کد خبر: ۶۲۸۱۴۸
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
با برتری مقابل شهرداری ماهشهر

صعود پرسپولیس به نیمه نهایی جام حذفی در یک بازی جنجالی+فیلم

تیم فوتبال پرسپولیس با دبل علی علیپور برابر شهرداری ماهشهر توانست به نیمه نهایی رقابت‌های جام حذفی راه پیدا کند.
آفتاب‌‌نیوز :

این دیدار از ساعت ۱۵ روز دوشنبه در ورزشگاه تختی آبادان آبادان برگزار شد و در نهایت با برتری ۲ بر صفر شاگردان کالدرون به اتمام رسید.

این دیدار در حالی برگزار شد که خیلی‌ها این دیدار را به تقابل ۳ سال قبل پرسپولیس با قشقایی تشبیه می‌کردند که با حذف پرسپولیس از این رقابت‌ها همراه بود.

صعود پرسپولیس به نیمه نهایی جام حذفی در یک بازی جنجالی

تیم فوتبال پرسپولیس تهران در این دیدار با ترکیب بوژیدار رادوشوویچ، سیدجلال حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، محمد نادری(۴۶ مهدی شیری)، سیامک نعمتی، کمال کامیابی نیا(۴۶ مهدی ترابی)، احمد نوراللهی، بشار رسن، فرشاد احمدزاده(۷۴ محمد انصاری)، وحید امیری، علی علیپور به میدان رفت.

شهرداری ماهشهر نیز در این بازی با ترکیب علیرضا سلیمی، محسن ورزکار، میلاد رخشان، اویس کرد جهان، رسول رضایی، صادق بوصبیه، علی فرهنگ(۷۳ عرفان بادی)، سجاد عباسی (۶۴ رضا خانی)، امیرحسین طاحونی (۸۱ محمد پورسواریان)، جهانگیر عسکری و الیاس صالحی وارد بازی شد.

موعود بنیادی‌فر به کمک‌های قهرمان نجفی و فرزاد بهرامی قضاوت این دیدار را بر عهده داشتند.

پرسپولیس تهران با شکست دادن صنعت نفت آبادان و شهرداری ماهشهر با غلبه بر استقلال ماهشهر به این مرحله راه یافته بودند.

به دلیل آماده نبودن شرایط ورزشگاه ماهشهر از سوی فدارسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران این دیدار در ورزشگاه تختی آبادان برگزار شد.

در دقایق ابتدایی بازی شهرداری توانست به محوطه جریمه پرسپولیس نفوذ کند اما بازیکن این تیم داخل محوطه جریمه سرخپوشان متوقف شد و داور اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.

موقعیت بعدی این بازی را هم تیم میزبان روی دروازه پرسپولیس خلق کرد که ضربه سر طاحونی در اختیار رادوشوویچ قرار گرفت.

در دقیقه ۲۲ بازی، پرسپولیس روی یک ضد حمله صاحب موقعیت شد که شوت سیامک نعمتی داخل محوطه جریمه حریف با واکنش دروازه‌بان شهرداری راهی کرنر شد.

در اواخر نیمه نخست هم شوت از راه دور احمد نوراللهی با اختلاف اندک از کنار دروازه به بیرون رفت.

همچنین به خاطر سنگ پرانی در اواسط نیمه نخست به سمت نیمکت پرسپولیس ناظر بازی داور را فراخواند تا شرایط را به او گزارش دهد و همین موضوع موجب شد تا بازی برای لحظاتی متوقف شود. این نیمه با تساوی بدون گل پایان یافت.

در نیمه دوم کالدرون با فرستادن مهدی شیری و مهدی ترابی به زمین تغییر تاکتیک داد تا چهره تیمش را نسبت به نیمه نخست کمی هجومی‌تر کرده باشد.

در ابتدای این نیمه هم پرسپولیس چندین بار روی ضربات ایستگاهی و کرنر صاحب موقعیت شد که هیچ‌کدام از آنها راهی به دروازه حریف نداشت.

در دقیقه ۵۰ شوت سنگین سیامک نعمتی از پشت محوطه جریمه توسط دروازه‌بان حریف به کرنر رفت.

در این نیمه روی سانتر وحید امیری و توپی که توسط مدافعان شهرداری بلوکه شد، ‌پرسپولیسی‌ها معتقدند بودند توپ با دست بازیکن حریف برخورد داشته و داور باید خطای پنالتی اعلام می‌کرد که کالدرون و پیروانی مراتب اعتراض خود را به داور چهارم بازی اعلام کردند.

در دقیقه ۵۶ شهرداری چسبیده به محوطه جریمه پرسپولیس صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که شوت بازیکن حریف با اختلاف از بالای دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

در دقیقه ۵۹ بازی روی حرکت ترابی و پاس موقعیت عالی برای گلزنی پرسپولیس به وجود آمد که شوت سیامک نعمتی را دروازه‌بان شاهین شهرداری با یک عکس‌العمل زیبا راهی کرنر کرد. در این صحنه سانتر مهدی ترابی با ضربه سر علی علیپور وارد دروازه شهرداری شد.

در دقیقه ۶۴ پرسپولیس روی سانتر از جناح چپ می‌توانست گل دوم را به ثمر برساند که توپ روی سر علیپور ننشست.

یک دقیقه‌ بعد مهاجم شهرداری در موقعیت تک به تک با رادوشوویچ قرار گرفت که پس از دریبل دروازه‌بان پرسپولیس روی زمین افتاد. اما داور صحنه را پنالتی تشخیص نداد. این تصمیم داور با اعتراض شدید اعضای تیم میزبان همراه بود. پس از این صحنه هواداران به شدت علیه داور بازی موضع گرفتند.

دقیقه‌ ۷۲ روی ضد حمله سریع پرسپولیسی‌ها و پاس زمینی بشار رسن، توپ به وحید امیری رسید که این بازیکن با پشت پا توپ را برای علی علیپور ساخت تا شماره ۷۰ پرسپولیس گل دوم خود و تیمش را در این دیدار روی یک ضربه دقیق به ثمر برساند.

در دقیقه ۷۴ شاگردان مهدی پاشازاده می‌توانستند یکی از گل‌های خورده را جبران کنند که شوت بازیکن شهرداری به تیر دروازه رادوشوویچ برخورد کرد.

در این نیمه هم فرشاد احمدزاده از پرسپولیس و جهانگیر عسگری از تیم میزبان از داور مسابقه کارت زرد دریافت کردند.

در دقیقه ۹۰ هواداران به سمت داور بازی سنگ پرتاب کردند به یکی از کمک‌ها اصابت کرد. همین موضوع موجب شد تا داوران و اعضای تیم فوتبال پرسپولیس راهی رختکن شوند. اما بازیکنان شهرداری همچنان در زمین ماندند و از هواداران خواستند تا آرام‌تر بازی را دنبال کنند.

پس از حدود ۱۰ دقیقه و در حالی که بیشتر هواداران ورزشگاه را ترک کرده بودند ۲ تیم به زمین بازگشتند تا بازی را از سر بگیرند. داور چهارم هم با سری بانداژ شده در زمین حاضر شد. در نهایت سرخپوشان برنده این دیدار شده و راهی مرحله نیمه نهایی جام حذفی شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین