کد خبر: ۶۲۷۱۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶

وزیر نفت: تاثیر کیفیت بنزین بر آلودگی هوا ناچیز است

وزیر نفت با بیان اینکه سازمان محیط زیست قبلاً هم اعلام کرده که تاثیر کیفیت بنزین بر آلودگی هوا بسیار ناچیز است، گفت: در شهرهای بزرگ بنزین و گازوئیل یورو توزیع می‌شود.
وزیر نفت: تاثیر کیفیت بنزین بر آلودگی هوا ناچیز است
آفتاب‌‌نیوز :

بیژن نامدار زنگنه در حاشیه آیین نکوداشت و تجلیل از محمود حجتی وزیر سابق جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران با اشاره به سهمیه‌بندی بنزین و نتایج این طرح گفت: سهمیه‌بندی بنزین باعث شد حدود ۲۰ میلیون کاهش مصرف داشته باشیم که این عدد هنوز تثبیت نشده است.

وزیر نفت ادامه داد: عمده‌ای از این کالا صادر می‌شود و رغبتی نیز از نظر اقتصادی در مصرف سوخت جایگزین یعنی ایجاد شده است که این برای ما ارزشمند است چرا که فکر می‌کنم سوخت ملی کشور گاز طبیعی است و باید خودروهایمان به صورت CNG مصرف شود.

وزیر نفت افزود: طرح ۶۵۰۰ میلیارد تومان وام برای CNG سوز کردن خودروهای عمومی در حال عملیاتی شدن است که قراردادهای این طرح بسته شده و همچنین حال انجام تمهیدات وام برای خودروهای غیرعمومی از جمله شخصی هستیم.

به گفته زنگنه، برای خودروهای غیرشخصی پرداخت وام ۶۵۰۰ میلیارد تومانی باید دولت بر عهده بگیرد اما برای خودروهای شخصی وام فراهم می‌کنیم که افراد خودشان آن را دریافت و سپس بازپرداخت کنند.

وی گفت: برای این جایگاه‌ها تدابیری اندیشیده شده و جایگاه‌ها فعلا تا دو برابر این مقدار مصرف را پاسخگو هستند اما اگر لازم باشد امکان توسعه آنها نیز فراهم شده که یا جایگاه‌های فعلی توسعه داده شود یا جایگاه‌های جدیدی در نظر گرفته شود.

وزیر نفت اضافه کرد: مشکل LPG را طی ۸ روز برای خانوارها حل خواهیم کرد اما بخشی از LPG مصرف سوخت خودروها می‌شود و کاری که ما در این مرحله انجام می‌دهیم این است که اطمینان حاصل کنیم تعدادی از کپسول‌ها هر ماه به دست خانوارهایی می‌رسد که از گاز طبیعی استفاده نمی کنند و اگر خیال مان از این بابت راحت شود باقی مسائل را حل می‌کنیم.

زنگنه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه میزان آلودگی هوا به کیفیت بنزین مربوط است، گفت: سازمان محیط زیست قبلاً هم اعلام کرده که تاثیر کیفیت بنزین بر آلودگی هوا بسیار ناچیز است از طرف دیگر نیز نوع بنزین مسأله نیست بلکه مساله موتورسیکلت‌های غیراستانداردی هستند که آلودگی ایجاد می‌کنند و آن طور که عنوان می‌شود هر موتورسیکلت غیراستاندارد به اندازه ۷ خودرو آلودگی ایجاد می‌کند و متأسفانه تعداد زیادی موتورسیکلت داریم که استاندارد نیستند.

وی بیان داشت: در شهرهای بزرگ بنزین و گازوئیل یورو توزیع می‌شود اما فعلا مشکل این نیست.

وزیر نفت درباره مباحث مطرح شده مبنی بر احتمال تغییر قیمت گازوئیل خاطرنشان کرد: دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت گازوئیل و CNG ندارد.

زنگنه با اشاره به اینکه تعیین سهمیه بنزین قایق‌های صیادی بر عهده کارگروهی متشکل از وزارت نفت، وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه است، اظهار داشت: یکی از ضررهای سهمیه‌بندی این است که همه معتقدند کافی نیست و در واقع قرار نیست سهمیه همه چیز را جبران کند آنها می توانند از دیگر اقدامات از جمله CNG سوز کردن استفاده کنند.

وی در پایان گفت: البته باید این نکته را عنوان کنم اصل صیادی با شناورهایی انجام می‌شود که گازوئیل سوز هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
0
0
مثل احتمال افزایش قیمت بنزین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین