کد خبر: ۶۲۷۲۸۳
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸

ادعای روزنامه انگلیسی: عملیات حماس از استانبول مدیریت می‌شود

چند روز پس از سفر اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش حماس به ترکیه و دیدار با رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه ، روزنامه انگلیسی تلگراف مدعی شد که آنکارا به نیروهای ارشد حماس اجازه داده است تا برخی حملات علیه اسراییل را در شهر استانبول برنامه ریزی کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

طبق این گزارش، نیروهای رژیم صهیونیستی مدعی هستند که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از بزرگترین شهر ترکیه برای هدایت چندین عملیات در قدس و کرانه باختری اشغالی استفاده می کند.

به نوشته تلگراف، ترکیه در سال ۲۰۱۵ با وساطت آمریکا فعالیت های حماس را در خاک خود متوقف کرد اما گزارش های امنیتی مصر و رژیم صهیونیستی نشان می دهد که دهها نفر از اعضای حماس در سال گذشته از غزه به استانبول سفر کرده اند.

ادعای روزنامه انگلیسی: عملیات حماس از استانبول مدیریت می‌شود

یکی از عملیاتی که رژیم صهیونیستی مدعی خنثی سازی آن بوده است، نقشه ترور شهردار اسرائیلی قدس در ماه فوریه است.

یک دیپلمات ترکیه مدیریت عملیات حماس از خاک ترکیه را رد کرد و گفت، حماس یک حزب سیاسی مشروع فلسطینی است که در انتخابات ۲۰۰۶ پیروز شد.

حماس نیز اطلاعات رژیم صهیونیستی در مورد چنین فعالیت هایی را "ادعاهای بی اساس" خوانده است.

حازم قاسم سخنگوی جنبش حماس گفت که فعالیت های مقاومت فقط در سرزمین فلسطین صورت می گیرد.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در سفر این هفته خود به ترکیه با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد و دو طرف در مورد انتخابات فلسطین، مسجدالاقصی و مسائل فلسطین گفتگو کردند. رئیس جمهوری ترکیه نیز حمایت خود را از مردم غزه اعلام کرد.

رژیم صهیونیستی بیش از یک دهه است که نوار غزه در جنوب سرزمین های اشغالی را محاصره کرده است. رژیم اسرائیل راه های مبادلاتی برای ورود کالا و سوخت را به این منطقه سد کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین