کد خبر: ۶۲۸۴۵۴
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹

ارتش کره جنوبی: برای بدترین سناریو از جانب کره شمالی آماده‌ایم

ارتش کره جنوبی اعلام کرد، نشانه چندانی از بروز فعالیتهای نظامی غیرعادی از سوی کره شمالی همزمان با عید کریسمس دیده نمی‌شود اما این ارتش خود را برای بروز بدترین سناریو آماده کرده است.
ارتش کره جنوبی: برای بدترین سناریو از جانب کره شمالی آماده‌ایم
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، به دنبال اظهارات تهدیدآمیز کره شمالی مبنی بر تدارکش برای تحویل یک "هدیه کریسمس" به آمریکا، واشنگتن و سئول نگران سر زدن یک آزمایش تسلیحاتی از سوی پیونگ یانگ در زمان تعطیلات کریسمس و سال نوی میلادی هستند.

مقامهای ارتش کره جنوبی خاطر نشان کردند، کره شمالی ممکن است هر زمان دست به یک اقدام تحریک‌آمیز غافلگیر کننده بزند و ارتش آنها آماده برخورد با بدترین سناریو بوده و در عین حال از نزدیک این کشور همسایه خود را تحت نظر دارد.

یک مقام ارتش کره جنوبی که نامش را فاش نکرد گفت: تا کنون که اقدامات غیر عادی مشخصی از جانب کره شمالی که حاکی از تدارک این کشور برای اقدامات نظامی سطح بالا باشند مشاهده نشده است.

او ادامه داد: ما با این وجود کاملا آماده رخداد هرگونه حادثه ای بوده و همواره بروز بدترین سناریو را در ذهن داریم.

گزارش شده که در روزهای اخیر آمریکا هواپیماهای جاسوسی خود را تقریبا به صورت روزانه بر فراز شبه‌جزیره کره به پرواز در آورده تا فعالیتهای پیونگ یانگ را رصد کند.

مقامهای نظامی سئول در پاسخ به این که شانس دست زدن کره شمالی به پرتاب آزمایشی یک موشک بالستیک قاره‌پیما در چند روز آینده چقدر است گفتند، کره شمالی برای موجه نشان دادن کارش ممکن است یک سری اقدامات مقدماتی را در پیش بگیرد.

یک مقام اظهار داشت: به عنوان مثال کره شمالی در سال 2017 برای پرتاب موشکهای بالستیک قاره‌پیما ادعا کرد که این موشکها را به هدف ارسال ماهواره برای برنامه صلح‌آمیز توسعه فعالیتهایش در فضا پرتاب می‌کند و از قبل نیز گامهایی را به منظور مطلع ساختن طرفهای مربوطه از برنامه‌هایش در پیش گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین