کد خبر: ۶۲۸۴۷۶
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶

کدام وزنه بردار المپیکی می شود؟

داستان وزن نود و شش کیلوگرم وزنه برداری ایران در گزینشی المپیک توکیو همچنان پرماجرا و البته پرابهام پیش می‌رود و مثل داستان‌های رمزآلود پوآرو، پایانی غیر قابل پیش بینی دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

قبل از بررسی شانس های نمایندگان ایران باید به بررسی رنکینگ روبی دسته نود وشش و شرایط هشت وزنه بردار برتر که مستقیما سهمیه المپیک کسب می کنند، بپردازیم. آخرین رنکینگ بروزرسانی ما توسط ما پس از اتمام رقابتهای قطرکاپ به شرح زیر است:

کدام وزنه بردار المپیکی می شود؟

1. تیان تائو (چین): 4481 امتیاز
2. فارس الباخ (قطر): 4228 امتیاز
3. سانتیاگو رودالگاس (کلمبیا): 4090 امتیاز
4. جاناتان ریواس (کلمبیا): 3922 امتیاز
5. دینجو یو (کره جنوبی): 3534 امتیاز
6. ارلی مندز پرز (شیلی): 3496 امتیاز
7. جیوانی واله‌نیا (ونزوئلا): 3458 امتیاز
8. توشیکی یاماموتو (ژاپن): 3412 امتیاز
اتفاقات جالبی در حال رخ دادن است. رودالگاس کلمبیایی و مندر پرز شیلیایی به دسته هشتاد و یک کیلوگرم رفته اند و اتوماتیک وار از این فهرست خارج می شوند. وزنه بردار ژاپنی هم به دلیل نداشتن رکورد مجموع در دسته نود وشش، احتمالا از فهرست خارج می شود. در نتیجه نفرات نهم، دهم و یازدهم سهمیه المپیک را خواهند گرفت:

9. رضا بیرالوند (ایران): 3401 امتیاز
10. یوئنی سیخانتسو (بلاروس): 3356 امتیاز
11. چن پو-جن (چین تایپه): 3066 امتیاز
البته بلاروس در المپیک توکیو فقط یک سهمیه دارد و هنوز معلوم نیست این سهمیه به سیخانتسو می‌رسد یا به لیخاراد در وزن هفتادو سه کیلوگرم؟ با این حال مساله مهم این نیست. با بررسی امتیازات دیگر وزنه برداران این رنکینگ و ریزش ها، می توان مطمئن شد که قطعا نام یک وزنه بردار ایرانی در میان 8 نفر برتر خواهد بود؛
یا رضا بیرالوند (3401 امتیاز) با چهار گزینشی
یا سید ایوب موسوی (3335 ا متیاز) با چهار گزینشی
یا علی میری (2706 امتیاز) با سه گزینشی
یا سهراب مرادی ( 1333 امتیاز) با دو گزینشی
و در آخر هم کیانوش رستمی (2041 امتیاز) با سه گزینشی

و حالا چند نکته:
• مرادی، بیرالوند، موسوی و میری این شانس را دارند که امتیاز روبی خودشان را به محدوده سه هزار و ششصد برسانند، اما اینکه کدام یک بالاتر قرار بگیرد هنوز مشخص نیست.

• برای کیانوش رستمی سقف امتیاز حدودا سه هزار و سیصد خواهد بود. در واقع شرط کیانوش برای حضور در المپیک این است که فدراسیون اجازه ندهد دیگر نفرات در شش مسابقه گزینشی شرکت کنند.

• مرادی برای رسیدن به بالاترین امتیاز، باید در دو مسابقه بعدی، (جام فجر و قهرمانی آسیا) دو رکورد 410 کیلوگرم را به ثبت برساند.

در پایان باید گفت همه این قهرمانان عزیز هستند و امیدواریم پس از پایان مراحل گزینشی، دو نفری که شایسته تر هستند و شانس بیشتری برای کسب مدال دارند، به المپیک بروند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین