کد خبر: ۶۲۸۸۷۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳

نوبخت طلسم وعده‌ها رو شکست

اکنون در کمتر از ده ماه دوباره دکتر نوبخت به این روستا سفر کرده است. برای رسیدن به روستا از بیرجند فاصله می‌گیریم. مسیر طولانی که سال گذشته خاکی بود و حال آسفالت شده بود.
نوبخت طلسم وعده‌ها رو شکست
آفتاب‌‌نیوز :

چند سالی است که مردم خراسان جنوبی محروم قلمداد می‌شوند و این امر به دلیل خشکسالی‌های پی در پی، نبود اشتغال و عدم برخورداری از کوچک‌ترین امکانات بر مردم این استان هموار شده است.

اما در یک سال اخیر، انگار زندگی روی خوشش را به مردم نشان داده است، راز این رخت بربستن محرومیت از این استان، توجه ملی به استان است و این امر با همت مسئولان اصلی خراسان جنوبی در طول یک سال تحقق یافت. مقام اجرایی استان تمام قوای ملی را برای زدودن رنگ محرومیت به کار بست و این را می‌توان از رفت و آمد مسئولان ملی به این استان متوجه شد.

 "هج و نج"، یکی از روستاهای محروم در دهستان فشارود از توابع بخش مرکزی شهرستان بیرجند ‌است که سال‌ها فراموش شده بود. اسفندماه سال گذشته بود که نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای شروع فرآیندی که انقلاب عمرانی در استان نام گرفت، به این روستا سفر کرد.

روستای هج و نج در سال گذشته روستایی محروم بود که حتی جاده‌اش آسفالتی نداشت و مجبور بودیم برای رسیدن به روستا قسمت اعظمی از راه را در مسیر خاکی و سخت با سنگفرش‌هایی از جنس محرومیت طی کنیم.

به روستا که رسیدیم مردم روستا از مشکلات خود گفتند، از نبود جاده آسفالته و راه صعب‌العبور برای رسیدن به روستا گرفته تا نبود گاز و فوران مشکلات محرومیت.

اما اکنون در کمتر از ده ماه دوباره دکتر نوبخت به این روستا سفر کرده است. برای رسیدن به روستا از بیرجند فاصله می‌گیریم. مسیر طولانی که سال گذشته خاکی بود و حال آسفالت شده بود.

وارد روستا که شدیم، انگار روستایی دیگر را دیدیم. از فضایی که به همت اجرای طرح هادی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رنگ گرفته بود، تا خانه‌هایی که در هر گوشه از روستا به چشم می‌خورد و علمک‌های گازی که بر روی دیوارهای تازه ساخته شده، خودنمایی می‌کرد و مهم‌تر از همه اینها مردمی که شاد بودند و این شاید بزرگترین ارمغان طرح مسکن‌سازی در خراسان جنوبی است.

در این روستا براساس نیاز خانه‌هایی ساخته و در اختیار افراد قرار گرفت. پنج خانه سهم کمیته امداد و 22 خانه سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بود.

کمیته امداد که در تمام صحنه‌های انقلاب در کنار مردم محروم ایستاده است، در این روستا و روستاهای مشابه علاوه بر ساخت مسکن، خانه‌ها را با کمک خیران به وسایل نیز تجهیز کرده است.

نوبخت در این سفر دوباره به میان مردم آمد، مشکلات و درخواست‌هایشان را شنید و از طرف دولت قول داد که شرمنده مردم نشود. فاصله مشکلات مردم این روستا با درخواست‌هایشان در سال گذشته به اندازه فاصله زمین تا آسمان بود، چراکه معضل اصلی زندگی بسیاری از آنان به واسطه اجرای یک طرح در استان رفع شده بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در این سفر از رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خواست تا مشکلات را رصد کرده و گزارشات را ارائه دهد.

حتی در این سفر به مردم روستا قول داده شد که اگر فرزندان و جوانانشان از شهر به روستا بیایند، برایشان زمین و خانه تامین شده و شغلی به آنان داده شود تا توانمند شده و در روستا به کسب و کار بپردازند.

معتمدیان، استاندار خراسان جنوبی نیز در جمع مردمی که برای رفع مشکلاتشان ماه‌ها مجدانه تلاش کرده است، از فعالیت‌ها و اقدامات شبانه‌روری برای رفع محرومیت گفت؛ از احداث 10 هزار واحد مسکونی که در ابتدا از دید افکار عمومی و حتی نخبگان و مسئولان غیرممکن به نظر می‌رسید تا اجرای پروژه راه‌آهن شرق کشور که مطالبه چندین ساله مردم بود.

استاندار خراسان جنوبی در طول حدود یک سالی که این مسئولیت را برعهده گرفته، بارها نشان داده است که برایش گفت‌وگوی بی واسطه با مردم از اهمیت بسیاری برخوردار است و نمودش را می‌توان در سفرش به روستای محروم دید.

در این سفر نکته‌ای که بیش از همه نمایان بود، بهره‌گیری از توان نیروها و مسئولان برای انجام کارهای بزرگ در استان بود که انگار سال‌ها به دست فراموشی سپرده شده بود.

حال زندگی در این روستاها جریان دارد، انگار رخت کهنه‌اش را درآورده و لباس تازه بر تن کرده است، لباسی که با همت مسئولان دوباره رنگ گرفته و بر تن این روستا شده است.

زندگی دوباره جریان یافته و نوید این روزهای خوش را استاندار خراسان جنوبی به مردم داده بود و حال در کمتر از 10 ماه به وعده‌اش عمل کرده است. وعده‌ای که به معنای جوانه زدن امید در دل انسان‌ها و تلاش برای زندگی بهتر است.

مردم استان این روزها را از یاد نخواهند برد، مردمی که سال‌ها تغییر متعدد مدیران در حافظه‌شان ثبت شده و اکنون روزهای جدیدی را تجربه می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
2
9
باسلام .هزار وعده ایشان یکی وفا نکند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
1
2
بازم دم انتخابات و...اونم خراسان شهر اقای ریسی همه اینا بازی سیاسیه برای رای جمع کردن افسادطلبا در مقابل اصولگراها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
1
2
سلام.آقای نوبخت ..وزیران راه و شهرسازی تا الان 28ساله جاده سرچم میاندوآب به میانه راه اندازی نکردند. از شما خواهشمندیم به فکر باشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
0
1
ترا خدا جايي را ميخواهيد آباد كنيد اساسي ، كامل و به روز درست كنيد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین