کد خبر: ۶۲۸۴۷۷
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸

امید زندگانی: هنرمندی کاملاً بیکار هستم

امید زندگانی بازیگر فیلم سینمایی «آژانس ازدواج» گفت: باید فکری به حال بازیگران پیشکسوت شود، بسیاری از بازیگران مشکل معیشت دارند، خود من در شرایط سختی زندگی می‌کنم، شغل من بازیگری است و وقتی کاری نباشد مجبورم هزینه‌هایم را کم کنم.
آفتاب‌‌نیوز :

امید زندگانی پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر هیچ خبری نیست، چند وقت پیش درگیر دو تئاتر شدم اما در همان مرحله تمرین به دلیل عدم تامین سرمایه این آثار تعطیل شدند، هم‌اکنون کاملاً صریح می‌گویم که هنرمندی بیکار هستم.

وی درباره کم‌کار شدن خود در عرصه بازیگری اظهار کرد: وضعیت بسیار ناراحت کننده است، اهل ادا در آوردن نیستم که بگویم گزیده کار هستم و به همین دلیل کم‌کارم، نه اینطور نیست، مدت‌هاست از سینما و یا تلویزیون هیچگونه پیشنهادی نداشته‌ام، چند پیشنهاد از تئاتر بوده که آن هم فعلاً تعطیل شده است. البته صحبت‌های اولیه در قبال حضورم در یک تئاتر انجام شده اما فعلاً تهیه کننده به دنبال سرمایه است.

بازیگر فیلم سینمایی «آژانس ازدواج» در همین راستا ادامه داد: برای من هم بسیار راحت است که در مصاحبه بگویم پیشنهادات زیادی دارم و همه را رد کرده‌ام اما واقعاً اینطور نیست، وقتی پیشنهادی ندارم چرا باید دروغ بگویم؟.

وی دلیل عدم حضورش در سینما را اینگونه تشریح کرد: به دلایلی چند سال از بازیگری دور بودم و همین عاملی شد تا تهیه کنندگان مرا فراموش کنند و حالا هم که برگشته‌ام انگار کسی مرا به یاد ندارد، در کنار این موارد کلاً تعداد تولیدات نسبت به گذشته بسیار کم شده که آن هم از مسائل اقتصادی نشات می‌گیرد.

بازیگر سریال «ملکوت» درباره واکنش مردم نسبت غیبت طولانی مدت خود در سینما ادامه داد: مردم هر وقت مرا می‌بیند دلیل نبود و کم کاری‌ام را می‌پرسند اما واقعاً نمی‌دانم چه جوابی باید بدهم، سعی می‌کنم در اکثر مواقع موضوع بحث را به سمت دیگری منتقل کنم زیرا خودم هم نمی‌دانم چرا چنین وضعی به وجود آمده است.

وی در همین رابطه اذعان کرد: البته این کم کاری و بیکاری فقط شامل من نیست و بسیاری از بازیگران خوب سینما بیکار شده‌اند و با مشکلات فراوانی زندگی خود را پشت سر می‌گذارند، بازیگر تنها شغلش همین بازیگری است و به جز این راهی برای امرار معاش نمی‌داند، به همین دلیل وقتی شما بازیگری را مدت‌ها بیکار کنید به واقع در معیشت خود دچار مشکل می‌شود.

این بازیگر سینما ادامه داد: متاسفانه سینمای امروز دچار تکرار در بازیگران هستند، سینما تنها توسط ۱۰ بازیگر اداره می‌شود که همگی از یک فیلم به فیلم دیگر می‌روند، طبیعتاً وقتی تمامی فیلم‌ها تحت انحصار چند بازیگر باشد جایی برای من و امثال من باقی نمی‌ماند.

وی ادامه داد: برخی انگار نمی‌خواهند ما در سینما باشیم، ترجیح می‌دهند کنار گذاشته شده و کار به بازیگران دیگر برسد، البته برخی حاضرند با هر دستمزدی بازی کنند، معمولا نوعی از باندبازی در سینما وجود دارد که ترجیح می‌دهد از بازیگرانی استفاده کند که همیشه در یک گروه هستند.

زندگانی در همین رابطه خاطرنشان کرد: باید فکری به حال بازیگران پیشکسوت شود، بسیاری از بازیگران مشکل معیشت دارند، خود من در شرایط سختی زندگی می‌کنم، شغل من بازیگری است و وقتی کاری نباشد مجبورم هزینه‌هایم را کم کنم، مجبورم مدل ماشینم را پایین بیاورم تا بتوانم زندگی را ادامه دهم، متاسفم که در این میان برای هیچکس مهم نیستیم و مشکلاتمان توسط هیچ مسئول فرهنگی مهم جلوه داده نمی شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین