کد خبر: ۶۲۷۹۹
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۸۶ - ۱۴:۲۹
توضیح سخنگوی دولت در مورد انتصاب تازه

ریاست ستاد مبارزه با قاچاق شغل نیست!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: غلامحسین الهام سخنگوی دولت انتصاب خود به سمت ریاست ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز را بر اساس اصل ‪ ۱۲۷‬قانون اساسی دانست و گفت: این كار جدیدی نیست بلكه كار دولت است و قرعه فال به نام وزیر دادگستری افتاده است.

الهام روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: ازآنجا كه وزیر دادگستری، واسطه دستگاه قضایی و اجرایی است، ریاست ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز بر عهده وی گذاشته شده تا هماهنگی‌ها بین دستگاه قضایی و دستگاه اجرایی بهتر تامین شود.

وی تصریح كرد كه یكی از وظایف وزیر دادگستری در خصوص مساله تعزیرات حكومتی است و از این رو مسوولیت ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز را بهتر می تواند انجام دهد.

سخنگوی دولت در عین حال اظهار داشت: البته وظیفه تعزیرات حكومتی نیز از باب مسوولیت جمعی هیات وزیران، به وزیر دادگستری تفویض شده است.

الهام خطاب به خبرنگاری كه از او پرسید با توجه به انتصاب شما به ریاست ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز به‌رغم داشتن مشاغل دیگر، چند ساعت برای انجام این مسوولیت وقت اختصاص می‌دهید؟ گفت: قبلا این مسوولیت را چه كسی انجام می‌داد؟
خبرنگار پاسخ داد: سردار نقدی.

الهام دوباره از وی پرسید پیش از ایشان چه كسی این مسوولیت را انجام می داد؟
خبرنگار پاسخ داد: سردار قالیباف 

الهام پرسید: آقای قالیباف همزمان با انجام این مسوولیت چه مسوولیت دیگری داشت؟
در این هنگام جمعی از خبرنگاران گفتند كه وی فرمانده نیروی انتظامی نیز بوده است.

الهام ادامه داد: كار فرماندهی نیروی انتظامی بیشتر است با وزیر دادگستری؟
الهام سپس در توضیحاتی گفت: وزرا به اعتبار عضویتشان در هیات دولت، وظایفی را بر عهده دارند، از جمله رییس كمیسیون اقتصادی ، یا رییس مجامع و شركت‌ها و یا رییس كمیسیون‌های دولت هستند.

وی افزود: هر وزیر دونوع وظیفه دارد یكی وظایف مربوط به وزارتخانه‌اش و دیگری وظایف مربوط به هیات دولت. سخنگوی دولت تاكید كرد: هر وزیری كارهای متعددی دارد ولی این تعدد شغل نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین