کد خبر: ۶۲۸۴۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱

میرسلیم: بعید است دولت رأی مثبت مجمع برای تصویب FATF را بدست آورد/سخنگوی فراکسیون امید: مخالفان کشور را معطل گذاشته و بهانه می‌آورند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هیچ یک از اصحاب دولت و مدافعانش تضمین نمی‌کنند که پذیرش FATF تحریم‌ها را برطرف کند و موجب بهبود شرایط معیشتی مردم شود.
آفتاب‌‌نیوز :

سیدمصطفی میرسلیم، رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، با اشاره به درخواست ها برای تصویب و اجرای لوایح FATF،‌ گفت: باید دولت را درک کرد؛ شرایطی که دولت در آن قرارگرفته در لایحه بودجه پیشنهادی انعکاس یافته است؛ بودجه‌ای که دربرگیرندۀ کسری عمده است.

میرسلیم: بعید است دولت رأی مثبت مجمع برای تصویب FATF را بدست آورد/سخنگوی فراکسیون امید: مخالفان کشور را معطل گذاشته و بهانه می‌آورند

دولت تضمین نمی‌کند که پذیرش FATF در بهبود معیشت مردم نقش مثبت دارد

وی در پاسخ به این سوال که آیا FATF در برطرف شدن تحریم‌ها و بهبود معیشت مردم نقش مثبتی دارد؟ تصریح کرد: هیچ یک از اصحاب دولت و مدافعانش تضمین نمی‌کنند که پذیرش FATF تحریم‌ها را برطرف کند و موجب بهبود شرایط معیشتی مردم شود؛ ولی نتیجۀ طبیعی آن میثاق‌ها و اقدامات مالی است که پیوستن به آن، آگاه کردن دشمن از روش‌هایی است که ایران برای جبران آثار تحریم‌ها در چند سال گذشته اتخاذ کرده و این نتیجه‌ای است که آمریکا پیگیری می‌کند تا قدم بعدی، یعنی افزایش فشار بر ما را بردارند و به قول معروف اشک کباب باعث طغیان آتش می‌شود.

میرسلیم با اشاره به فضای کلی مجمع تشخیص نسبت به تصویب یا عدم تصویب این لوایح و میزان امکان تصویب آن اظهار داشت: مطرح کردن چنین میثاق‌هایی ترفند غیر مستقیم آمریکا به نام معاهدات بین المللی برای به زانو در آوردن کشورهایی است که نمی‌خواهند خواری تسلیم در مقابل استکبار را بپذیرند.

بعید است دولت و نمایندگان مجلس دوسوم آرای مجمع را بدست آورند

وی افزود: با توجه به این که مجلس بر مصوبۀ خود علی‌رغم مخالفت شورای نگهبان اصرار ورزیده، موضوع برای بررسی در مجمع تشخیص مصلحت مطرح شده است. در شکل کنونی بعید است دولت و نمایندگان مجلس بتوانند دوسوم آرای مجمع را برای تصویب آن لوایح بدست آورند. البته مجمع می‌تواند راه حل‌های دیگر را نیز برای رسیدن به تشخیص مصلحت بررسی کند و این موضوعی است که در حال حاضر در دست بررسی است.

مخالفان FATF مسئولیت مخالفتشان را بپذیرند

فاطمه سعیدی، سخنگوی فراکسیون امید هم با اشاره به پایان مهلت گروه اقدام ویژه مالی (FATF) به ایران برای تعیین تکلیف دو لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم(CFT) و الحاق به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی(پالرمو) به ایسنا گفت: مهمترین مساله درباره FATF حالت تعلیقی است که کشور دچار آن شده است آن هم در وضعیتی که در همین مدت مهمترین متحدان منطقه‌ای و غیر منطقه‌ای ما پیغام داده‌اند که در صورت نپیوستن به این سازمان امکان همکاری متقابل با ما در حوزه های مالی را نخواهند داشت.

 

وی ادامه داد: در شرایطی که بارها دولت و مجلس استدلال خود را شفاف بیان کرده‌اند، مخالفان تنها به بیان کلیات می‌پردازند و هیچ حرف کارشناسی و تخصصی برای رد این لوایح شنیده نمی‌شود. آن ها فقط می‌گویند در صورت پیوستن به FATF امکان کمک به متحدانمان را نخواهیم داشت و اطلاعاتمان را به دشمنان می‌دهیم ولی حتی به خودشان زحمت توضیح نمی‌دهند که چگونه این اتفاق می‌افتد.

نماینده تهران در پایان خاطرنشان کرد: مخالفانی که انواع تریبون‌ها را در اختیار دارند آیا حاضرند به ملت ایران تضمین دهند و مسئولیت مخالفتشان را بپذیرند؟ بیش از یک سال کشور را معطل نگه داشته اند و هر روز یک بهانه می آورند. در نهایت امیدواریم آنچه واقعا به مصلحت کل کشور است، در صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب برسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
0
1
مردم دیگه خسته شدن . اگر تصویب بشه یکمی دولت وقت میخره تا زیر تحریم ها له نشه و بتونه کشور رو به همین شکل اداره کنه و اگه تصویب نشه همون اول زیر تحریمها له میشه و سرانجام کشور و حکومت با کرام الکاتبین خواهد بود .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین