کد خبر: ۶۲۸۵۱۲
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶
چرا خوزستان با تولید بیشترین درآمد ملی، کمترین بهره‌مندی را از ثروت ملی دارد؟

نامه ۱۵۰ استاد دانشگاه چمران اهواز به روحانی: اوضاع خوزستان نابه‌سامان است

۱۵۲ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز، در نامه‌ای به روحانی رییس جمهوری، اوضاع خوزستان و شهر اهواز را «نابه سامان» توصیف کرده و نوشتند: دولت با اتخاذ تصمیمات سازنده و عملی، فوری و کارساز برای حل مشکلات مردم اهواز و کمک به معضلات این استان و پرداخت خسارات مردم از بارندگی‌ اخیر اقدام کند.
آفتاب‌‌نیوز :

در این نامه آمده است: همان طور که مستحضرید، سالیان متمادی است که شیوه آبرسانی، دفع فاضلاب و سیستم جمع‌آوری آب‌های سطحی در استان خوزستان و به ویژه کلان شهر اهواز، به معضلی جدی و اساسی تبدیل شده است. این معضل پس از هر بارندگی به شکل ماندگاری آب فراوان در سطح خیابان‌ها، گرفتگی فاضلاب و بالا آمدن آن، مدت‌هاست به مشکل پایدار شهر اهواز، تبدیل شده است؛ به طوری که بارندگی سه ساعتی مورخ ۲۵ آبان ۹۸ وضعیتی را پدید آورد که همه ساکنان را مستاصل کرده و به شکلی بحرانی، زندگی مردم را مختل و بر فعالیت‌های شهری، تاثیری مخرب نهاده است، در حالی که وجود یک سیستم دفع فاضلاب استاندارد و جمع‌آوری آب‌های سطحی، از زیرساخت‌های ابتدایی هر شهر، محسوب می‌شود.

در این نامه افزوده شده است: از سویی، به نظر می‌رسد که هیچ برنامه اصولی برای حل معضل دفع فاضلاب این شهر، وجود ندارد و هیچ مدیری، مسئولیت کار را نمی‌پذیرد؛ لذا برای مردم، این پرسش مطرح است که چرا به رغم اینکه خوزستان و به ویژه شهر اهواز که بیشترین درآمد ملی را تولید می‌کند، کمترین بهره‌مندی را از ثروت ملی داشته و با انواع مشکلات، روبه رو شده است.

نامه ۱۵۰ استاد دانشگاه چمران اهواز به روحانی: اوضاع خوزستان نابه‌سامان است

این اساتید دانشگاه در نامه خود افزوده‌اند: ما اعضای هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز، این وضعیت را شایسته استان خوزستان و شهر نفت‌خیز اهواز نمی‌دانیم و به دلیل اوضاع نابه‌سامان استان و شهر اهواز، از دولت محترم می‌خواهیم که برای حل مشکلات مردم اهواز و کمک به معضلات این استان، تصمیمات سازنده و عملی، اتخاذ و ضمن اقدامات فوری و کارساز، خسارات مردم را نیز از بارندگی‌های اخیر، پرداخت کنند.

در بخش دیگری از نامه آمده است: بر این نکته، آگاهیم که قصور در این موارد و فراموش کردن ماجرا پس از سپری شدن بحران، باعث شکاف و ناامیدی میان مردم و دولت و خدای ناکرده، سبب بحران‌های اجتماعی می‌شود؛ بنابراین در پایان این نامه، مصرانه از جنابعالی و دولت محترم خواستاریم که به مردم در زمینه رفع مشکلات پیش گفته و به ویژه حل مشکل دفع فاضلاب و آب‌های سطحی شهر اهواز با یک سیستم کارآمد و بهداشتی، اطمینان داده و اعتبارات کافی بدین منظور، در نظر گرفته شود تا چنین معضلاتی را در سال‌های آینده، شاهد نباشیم. آمادگی خود را برای حل این مشکل اعلام و مایل هستیم در طراحی و نظارت بر پروژه‌های آبرسانی، جمع‌آوری و دفع فاضلاب و جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی شهر اهواز مشارکت کنیم.

بارش شدید روز دوشنبه هفته گذشته باعث آبگرفتگی و سرریز فاضلاب در تعدادی از شهرهای خوزستان از جمله اهواز، مرکز شهرستان کارون (کوت عبداله)، خرمشهر و آبادان شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
بهبهانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
0
20
خوزستان نابسامان .
لبنان سامان یافته .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
0
15
داداشم ، اوضاع ایران خوب نیست ، افتاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
0
17
خداییش اوضاع کجا بسامانه ...هرکجا میریم جزفقر وفلاکت وبدبختی مردم چیزی نمیبینیم
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
0
8
سوریه بسامان است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
0
3
عوضش تهران هم پره دوده مسئولین زحمت کشیدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
0
0
بهترین کار این است که همه مسئولین در تهران یکسال در اهواز زنگی کنند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین