کد خبر: ۶۲۷۱۰۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴

وزیر بهداشت: جاسازی قرص در کیک کار شبکه‌ای خرابکار است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یک شبکه فاسد و خرابکار اقدام به جاسازی قرص در کیک کرده که به زودی شناسایی و برخورد می شود.
وزیر بهداشت: جاسازی قرص در کیک کار شبکه‌ای خرابکار است
آفتاب‌‌نیوز :

سعید نمکی در حاشیه سفر به همدان در پاسخ به ایرنا بیان کرد: جاسازی قرص ها در کیک کار خط تولید نیست و در نظام توزیع نیز موردی نیافتیم.

وی افزود: جریانی به عمد این کار را برای به زمین زدن صنعت کیک و شکلات کشور که از صنایع موفق است دنبال می کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: نهادهای اطلاعاتی پیگیر این موضوع هستند و به زودی شبکه ای که پشت پرده این فساد و خرابکاری است را شناسایی کرده و برخورد می کنیم.

نمکی درباره آخرین وضعیت انفلوآنزا نیز گفت: موج آنفلوآنزا با این شدت را در سال ۹۴ نیز شاهد بودیم البته امسال علاوه بر ایران کشورهای کویت، عمان، امارات، افغانستان و پاکستان، منطقه خلیج فارس و حتی کشورهای اروپایی را نیز گرفتار کرده و مرگ و میر نیز به همراه داشت.

وی گفت: با آمادگی کامل وزارت بهداشت و آموزش گسترده، موج آنلوآنزا مهار شد به گونه ای که در هفته گذشته و سه روز اخیر آمار ابتلای قابل توجه جدید نداشتیم و مرگ و میر به دلیل آنفلوآنزا گزارش نشده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این وزارتخانه برای اجتماعی کردن و جامعه محور کردن نظام سلامت نیازمند مشارکت عمومی مردم است چرا که مهار بیماری های غیر واگیر به عنوان شایع ترین علت مرگ و میر تنها با کمک مردم امکان پذیر است.

نمکی افزود: طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» این است که وزارت بهداشت از درون خانواده با اولویت بانوی خانواده، یک سلامت یار یا سفیر سلامت انتخاب کرده و وی را در زمینه موارد پیشگیری آموزش می دهد.

وی اضافه کرد: همچنین فرد منتخب بخاطر تاثیری که بر روی دیگر افراد خانواده دارد، درباره تغییر الگوی زندگی به سمت الگوی مناسب و سالم، پوشش واکسیناسیون، مراقبت های بهداشتی اولیه، درمان های ابتدایی که می تواند قبل از ورود اورژانس انجام داد یا علائم بیماری را به مرکز فوریت ها و مراکز درمانی بازگو کرد آموزش می بیند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با این آموزش ها در توابخشی درون خانواده و رسیدگی به وضعیت سالمندان که آمارشان رو به افزایش است میتوان اثر مثبت گذاشت.

نمکی ابراز امیدواری کرد: دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی از سال دوم به بعد مسئولیت حل مشکلات درون خانواده و نظام سلامت را با ارتباط با سفیر سلامت دنبال کنند.

یادآوری می شود که به گفته مسئولان وزارت بهداشت تاکنون هیچ سندی که تأیید کند کیک‌های آلوده به قرص در سطح وسیع و گسترده تولید یا توزیع شده‌اند وجود نداشته و این موارد بیشتر به نظر می‌رسد برنامه‌ای برای حاشیه‌سازی صنعت غذایی کشورمان و بازارهای صادراتی آن است.

محمد حسین عزیزی مدیرکل نظارت برفرآورده های غذایی وزارت بهداشت نیز پیشتر در این باره اعلام کرده بود: جاسازی قرص و کپسول در برخی کیک های برند ایرانی به صورت عمدی و پس از کارخانه انجام شده و احتمالا یک اقدام برای تشویش اذهان عمومی بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
0
0
اینا برای اینه که ذهن مردم را از اعتراضات به سمت دیگری سوق دهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
0
0
چند نفر از وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس بیارید کمک، خیلی ماهرانه تر دروغ میگن.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین