کد خبر: ۶۲۸۶۲۰
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹
پیشنهاد ملاقات احزاب اصلاح‌طلب با رهبر انقلاب

کواکبیان: آمار کشته‌شدگان را اعلام کنید/ خجالت نکشید که لشکر فقر و حاشیه‌نشینی این حوادث را رقم زدند، به دنبال لشکر صهیونیسم، فلان و غیره نگردید

مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری و رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در سومین کنگره حزب مجمع فرهنگیان ایران اسلامی به حوادث آبانماه اشاره کرد و گفت: رویترز آماری را به دروغ اعلام کرده و اگر پاسخی به آن ندهیم تا ۱۵۰۰ هم همین آمار را می‌گوید بنابراین آمار کشته‌شدگان را اعلام کنید.
آفتاب‌‌نیوز :

مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری و رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات صبح امروز (پنجشنبه) که در سومین کنگره حزب مجمع فرهنگیان ایران اسلامی سخن می‌گفت به حوادث آبان ماه اشاره و تصریح کرد: خبرگزاری رویترز آماری را به دروغ درباره تعداد کشته‌شدگان اغتشاشات اخیر اعلام کرده است لذا باید پاسخی به آن بدهیم و آمار کشته‌شدگان اعلام شود؛ خیلی هم خجالت نکشید که ۳ لشکر فقر و حاشیه‌نشینی و غیره این حوادث را رقم زدند و به دنبال لشکر صهیونیسم، فلان و غیره هم نگردید.

وی با بیان اینکه برای انتخابات رقابتی چند شرط داریم، گفت: یک شرط سلامت انتخابات است که همه دست اندرکاران انتخابات باید بی طرفی خود را داشته و انتخاباتی آزاد و قانونی برگزار کنند.

کواکبیان: آمار کشته‌شدگان را اعلام کنید/ خجالت نکشید که لشکر فقر و حاشیه‌نشینی این حوادث را رقم زدند، به دنبال لشکر صهیونیسم، فلان و غیره نگردید

کواکبیان شرط برگزاری انتخاباتی آزاد و بی طرفانه را اقدامات حاکمیت عنوان و تصریح کرد: حاکمیت باید زمینه های رقابتی شدن انتخابات را فراهم کند. اینگونه نباشد که یک طرف از الان لیستش بسته باشد و طرف دیگر هنوز نداند تا دقیقه 90 چه کسی در لیستش می ماند.

دبیرکل حزب مردم سالاری با تاکید بر اینکه ما با همه این شرایط قبول کردیم که به صحنه بیاییم، گفت: شورای نگهبان اگر بخواهد غیر از آن 4 مرجع، مراجع دیگری در کل کشور که برخورد سلیقه ای دارند را استفاده کند، صحنه ای برای رقابت نخواهد ماند.

وی به رویکرد رسانه ملی به انتخابات اشاره و خاطرنشان کرد: صدا و سیما از همین الان می خواهد جریانی را قالب و مطرح کند؛ خیلی انتظار هم نداریم اگر آنها به ما فحش بدهند بیشتر رای می‌آوریم اما حداقل ظاهر را حفظ کنند.

کواکبیان به لوایح مرتبط با اف ای تی اف اشاره و اضافه کرد: تصویب پالرمو و اف ای تی اف در رقابتی شدن انتخابات نقش دارد چون می‌تواند باعث امیدواری مردم شود؛ دولت در 2 ماه آینده در جهت کار بیشتر و معیشت بهتر تلاش کند. ما هر چه ضربه می خوریم از دولت روحانی است.

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در این مراسم همچنین از نیروهای مسلح خواست که به وصیت حضرت امام(ره) و توصیه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) عمل کرده در انتخابات و فعالیت احزاب دخالت نکنند. بگذارید شورای نگهبان کار معمولی خود را کند و شما دیگر نیاز نیست توصیه‌ای بکنید.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه یکبار برای همیشه پرونده املاک نجومی را رسیدگی کرده و ببندد، گفت: از قوه قضاییه می‌خواهیم بی طرفی در رسیدگی به پرونده ها را در دستور کار خود قرار دهد.

کواکبیان فعالیت احزاب را دومین پایه برگزاری انتخابات آزاد و رقابتی عنوان و خاطرنشان کرد: اگر اصلاح طلبان اجازه می‌دهند از سمت شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و اگر هم نه از سوی خانه احزاب با رهبر معظم انقلاب ملاقات داشته باشیم. چرا که ایشان با گروه ها و اقشار مختلف جلسه می‌گذارند اما تاکنون هیچ جلسه با احزاب نداشتند.

**بعضی‌ها اگر مردم را تشویق نمی‌کنند لااقل مایوس نکنند

وی همچنین از پاشیدن بذر ناامنی توسط برخی ها در بین مردم انتقاد و تصریح کرد: بعضی ها اگر مردم را تشویق نمی کنند لااقل مایوس نکنند. مردم می توانند اصلی‌ترین نقش آفرین انتخابات باشند. در طول ۴۰ سال فراز و نشیب های زیادی داشتیم اما مردم بدانید در هر صورت انتخابات برگزار می‌شود و آنهایی که می خواهند شما را دلسرد کنند به دنبال این هستند که به جای شما در مجلس تصمیم بگیرند.

کواکبیان همچنین به تشکیل شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه اشاره کرد و افزود: این شورا قانون گذاری می‌کنند که فلان گروه تا ۱۰ سال از مالیات معاف است. این به شما چه ربطی دارد؟ این به مجلس مربوط است.

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با بیان اینکه ما در قانون اساسی چیزی به عنوان شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای فضای مجازی نداریم، گفت: البته شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمان حیات حضرت امام (ره) هم وجود داشت اما شورای نگهبان معتقد است که اگر مجلس مصوبه ای داشته باشد و این شوراها هم یک مصوبه داشتند مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مقدم تر است.

وی با بیان اینکه باید حدود و ثغور شورایعالی امنیت ملی هم مشخص شود، گفت: در ماجرای بنزین که نامه رهبری را آقای لاریجانی در نشستی قرائت می‌کرد آقای شمخانی هم که در آن نشست حضور پیدا کرده بود تاکید داشت که این تصمیم شورای عالی امنیت ملی بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
8
117
رای بی رای....
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
4
101
تا 2اسفند هر چه میخواهید شعار بدهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
البته اگه باشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
4
86
شرمتان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
1
8
گیر دادین آ ، حالا هر چند ، مگه مهمه ؟!
صدیق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
0
15
تو از انهایی فقط برای انتخابات تبلیغ می کنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
2
9
به اندازه کافی افراد حاشیه ساز داریم آقای کواکبیان شما بهتره بجای این حرف ها،به وضع معیشتی و اقتصادی مردم برسید،دیگه کاری ندارید تو مجلس رو آوردید به این حرفها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
10
1
سلام ،به نظر من مردم نباید احساساتی بشوند ،یه کم به حافظه ی تاریخیشان رجوع کنند ما از هردو جناح ضربه خوردیم،دزد در هر دو جناح هست،بد اخلاقی هست،..........لطف کنید به اصلح رای دهید.
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
3
5
سلام اقای کواکبیان هم خودش جزءمسئولین می باشد چگونه است که حالا قیافه طلب کار ها رو به خودش گرفته چند دوره نماینده مجلس بوده دولت مجری قوانین مجلسه این شخص ادم م سئولیت پذیری نیست مشخصه از صحبت هاش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
4
5
آقای کواکبیان، شما چهار دوره نماینده و وکیل ملت در مجلس شورای اسلامی بودید بفرمایید چند قدم غیر حقوق نجومی و بده بستان خودتان، برای ملت در مجلس برداشتند ؟
حمیدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
0
1
این حرف ها رو برای داغ کردن تنور انتخابات میزنه، این بشر فقط اهل حرفه نه عمل، از طرف بقیه مردم حرف نمیزنم، اما امکان نداره دیگه بهت رأی بدم، تموم شد و رفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
منم بهش میگم تموم شد ........
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین