کد خبر: ۶۲۷۹۳۳
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷

ترامپ: نانسی دیوانه چاره‌ای نداشت/ هیچ استیضاحی وجود ندارد

رئیس جمهور آمریکا در تازه‌ترین سخنرانی خود نشان داد که تا چه اندازه از رای مجلس نمایندگان برای استیضاحش خشمگین است او پلوسی را "دیوانه" و کسانی که از او حمایت نمی‌کنند را "احمق‌ترین انسان‌های روی زمین" خواند و گفت که هیچ استیضاحی وجود ندارد.
ترامپ: نانسی دیوانه چاره‌ای نداشت/ هیچ استیضاحی وجود ندارد
آفتاب‌‌نیوز :

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی در میان محافظه‌کاران جوان در کنفرانسی به میزبانی سازمان "نقطه‌عطف آمریکا" در فلوریدا ضمن ادعای اینکه دستاوردهای دولت او تنها در ماه جاری میلادی بیشتر از دستاوردهای دیگر روسای جمهور آمریکا طی هشت سال ریاست جمهوری‌شان بوده، به شدت از مخالفان بالقوه خود انتقاد کرد و آنان را "چپ گرایان افراطی" و "تندروتر از سوسیالیست‌ها" دانست.

به گزارش پایگاه خبری هیل،  ترامپ همچنین از جمهوری‌خواهانی که از برنامه دولت‌ او حمایت نمی‌کنند، انتقاد کرده و مدعی شد: "کسانی که هرگز از ترامپ حمایت نکرده‌اند" احمق‌ترین انسان‌های روی زمین هستند.

ترامپ در جریان این سخنرانی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را "نانسی دیوانه" خطاب کرد و با "ناعادلانه و غیرمنصفانه" خواندن رای استیضاح مدعی شد که پلوسی این راه را برگزید چون چاره‌ای نداشت.

وی گفت: دموکرات‌ها حقیقتا به دموکراسی اعتقاد ندارند. آنها نمی‌توانند که به دموکراسی اعتقاد داشته باشند. آنها درصدد یک استیضاح غیرقانونی، نامشروع و خارج از چهارچوب حزبی هستند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین از پلوسی که گفته احتمالا تا قبل از اینکه نتیجه جلسه سنا مشخص نشود، طرح حقوقی استیضاح ترامپ را ارائه نمی‌کند، انتقاد کرد.

ترامپ با نقل قول از نوآ فلدمن، وکیل دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان که گفته بود تا زمانی که مجلس نمایندگان این طرح حقوقی را به سنا ارائه نکند، ترامپ استیضاح نمی شود، گفت: در حقیقت هیچ استیضاحی وحود ندارد. وکیل خودشان گفته که استیضاحی وجود ندارد.

وی افزود: این کاملا ناعادلانه است. پلوسی هیچ دلیلی برای استیضاح من ندارد. آنها قانون اساسی را نقض می‌کنند.

ترامپ همچنین از این سخنرانی برای بالیدن به دستاوردهای قانونی اخیر از جمله قانون سیاست دفاعی استفاده کرد؛ قانونی که اساس تشکیل نیروی فضایی و اختصاص مرخصی زایمان با حقوق برای کارمندان فدرال است.

وی همچنین به توافق تجاری جدید آمریکا-مکزیک-کانادا و تلاش‌هایش برای تقویت ارتش ، تضمین توافقات تجاری جدید و کاهش نرخ بیکاری اشاره کرده و این دستاوردها را یک پیروزی دانست.

ترامپ ادعا کرد: اگر خوب فکر کنید می‌بینید که دستاوردهای ما تنها در ماه جاری میلادی بیشتر از دستاوردهای دیگر روسای جمهور آمریکا طی هشت سال ریاست جمهوری‌شان بوده است.

وی همچنین در جریان این سخنرانی به رقبای دموکراتش در انتخابات ۲۰۲۰ تاخت و این کار را با انتقاد از جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا آغاز کرد.

ترامپ گفت: تمامی نامزدهای دموکرات‌ می خواهند آنچه را که ما ساخته‌ایم خراب کنند.

وی همچنین با افتخار به تلاش‌هایش برای ساخت دیواری در مرز جنوبی امریکا با مکزیک اشاره کرد.

ترامپ جوانان محافظه‌کار حاضر در این کنفرانس را "رهبران جوان شجاع و نترس" توصیف کرد و گفت: من از همه شما و کل کشور تشکر می‌کنم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین