کد خبر: ۶۲۷۹۶۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹

غفوری‌فرد: تصمیم مردم در انتخابات دقیقه نَوَدی است/ خود خاتمی هم فکر نمی‌کرد رای بیاورد/ فاطمه رهبر: نمایندگان لیست امید کارآمدی لازم را ندارند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: معتقدم شانس پیروزی اصولگرایان در انتخابات دوره یازدهم مجلس بسیار بالا است.
غفوری‌فرد: تصمیم مردم در انتخابات دقیقه نَوَدی است/ خود خاتمی هم فکر نمی‌کرد رای بیاورد/ فاطمه رهبر: نمایندگان لیست امید کارآمدی لازم را ندارند
آفتاب‌‌نیوز :

محمدحسن غفوری‌فرد رئیس اسبق خانه احزاب ایران درباره شرایط و جو عمومی کشور در آستانه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: انتخابات ما همیشه دقیقه نَوَدی بوده است و مردم همیشه چند روز یا چند ساعت و یا حتی چند دقیقه مانده به پایان انتخابات نظر خود را ابراز می‌دارند.

وی افزود: مثلاً در انتخابات سال ۷۶ اگر بررسی کنید می‌بینید که خود آقای خاتمی هم فکر نمی‌کرد که رأی بیاورد و رئیس‌جمهور شود و همه فکر می‌کردند آقای ناطق نوری برنده انتخابات است اما نتیجه چیز دیگری را اعلام می‌کرد.

غفوری فرد خاطرنشان کرد: هر دو جریان سیاسی اصلی کشور در ادوار مختلف مجلس گاه پیروز و گاه مغلوب بوده، اند؛ مثلاً مجلس ششم کاملاً دست اصلاح‌طلبان بود و مجلس هفتم هم در دست اصولگرایان بنابراین تا دقایق پایانی انتخابات نمی توان پیش بینی درستی داشت.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: در عین حال معتقدم شانس پیروزی اصولگرایان در دوره یازدهم مجلس بسیار زیاد و بالا است.

وی تأکید کرد: اصولگرایان به دنبال این هستند که با یک مجلس قوی بتوانند شرایط کشور را به نفع مردم تغییر دهند و قطعاً برای کسب هرچه بیشتر کرسی‌های مجلس تلاش خواهند کرد که به وحدت حداکثری برسند.

رهبر: مجلس فعلی هیچ نظارتی بر عملکرد دولت ندارد

هم‌چینن تسنیم نوشت:

فاطمه رهبر عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم تغییر و تحول در مجلس شورای اسلامی آینده گفت: وقتی عده‌ای از نمایندگان با یک حرکت سیاسی وارد مجلس می‌شوند برخی نظارت‌های حیاتی انجام نمی‌شود، چرا که برخی منافع جناحی در اولویت قرار می‌گیرد.

رهبر با بیان اینکه پیش از این نمایندگان برای ورود به مجلس از فیلترهای مشخصی عبور می‌کردند، گفت: در دوره‌های گذشته برای کارآمدی نمایندگان مجلس شاخص‌هایی مشخص شده بود، اما متأسفانه در دوره فعلی تعدادی از نمایندگان که در قالب لیستی خاص وارد مجلس شدند، شایستگی و کارآمدی لازم را نداشتند.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با تصریح به اینکه ورود برخی افراد بدون سابقه اجرایی و فعالیت علمی و عملی در مرکز قانونگذاری یکی از دلایل ضعف مجلس است خاطرنشان کرد: مجلسِ عصاره‌ی ملت، جایگاه افرادی چون شهید مدرس و در رأس امور است، اما متأسفانه برخی نمایندگان مجلس به همه چیز فکر می‌کنند جز مسئله قانونگذاری و نظارت.

فاطمه رهبر همچنین عدم توجه به برنامه توسعه ششم در مجلس را نمونه ضعف در قانونگذاری دانست و اظهار داشت: افزایش پلکانی قیمت حامل‌های انرژی یکی از برنامه‌های ششم توسعه است که طبق این برنامه قیمت بنزین باید به‌صورت پلکانی و طی ۵ سال از ابتدای برنامه تا انتهای آن افزایش می‌یافت که عملی نشد و اجرای طرح افزایش بنزین در آبان امسال با یک بی‌تدبیری از سمت دولت و مجلس دهم انجام شد.

وی ادامه داد: این اتفاقات نشان می‌دهد هیچ نظارتی از سوی مجلس بر عملکرد دولت وجود ندارد و باید گفت در این دوره مجلس شورای اسلامی در رأس امور نبوده و قطعاً عملکرد خود نمایندگان است که جایگاه مجلس را تقویت می‌کند.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در پایان با توجه برخی اظهار نظرها از سوی اعضای دولت علیه نامزدهای انتخاباتی گفت: مقام معظم رهبری بارها بر بی‌طرفی مجریان انتخابات تأکید کرده‌اند، اکنون هم این بی‌طرفی مجری انتخابات باید اجرایی شود و قطعاً مردم نیز همین انتظار را دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
0
4
خود شما هم زمانی که در مجلس بودید همین بود !!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
0
0
متاسفانه این دفعه دقیقه اول بااخرفرق نمیکند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین