانه روزی، تا تا بازگشت آرامش کامل به میهن عزیز، در دفتر خویش حضور داشته اند.

صداوسیما مسوول اقناع افکار عمومی در طرح مدیریت مصرف سوخت بود

روابط عمومی وزارت کشور در اطلاعیه‌ای دیگر اعلام کرد: طرح مدیریت مصرف سوخت، با تکیه بر اسناد قانونی بالادستی، پس از طی تشریفات قانونی و مبتنی بر اختیارات مصوب و تایید مراجع قانونی مرتبط درتاریخ ۲۴ آبان ۱۳۹۸ اجرایی شد.

در این اطلاعیه آمده است: با اینکه طرح مدیریت مصرف سوخت با تایید نهادهای قانونی و با اطلاع‌رسانی بخش‌های مرتبط از جمله صداوسیما و سایر رسانه‌های کشور اجرا شد و باوجود آنکه بیش از دو سال است که ضرورت افزایش قیمت حامل‌های انرژی از جمله بنزین، با مصوبه مراجع قانونی در دستور کار دولت قرار داشته و این موضوع مورد توجه محافل خبری و رسانه‌ای بوده است، تلاش زیادی از سوی منتقدین طرح صورت گرفت تا چنین القاء شود که طرح بدون اطلاع‌رسانی و اقناع افکار عمومی اجرا شده است.

وزارت کشور در این اطلاعیه با بیان این موضوع که سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، طراحی، تعیین دستگاه مسئول و دستگاه‌های همکار، تدوین ماموریت‌ها وشرح وظایف و تکالیف هر یک ازدستگاه‌های مرتبط در عرصه اقناع افکارعمومی و اطلاع‌رسانی طرح مدیریت سوخت، از دی ماه سال ۱۳۹۶ و دقیقاً ۶۹۳ روز قبل از اجرای طرح، از سوی وزارت کشور دنبال شده است، اعلام کرد: از تاریخ مزبور تا زمان اجرای طرح، برنامه‌ریزی و طراحی روند اقدامات و تکالیف دستگاه‌های مختلف در عرصه اطلاع رسانی و توجیه افکار عمومی نسبت به موضوع با مشارکت نمایندگان بخش های مرتبط کشور، در هفت جلسه شورای امنیت کشور با ۲۵ مصوبه، در۱۶ جلسه ستاد طرح مدیریت مصرف سوخت با ۴۵ مصوبه، در ۹ جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با ۱۸ مصوبه، در سه جلسه شورای اطلاع رسانی دولت با ۲۶ مصوبه، در یک جلسه ستاد اقتصادی دولت با یک مصوبه و در مجموع در۳۶ جلسه شوراها و ستادهای مرتبط با ۱۱۵ مصوبه دنبال شد.

این اطلاعیه با اشاره به مصوبات جلسات ذیربط بر توجه جدی به عرصه اطلاع رسانی و اقناع افکار عمومی، به عنوان زمینه اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت، سازمان صداوسیما را مسئول اصلی توجیه و اقناع افکار عمومی تاکید کرد و ادامه داد: صداوسیما مکلف شد در دوره آمادگی برای اجرای طرح که در عمل با تعویق پی درپی زمان اجرای طرح، حدود دو سال به طول انجامید، به تدریج افکار عمومی را در کشور با بهره‌گیری از نخبگان دانشگاهی وکارشناسان حوزه انرژی و تبیین مزایای اقتصادی این طرح آماده کند.

اطلاعیه وزارت کشور در ادامه می افزاید: از جمله تکالیف مورد تصریح برای سازمان صدا وسیما در برنامه‌ریزی‌ها و مصوبات یادشده، می توان به تهیه و ارائه پیوست تبلیغاتی طرح، انجام نظرسنجی، تهیه و تدوین طرح اطلاع رسانی، فراهم کردن شرایط لازم در افکار عمومی برای جلب مشارکت عمومی در روند احیای کارت‌های سوخت، تبیین آثار طرح در مقابله با قاچاق بنزین، فرهنگ‌سازی برای ایجاد الگوی مصرف سوخت و پیشگیری ازآلودگی محیط زیست، اطلاع رسانی لازم در خصوص محل هزینه کرد درآمدهای حاصل از افزایش قیمت سوخت و توجیه مدیران مراکز صدا وسیمای استانی اشاره کرد.

وزارت کشور درخصوص وظایف دیگر دستگاه‌ها در قبال اقناع افکار عمومی و انجام نظرسنجی و دیگر بسترسازی‌ها هم یادآورشد: دستگاه‌هایی مثل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت اطلاعات، وزارت نفت، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و تمام دستگاه‌های مرتبط با موضوع اطلاع رسانی در رسانه‌های شنیداری، دیداری، مکتوب و فضای مجازی به عنوان اعضای کمیته اطلاع رسانی ستاد، موظف به همکاری با سازمان صدا و سیما بوده‌اند.

اطلاعیه وزارت کشور در ادامه اقدامات انجام شده توسط صداوسیما در راستای بسترسازی برای طرح مدیریت مصرف سوخت را یادآور شد و اعلام کرد: سازمان صدا وسیما نیز در اجرای مصوبات فوق الذکر، نسبت به تهیه و تدوین پیوست اطلاع رسانی طرح و به‌روز رسانی آن درچند مقطع، ازجمله در۲۲ مهرماه ۱۳۹۷ با عنوان پیوست «استفاده ازکارت سوخت سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین وبسته پیشنهادی اقدامات رسانه‌ای و مقابله با عملیات روانی رسانه‌های معاند»، در تاریخ ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ با عنوان «راهبردها، سیاست‌ها و محورهای رسانه ملی درخصوص افزایش قیمت بنزین» و در تاریخ ۶ مهر ۱۳۹۸ درباره به‌روزرسانی مجموعه فوق الذکر(راهبردها، سیاست‌ها ومحورهای پیشنهادی رسانه ملی در خصوص افزایش قیمت بنزین) اقدام کرده و اسناد مصوب را در قالب صدها ساعت برنامه تولیدی، خبر و گزارشی‌های ویژه اجرا کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
TRUMP
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
0
4
ههه حرف وزیرکشورورئیس جمهورراکنارهم بزارین بعد بیایید تحلیل کنین یعنی چه؟ به حال این ملت بایدبخندیم یاگریه کنیم!!!!!!!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین