کد خبر: ۶۲۸۴۹۲
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴

کیفیت هوای تهران قرمز شد

کیفیت هوای استان تهران عصر چهارشنبه با افزایش غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در شاخص لحظه‌ای ۱۷۱ برای همه افراد ناسالم و قرمز شد.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، این در حالیست که غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون در ساعت ۱۳ امروز بر روی شاخص ۱۵۱ قرار گرفته بود.

بر اساس شاخص برخط منتهی به ساعت ۱۵ امروز، ایستگاه‌های شهر ری (منطقه ۲۰) با شاخص ۲۱۸، شادآباد (منطقه ۱۸) با شاخص ۲۱۴ و شریف(منطقه ۲) با شاخص۲۰۳ از مرحله قرمز عبور کرده و بنفش شده است.
همچنین ایستگاه‌های اقدسیه(منطقه ۱) با شاخص ۹۸ و ستاد بحران(منطقه ۷) با شاخص ۱۳۰ کمترین آلایندگی را در سطح مناطق تهران نشان می دهد.

میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ امروز بر روی شاخص ۱۴۸ برای گروه‌های حساس (بیماران قلبی و ریوی، زنان باردار و کودکان) بود.

در همین مدت، غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون با شاخص ۹۳، دی اکسید نیتروژن با شاخص ۱۰۸ و منواکسید کربن با شاخص ۵۹ بوده است.

«شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.»

طبق اعلام استانداری، همه مدارس استان تهران در همه مقاطع به غیر از مدارس شهرستان فیروزکوه و دماوند تا پایان هفته و به دلیل افزایش آلودگی هوا تعطیل است.

هواشناسی تهران اعلام کرد: تا روز پنجشنبه به سبب پایداری جو و نوزیدن باد مناسب آسمان این استان (بوژه در مناطق شهری و پرتردد) غبارآلود پیش بینی می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین