کد خبر: ۶۲۷۲۶
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۸۶ - ۱۴:۰۹
علی آبادی درمراسم بدرقه تیم ملی فوتبال:

اول جام اخلاق را بگیرد بعد جام قهرمانی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس سازمان تربیت بدنی گفت: در صورت قهرمانی در جام ملت‌های آسیا، این افتخار صد در صد متعلق به ایرانی‌هاست. مهندس علی آبادی در مراسم بدرقه‌ی تیم ملی فوتبال اظهار كرد: موفقیت در جام ملت‌ها بسیار مهم است و باختن بسیار غم‌انگیز. اما زمانی وجود دارد كه با وجود نتیجه نگرفتن بازیكنان، مردم احساس می‌كنند كه ملی‌پوشان تمام توان‌شان را به كار گرفته‌اند و به همین دلیل راضی هستند. اما زمانی وجود دارد كه حتی در صورت برد وقتی مردم احساس كنند نمایندگان‌شان كم‌فروشی كرده‌اند احساس باخت خواهند داشت. 

وی ادامه داد: جریان فوتبال مانند جریان زندگی ادامه دارد و جام ملت‌ها و جام جهانی‌های بسیاری در پیش رو خواهد بود. اما، ما زمانی برنده هستیم كه بتوانیم نماینده‌ خوبی برای فرهنگ كشورمان باشیم. 

رییس سازمان تربیت بدنی همچنین با ابراز رضایت از ساختار كاملا ایرانی تیم ملی فوتبال اظهار كرد: در حال حاضر سرمربی، مربی، ماساژور و تمامی اعضای تیم ملی ایرانی هستند و این بسیار خوشحال كننده است. چرا كه جام ملت‌هایی كه به ایران می‌آید صد در صد متعلق به ایرانی‌ها خواهد بود. 

علی آبادی ادامه داد: وضعیت برای تیم ملی ایران بسیار مناسب است. میانگین سنی مناسب بازیكنان (25 – 24 سال)، میانگین قد خوب (در حدود 180 سانتی‌متر) و تركیبی از بازیكنان با تجربه و جوانان تازه وارد و جویای نام، این یك تركیب را دل‌انگیز و امیدوار كننده كرده است. نفراتی با قدرت جسمانی خوب و گروهی دیگر با تكنیك فردی مناسب، این همان گروهی است كه می‌تواند با جام ملت‌ها به ایران بازگردد و پس از سی و یك سال كه از بودن این جام در ایران می‌گذرد بار دیگر شاهد باشیم تا این افتخار به جوانان ایرانی برسد. شاید بازیكنان تیم ملی ندانند؛ اما، واقعیت این است كه از موفقیت بازیكنان ایران تنها فوتبال‌دوستان شاد نمی‌شوند بلكه امروزه بسیاری از پیرمردان، پیرزنان و جوانان با آن كه انگیزه‌ی ورزشی چندانی ندارند اما، عاشقانه تیم ملی را دوست دارند و برای آن دعا می‌كنند. 

به گزارش ایسنا، رییس سازمان تربیت بدنی در ادامه ملی‌پوشان را به توكل بر خداوند دعوت كرد و گفت: كسی كه به خدا توكل كند رضای خداوند، رضای مردم و حتی انگیزه‌های مالی را به دست می‌آورد. شما نیز اگر این انگیزه‌ الهی را در خودتان ایجاد كنید، موفق خواهید بود. ما از ملی‌پوشان در جام ملت‌های آسیا دو عنوان می‌خواهیم، اول آن كه جام اخلاق، مردانگی و انسانیت را به دست آورند و دیگری جام قهرمانی ملت‌های آسیاست كه احساس می‌كنم گروه فعلی تیم ملی می‌تواند هر دو جام را به دست آورد. چرا كه فضای تیم ملی بسیار آرام است و تمامی رسانه‌ها در كنار تیم قرار دارند. زمانی كه با كارشناسان صحبت می‌كردم آنها امید زیادی به موفقیت تیم ملی ایران داشتند و این بحث‌ها امید به موفقیت ملی‌پوشان را در دل من ایجاد كرده است. 

علی آبادی همچنین در ادامه‌ این مراسم با ابراز امیدواری از بازگشت جام ملت‌های آسیا به ایران پس از سی و یك سال خطاب به ملی‌پوشان گفت: شما این توفیق را خواهید داشت تا این عنوان را با دستان خودتان به مردم، رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور و تمامی كسانی كه عاشقانه برای شما زحمت كشیدند، تقدیم كنید. 

رییس سازمان تربیت بدنی همچنین اعلام كرد در صورت قهرمانی تیم ایران در جام ملت‌های آسیا به هر یك از بازیكنان یك دستگاه خودروی زانتیا هدیه داده می‌شود. 

علی آبادی همچنین در گفت‌وگو با ایسنا اظهار كرد: بازیكنان تیم ملی ایران برای یك پیكار بزرگ عازم جام ملت‌های آسیا می‌شوند و جشنی كه شنبه شب برگزار شد به مناسبت قدردانی از زحمات تك تك این ملی‌پوشان بود. ما امیدواریم تا آنها با موفقیت از جام ملت‌های آسیا بازگردند. خوشبختانه انسجام، علاقه و انگیزه در میان بازیكنان تیم ملی این امیدواری را ایجاد كرده است كه آنها با دست پر از جام ملت‌ها بازگردند و آرزویی كه سال‌ها در دل مردم ایران مانده است را تحقق ببخشند. 

وی ادامه داد: با این حال دنیای فوتبال است و زمین بزرگ كه هر اتفاقی در آن رخ می‌دهد و بستگی به همت بازیكنان تیم ملی دارد كه بتوانند نتایج خوبی را به دست آورند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین