کد خبر: ۶۲۷۳۳۷
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰

دستگیری قاچاقچی معروف به «تمساح خلیج» با ٢٨ هزار میلیارد تومان تراکنش مالی

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: یک قاچاقچی مشهور موادمخدر به نام «تمساح خلیج » را دستگیر کرده‌ایم که ٢٨ هزار میلیارد تومان تراکنش مالی تا زمان دستگیری داشته است.
آفتاب‌‌نیوز :

صبح امروز معاون اداره نظارت بر قانونمندی دادستانی کل جمهوری ارمنستان و هیات همراه به نمایندگی از دستگاه قضایی این کشور با معاون قضایی دادستان کل کشورمان دیدار کردند. در این دیدار راهکار‌های مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان یافته مورد بررسی قرار گرفت.

سعید عمرانی معاون دادستان کل کشور در امور مبارزه با مواد مخدر و جرائم سازمان یافته در ابتدای این نشست با اشاره به سوابق تاریخی دو کشور از ضرورت‌های مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان یافته گفت و توضیح داد: امروز در بسیاری از مکان‌های دنیا شاهد قاچاق مواد مخدر، تروریستم، قاچاق انسان و قاچاق اعضای انسان و مهاجرت‌های غیرقانونی هستیم.

دستگیری قاچاقچی معروف به «تمساح خلیج» با  ٢٨ هزار میلیارد تومان تراکنش مالی

وی در ادامه با اشاره به اینکه اگر همکاری‌های قضایی وجود نداشته باشد هیچ کشوری به تنهایی قادر به کنترل آن نخواهد بود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه ایران و ارمنستان از روابط مناسبی برخوردار هستند.

عمرانی در ادامه تاکید کرد: کشور ایران به علت وضعیت جغرافیایی در همسایگی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مواد مخدر قرار گرفته است و آن‌ها در سایه‌ای که گروه‌های ائتلاف ایجاد کرده‌اند تولید مواد مخدر شان از ٢٠٠ تن به ١٠ هزار تن افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که متاسفانه بیش از ٩٠ درصد این مواد به خاطر وضعیت جغرافیایی باید از ایران عبور کند.

معاون قضایی دادستانی کل کشور در امر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان یافته در ادامه این دیدار با اشاره به نگاه بشر دوستانه ایران گفت: ما در این راه ٣٨٠٠ شهید و کشته و ١٢هزار جانباز و از کار افتاده داده‌ایم.

عمرانی خاطر نشان کرد: کافی بود ما چشمانمان را می‌بستیم تا اروپا نمی‌تواست از باتلاق مواد مخدر خارج شود. ایران با اقداماتی که تاکنون انجام داده است توانسته از خطر نفوذ مواد مخدر به کشورهای همسایه جلوگیری کند.

معاون قضایی دادستان کل کشور با بیان اینکه از همسایگان و اروپا انتظار داریم در این راه به ما کمک کنند، تاکید کرد: ما اگر چه از همسایگانمان راضی هستیم، اما از اروپاییان رضایت نداریم. ما امروز وقتی مواد اولیه مخدرها را کشف می‌کنیم متوجه می‌شویم که مبدا این مواد اروپا بوده است.

معاون قضایی دادستان کل کشور در ادامه با بیان اینکه نسبت به سال گذشته افزایش ١٧ درصدی کشفیات مواد مخدر داشته‌ایم گفت:۶٠ تا ٧٠ درصد زندانیان ایران مربوط به مواد مخدر هستند. خوشبختانه در سال‌های اخیر باند‌های بزرگ مواد مخدر را کشف کرده‌ایم که تراکنش‌های مالی بزرگی داشتند.

عمرانی خاطر نشان کرد: امروز ما با قاچاقچیانی مواجه هستیم که با پهپاد مواد مخدر جابجا می‌کنند، اما ما توانسته‌ایم در این زمینه به موفقیت‌های بسیار زیادی دست یابیم. به طوری که یک قاچاقچی مشهور به نام «تمساح خلیج » را دستگیر کرده‌ایم که ٢٨ هزار میلیارد تومان تراکنش مالی تا زمان دستگیری داشته است.

**شیوه‌های کشف قاچاق مواد مخدر همواره در حال بروز رسانی است

در ادامه این نشست علی اکبر بختیاری دادیار دیوان عالی کشور با بیان اینکه شیوه‌های جرم و قاچاق مواد مخدر همواره در حال گسترش و به روز شدن است گفت: قانون و مقامات ما همیشه به دنبال کشف این جرائم هستند.

رییس دفتر دادستان کل کشور خاطر نشان کرد: امیدوارم همکاری‌های دو کشور در امر مبارزه با مواد روز به روز بیشتر شود و این همکاری‌ها گسترش یابد.

در این دیدار نماینده دادستان کل کشور ارمنستان هم به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در زمینه مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان یافته پرداخت و بر ادامه همکاری ها تاکید کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین