کد خبر: ۶۲۶۸۴۶
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۷

گراهام: شکست استیضاح، ترامپ را در چشم خاورمیانه قدرتمندتر می‌کند

یکی از متحدان رئیس‌جمهور آمریکا در سنا می‌گوید شکست فرآیند استیضاح موجب ترسیم چهره‌ای قدرتمندتر از ترامپ می‌شود، چراکه او «محکم‌ترین مشت» را از دموکرات‌ها خورده، اما همچنان ایستاده است.
آفتاب‌‌نیوز :

«لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی روز یکشنبه گفت معتقد است که فرآیند استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به زودی شکست می‌خورد و نه تنها ترامپ را تضعیف نمی‌کند، بلکه به ترسیم چهره‌ای قدرتمندتر از او در چشم رهبران خارجی خصوصا در غرب آسیا منجر می‌شود.

گراهام که بعد از سفر به قطر با روزنامه «واشنگتن‌تایمز» صحبت می‌کرد، در پاسخ به سؤالی در مورد تبعات استیضاح گفت، این فرآیند را از حالا شکست‌خورده خوانده و گفت: «رئیس‌جمهور از لحاظ سیاسی قدرتمندتر می‌شود. فکر می‌کنم آدم‌های این منطقه این احساس را داشتند که اگر به کسی ضربه‌ای قدرتمند بزنید و آن فرد آن ضربه را رد کند، در آن صورت آن فرد قدرتمندتر می‌شود.»

گراهام: شکست استیضاح، ترامپ را در چشم خاورمیانه قدرتمندتر می‌کند

وی افزود: «از یک منظر خاورمیانه‌ای، او محکم‌ترین مشت آن‌ها را دریافت کرده، اما همچنان ایستاده است.»

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا هفته‌هاست که در واکنش به پرونده موسوم به «اوکراین‌گیت» تحقیقات استیضاح ترامپ را کلید زده‌اند. ترامپ متهم است که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین را برای کمک به بدنام کردن «جو بایدن» نامزد بالقوه دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده تحت فشار قرار داده است.

انتظار می‌رود مجلس نمایندگان آمریکا این هفته استیضاح ترامپ را به رأی بگذارد. در صورت رأی آوردن این لایحه، استیضاح به سنا می‌رود. اکثریت جمهوری‌خواه سنا و الزام رأی مثبت دو سوم اعضا به استیضاح موجب شده تا اغلب کارشناسان برای تأیید نهایی استیضاح و برکناری ترامپ شانس بسیار اندکی قائل باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین