کد خبر: ۶۲۷۳۱۹
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵

ثبت ۳۸ طلاق از هر ۱۰۰ ازدواج در البرز

مدیر کل برنامه ریزی، توسعه اجتماعی و ازدواج وزارت ورزش و جوانان کشور گفت: براساس بررسی های ۶ ماهه نخست سال جاری ۳۸ طلاق از هر ۱۰۰ ازدواج در البرز ثبت شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

اعظم کریمی روز چهارشنبه در نشست شورای عالی ورزش البرز افزود: یکی از وظایف حوزه برنامه ریزی و توسعه اجتماعی در وزارت ورزش و جوانان در حوزه تسهیل ازدواج و کاهش طلاق است و در مورد البرز این امر نگران کننده است.

وی ادامه داد: براین اساس در آموزش های پیش از ازدواج باید بیشتر کار شود.

کریمی در خصوص آمار ثبت شده در حوزه ازدواج و طلاق در البرز ادامه داد : سازمان ثبت‌ احوال ۱۴ هزار و ۷۸۳ مورد ازدواج و ۶ هزار ۲۴۳ طلاق را ثبت کرده و به ازای هر ۱۰۰ ازدواج ثبت شده در سال ۹۷، ۴۲ مورد طلاق هم ثبت شده است و اگر جمعیت جوان استان را در نظر بگیریم بعد از تهران، البرز رتبه دوم را در سال ۹۷ در بحث طلاق دارد.

ثبت ۳۸ طلاق از هر ۱۰۰ ازدواج در البرز

وی گفت: میانگین سن ازدواج در کشور برای زوج ۲۷ و زوجه۲۳ سال است و در البرز این سن برای زوج ۲۹ و برای زوجه به ۲۵ سال رسیده است.

کریمی اظهار داشت: بالارفتن سن ازدواج تبعات اجتماعی فراوانی دارد و میانگین سن طلاق زیر ۴۰ سال در کشور است.

وی یکی از اقدامات در تسهیل ازدواج را در بحث وام های ازدواج عنوان کرد و افزود: براساس تصمیمات گرفته شده میزان رقم وام افزایش پیدا کرده و کل کشور ۸۰ درصد و البرز ۷۸ درصد آمار دریافت کنندگان است.

کریمی افزود: افزایش مراکز تخصصی مشاوره ازدواج اتفاق خوب در البرز است و هفت مرکز تاسیس شده و تا پایان سالجاری باید به ۱۲ مرکز برسد.

وی همچنین با اشاره به مجمع خیرین افزود: البرز پیش قدم در راه اندازی این مجمع بوده و با هدف توانمندسازی جوانان در امر ازدواج و تسهیل ازدواج جوانان این مجمع در ۱۳ استان راه اندازی شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین