کد خبر: ۶۲۷۰۷۸
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
کار بزرگ تارتار و شاگردانش؛ نیم‌فصل نباختن

رونمایی از کی‌روشی‌ترین تیم لیگ

نباختن در طول نیم‌فصل ارزشمند است و یک کارنامه فوق العاده محسوب می‌شود. آن‌هم از سوی تیمی که داعیه‌ای ندارد و در خیلی از بازی‌های سخت مهمان بوده است.
رونمایی از کی‌روشی‌ترین تیم لیگ
آفتاب‌‌نیوز :

نفت مسجدسلیمان نیم‌فصل را بدون باخت پشت‌سر گذاشت. اگر چه نفت به اندازه یک تیم فوتبال مساوی کرد، اما نباختن در نیم‌فصل خود ارزشمند است و یک کارنامه فوق العاده محسوب می‌شود. آن‌هم از سوی تیمی که داعیه‌ای ندارد و در خیلی از بازی‌های سخت مهمان بوده است. البته می‌رفت که در بازی با پارس جنوبی روند شکست‌ناپذیری نفت مسجدسلیمان پایان یابد که در دقیقه ۹۳ عماد میرجوان دروازه پارس جنوبی را باز کرد تا بازی به تساوی کشیده شود و نفت مسجدسلیمان نیم‌فصل را بدون باخت پشت‌سر بگذارد.

نفت مسجدسلیمان می‌تواند بهتر از این‌ها عمل کند. نفت به همان اندازه که می‌تواند به تیم‌ها نبازد می‌تواند رقبا را ببرد منتها باید در فاز تهاجمی قوی‌تر کار کند. زدن ۱۱ گل در ۱۵ بازی نشان می‌دهد که میزان گل‌زده این تیم در هر بازی یک گل هم نیست! نفت مسجدسیلمان با این پشتوانه خوب دفاعی می‌تواند تهاجمی‌تر بازی کند و به موفقیت‌های بیشتری دست یابد. رکورد‌ها در فوتبال هیچ‌وقت پایدار نیستند و نفت در ادامه بازی‌ها اولین شکست را تجربه خواهد کرد. نفت مسجدسلیمان اگر در ادامه مسیر در اندیشه نباختن باشد شاید کمتر ببرد در حالی‌که اگر از باخت هراس نداشته باشد می‌تواند بیشتر از این‌ها پیروز شود.

این صلابت فقط مرهون عملکرد مدافعان و سوشا مکانی نیست. دروازه‌بانی که بازی‌های خوبی در نفت پشت‌سر گذاشت. دفاع تیمی؛ این مهمترین اصل در تیم نفت مسجدسلیمان در نیم‌فصل نخست بود. بازیکنان این تیم هر جایی توپ را از دست می‌دادند تلاش می‌کردند توپ را دوباره از آن خود کنند. بدون‌شک فوتبال تهاجمی زیباتر از فوتبال دفاعی است. نفت اگر بخشی از توان را صرف فوتبال تهاجمی کند در صورت باخت هم می‌تواند جایگاه بهتری را به دست بیاورد. به‌طور مثال صنعت نفت در دو بازی از ۱۴ بازی انجام داده باخته، اما به دلیل بردهایش شرایط بهتری را در جدول رده‌بندی تجربه می‌کند.

نفت مسجدسلیمان در شرایطی این رکورد جاودانه را از خود به ثبت رساند و کی‌روشی‌ترین تیم لیگ برتر بود که در جریان فصل با مشکلات مالی عدیده‌ای روبه‌رو بود. مشکلاتی که به‌نظر می‌رسد هنوز حل نشده است.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین