کد خبر: ۶۲۸۸۵۸
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷

سازمان ملل: ۲۳۵ هزار نفر از ادلب فرار کرد‌ه‌اند

در پی حملات جنگنده‌های روسیه و سوریه به منطقه ادلب، ۲۳۵ هزار نفر از ساکنان برای نجات جان خود از این منطقه گریخته‌اند. سازمان ملل متحد زنگ خطر را به صدا در آورده است.
آفتاب‌‌نیوز :

جنگنده‌های سوری و روسی بمباران مناطق شورشیان در استان ادلب در مناطق شمال غربی ادلب سوریه را تشدید کرده‌اند.

در ظرف هشت ماه گذشته بیش از ۴۰۰ هزار نفر خانه و کاشانه خود را ترک کرده و آواره شده‌اند. بیش از ۵۰۰ کودک در ظرف این مدت کشته شده‌اند.

سازمان ملل: ۲۳۵ هزار نفر از ادلب فرار کرد‌ه‌اند

طبق برآورد سازمان ملل متحد شمار ساکنان فراری ادلب در ظرف دو ماه گذشته از مرز ۲۳۵ هزار نفر گذشته است. اغلب این افراد در حال فرار به سوی مرز ترکیه هستند. در مناطق مرزی سوریه و ترکیه بسیاری از خانواده‌های آواره سوری در سرمای زمستان بدون سرپناه در هوای آزاد به سر می‌برند.

دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل متحد OCHA روز جمعه ششم دی (۲۷ دسامبر) با صدور بیانیه‌ای خبر داد که به دنبال تشدید حملات به منطقه ادلب، حومه و مرکز شهرستان معره النعمان از توابع ادلب تقریبا از سکنه خالی شده است.

با وجود آتش‌بسی که در منطقه ادلب بین ترکیه و روسیه منعقد شده جنگنده‌های روسیه و رژیم بشار اسد همچنان به حملات خود به ادلب ادامه دادند. روسیه و ترکیه ادلب را منطقه حائل اعلام کرده بودند.

در بیانیه سازمان ملل آمده است غیرنظامیان تحت شرایط سخت زمستان رنج می‌برند و نیاز شدیدی به مواد غذایی، دارو، چادر و پتو دارند. هزاران خانواده از ترس حملات هوایی به مسیر‌های مورد استفاده غیرنظامیان، نمی‌توانند حرکت کنند.

استان ادلب یکی از آخرین پایگاه‌های مخالفین بشاراسد از جمله برخی گروه‌های اسلام‌گرای افراطی است. ارتش سوریه با پشتیبانی نیروی هوایی روسیه از هفته‌ها پیش بر شدت حمله‌های خود برای تسلط بر ادلب افزوده و قصد دارد به هر قیمتی این مناطق را تصرف کند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه با ادامه حملات هوایی ارتش سوریه در هفته‌های اخیر به اروپا در مورد موج جدید آوارگان و پناهجویان هشدار داد.

سازمان ملل: ۲۳۵ هزار نفر از ادلب فرار کرد‌ه‌اند

او گفت ترکیه قادر نیست به تنهایی از پس شمار روزافزون آوارگان و پناهجویان سوری بربیاید. اردوغان تاکید کرد که ترکیه نمی‌تواند به تنهایی این بار را به دوش بکشد. به گفته او پیامدهای موج جدید پناهجویان در تمامی کشورهای اروپایی محسوس خواهد بود و یونان نیز شاهد سرآغاز آن خواهد بود.

حمله‌های زمینی و هوایی به استان ادلب انتقادهای بین‌المللی را نیز برآنگیخته است.

علاوه بر سازمان ملل، وزارت خارجه آلمان هم درباره وضعیت انسانی در استان ادلب اظهار نگرانی کرد و آن را "فاجعه‌بار" دانست. به گفته این وزارت‌خانه بر اثر بارندگی‌های شدید و افزایش شمار آوارگان وضعیت خانواده‌های ساکن در ادلب به مراتب بدتر از قبل شده است.

شدیدترین انتقادها از جانب دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا بوده که خواستار توقف این حملات شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین