کد خبر: ۶۲۶۹۶۱
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵

انتشار گزارش کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در مورد استیضاح ترامپ

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا اقدام به انتشار گزارش کامل خود درباره استیضاح دونالد ترامپ در آستانه رای‌گیری این مجلس بر سر لایحه قانونی استیضاح کرده است.
انتشار گزارش کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در مورد استیضاح ترامپ
آفتاب‌‌نیوز :

سند مربوط به این گزارش که 658 صفحه دارد، در چهار بخش فرآیند و توجیهات کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا برای توصیه کردن دو بند برای استیضاح ترامپ یعنی بند مربوط به اتهام سوءاستفاده از قدرت و بند مربوط به اتهام مانع ایجاد کردن برای فعالیت کنگره را توضیح داده است.

به گزارش ان‌بی‌سی نیوز، بخش اول گزارش این کمیته تحت رهبری جرولد ندلر، صرف توضیح فرآیند تحقیقات کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان درباره پرونده تشکیل شده برای استیضاح ترامپ شده است. بخش دوم آن هم به بررسی استانداردهای مربوط به استیضاح رئیس جمهور که در قانون اساسی آمریکا قید شده‌اند پرداخته است.

در بخش سوم این سند، جزئیات پرونده دموکراتها در مورد سوءاستفاده دونالد ترامپ از قدرتش برای تحت فشار قرار دادن یک دولت خارجی یعنی دولت اوکراین به منظور وادار کردن این دولت به تحقیق در مورد رقیب سیاسی داخلی خود و مداخله در انتخابات ریاست جمهوری 2020 مطرح شده است.

این کمیته در این گزارش نوشته است:"دونالد ترامپ از قدرتش در راستای جلب موافقت و تحت فشار قرار دادن یک کشور خارجی آسیب‌پذیر برای ارتکاب فساد نسبت به انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا، از جمله با دست زدن به تخریب یک رقیب سیاسی و اشاعه یک تئوری توطئه بی اعتبار مورد حمایت دشمن ما، روسیه، سوءاستفاده کرده است.

در بخش چهار این گزارش، به توضیح درباره این که چطور دونالد ترامپ بر سر راه کنگره به منظور پاسخگو کردن قوه مجریه از جمله با بی اعتنایی به درخواستهای مقامهای مجری تحقیقات در کنگره برای دستیابی به اسناد و شهادتهای شاهدان، مانع درست کرده، پرداخته است.

در متن این گزارش نوشته شده است:"دیگر روسای جمهور آمریکا در چنین شرایطی وظیفه خود برای ارائه اطلاعات به کنگره را تصدیق کرده اند. اما مانع‌تراشی‌هایی که رئیس جمهور ترامپ بر خلاف آنها انجام داده، قطعی، کورکورانه و در تاریخ آمریکا بی سابقه هستند.

این کمیته نتیجه گرفت: "ترامپ درگیر یک الگوی رفتاری شده است: این نخستین بار نیست که او به دنبال جلب مداخله خارجی ها در انتخابات و تلاش برای ممانعت از اجرای تحقیقات پس از آن بوده است. مطمئنا او به این مسیر ادامه می‌دهد".

در ادامه این گزارش تصریح شد:"با توجه به تمامی دلایلی که در بالا ذکر شد، رئیس جمهور ترامپ چنانچه همچنان اجازه حضور در ریاست جمهوری کشور ما را پیدا کند به تهدیدهایش علیه دموکراسی، امنیت و نظام قانون اساسی ما ادامه خواهد داد."

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین