کد خبر: ۶۲۸۹۹۹
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
یک عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس:

چرا قانون هوای پاک هنوز معطل اجراست؟

یک عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی، گفت: در کاهش پایدار آلودگی هوا موفق نبوده‌ایم و عملاً وضعیت آلودگی هوا در این سال‌ها بدتر شده است.
چرا قانون هوای پاک هنوز معطل اجراست؟
آفتاب‌‌نیوز :

ناهید تاج‌الدین اظهار کرد: اجرا نشدن قانون هوای پاک، بازی کردن با سلامت مردم است، چرا باید قانونی که دو سال پیش در مجلس تصویب شده هنوز معطل اجرا باشد؟ مگر کدام بودجه و چه چیز ضروری‌تر از جان مردم است؟

وی با اشاره به خسارت اقتصادی آلودگی هوا، گفت: در کاهش پایدار آلودگی هوا موفق نبوده‌ایم و عملاً وضعیت آلودگی هوا در این سال‌ها بهبود نیافته که هیچ، بدتر هم شده است و باید برای کاهش پایدار آلودگی هوا فکر اساسی کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دی‌ماه سال ۹۲ برنامه جامع کنترل کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان تصویب و از ابتدای سال ۹۳ اجرا شد و در اردیبهشت‌ماه سال ۹۵ نیز مصوبات ملی جدید به این برنامه اضافه شد و مصوبات ملی که متعلق به ۸ کلان‌شهر بزرگ کشور بود به تصویب هیئت دولت رسید.

تاج‌الدین افزود: در این برنامه ۳۸ اقدام اساسی در هشت محور دیده شده بود و برای هشت شهرستان و ۴۰ نقطه شهری در استان برنامه‌ریزی انجام شد. ضمن آن‌که در اجرای آن بیش از ۳۰ دستگاه اجرایی و مدیریت شهری نقش داشتند. امروز باید نتیجه اجرای این برنامه جامع را به درستی ارزیابی کنیم و اگر نیاز به بازنگری دارد در آن بازنگری کنیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس، خاطرنشان کرد: آلودگی هوا زیست پذیری کلان شهرها را تهدید و هزینه‌های اقتصادی گزافی برای سلامت عمومی ایجاد می‌کند، به همین دلیل نمی‌شود بیش از این در اجرای قانون هوای پاک تعلل کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین