کد خبر: ۶۲۹۱۳۸
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹

چرا استراماچونی و کالدرون فرار را ترجیح دادند؟

گویا اراده‌ای درون هر دو باشگاه وجود دارد تا مربی‌های موفق خارجی سرخابی را فراری بدهد. باید دید سرانجام این جنگ داخلی چه بلایی سر دو باشگاه محبوب پایتخت می‌آورد. هواداران تجربه‌ای مشابه خوردن گل به خودی عمدی در دقایق پایانی را تجربه می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

«پرسپولیس نیم‌فصل اول را با ۳ امتیاز اختلاف نسبت به رقبا در صدر جدول به پایان رساند و گابریل کالدرون آخرین‌ باری که روی نیمکت پرسپولیس نشست، مورد تشویق شدید هواداران در ورزشگاه آزادی قرار گرفت. هواداران به همان سبک ایسلندی که برانکو را تشویق می‌کردند مرد آرژانتینی را تشویق می‌کنند و از شواهد این‌ طور برمی‌آید که سرمربی جدید سرخ‌ها در کم‌تر از ۶ ماه موفق شده قلب هواداران را تسخیر کند. اما درست بعد از تثبیت صدرنشینی پرسپولیس و یک پیروزی سخت با ۱۰ بازیکن مقابل نساجی، یکی از عوامل رسانه‌ای باشگاه سعید راد عصبانی را مقابل دوربین‌ها فرستاد تا به شکلی علنی و با لحنی نه‌چندان مناسب از سرمربی پرسپولیس انتقاد کند. بعد از جلسه سرنوشت‌ساز کالدرون با اعضای هیات‌مدیره باشگاه، برخی افراد داخل باشگاه جایگاه‌شان را از دست رفته می‌بینند و در این وانفسا دست به هر کاری می‌زنند تا در سمت‌شان ابقا شوند. بعد از جلسه کالدرون و هیات‌مدیره هیچ اسمی به‌عنوان خروجی‌های باشگاه اعلام نشده، اما رسانه‌های نزدیک به پرسپولیس اعلام کرده‌اند کالدرون شرط کرده دو نفر از باشگاه که روی نیمکت هم می‌نشینند باید پرسپولیس را ترک کنند تا به ایران برگردد. این دو نفر که به تازگی و با حضور محمدحسن انصاری‌فرد به باشگاه اضافه شدند، واکنش رسمی در قبال این شروط کالدرون نشان نداده‌اند اما با تمام قوا در حال بسیج کردن نیروهای طرفداری علیه سرمربی پرسپولیس هستند. مرور خبرگزاری‌ها و رسانه‌های هواداری پرسپولیس در سه روز گذشته به خوبی نشان می‌دهد که باشگاه پرسپولیس به غوغاکده‌ای تبدیل شده و افرادی از درون باشگاه برای حفظ صندلی خودشان حاضر به قربانی کردن کالدرون هستند.

مشابه اتفاقی که امروز در پرسپولیس رقم خورده و جو این تیم را بسیار بحرانی کرده، در روزهای گذشته در استقلال هم دیده شده. زمانی که مدیران باشگاه موفق شدند وکیل استراماچونی را برای مذاکره به قطر بکشانند، بلیت‌های پرواز به دوحه رسانه‌ای شد. وکیل استراماچونی از این موضوع بسیار ناراحت شد اما با عذرخواهی رسمی باشگاه همه‌ چیز ختم به خیر شد. روز گذشته درست ساعاتی پیش از برگزاری جلسه مذاکره در دوحه، یکی از داخل باشگاه اسناد و مدارک قرارداد استراماچونی را به رسانه‌ها می‌دهد تا وکیل مربی ایتالیایی قید مذاکره با طرف ایرانی را بزند و همه چیز دوباره به بن‌بست برسد؛ گویا اراده‌ای درون هر دو باشگاه وجود دارد تا مربی‌های موفق خارجی دو تیم را فراری بدهد. استقلال پس از سال‌ها با استراماچونی به صدر جدول رسید و به وحشتناک‌ترین تیم لیگ تبدیل شده بود. برآورده نکردن خواسته‌های ساده استرا باعث شد او ایران را ترک کند و موضوع به‌قدری پیچیده شود که عوامل وزارت خارجه و معاون وزیر هم نتوانند کاری از پیش ببرند. این برای اولین بار نیست که از داخل باشگاه استقلال اسنادی افشا می‌شود که به رابطه این تیم با مربی‌اش خدشه وارد می‌کند. سال گذشته قرارداد بازیکنان خارجی این تیم در رسانه‌ها منتشر شد و دود جنگ قدرت بین اعضای باشگاه به چشم هواداران رفت.

کالدرون در یک دوره ۳۱ روزه ۷ پیروزی پیاپی کسب کرد تا نیم‌فصل دوم را در شرایطی شروع کند که فاصله‌اش با تیم دوم سه امتیاز است و به نیمه‌نهایی جام حذفی رسیده است. پرسپولیس با شروع نیم‌فصل دوم باید در دیدارهایی بسیار سخت ابتدا در آزادی با تراکتور بازی کند و سپس به آبادان برود تا مقابل صنعت نفت آماده صف‌آرایی کند. بعد از آن داربی تهران برگزار خواهد شد و پرسپولیس باید بلافاصه راهی قطر شود تا با الدحیل دیدار کند. بعد از الدحیل پرسپولیس در یک بازی خارج از خانه دیگر باید با التعاون روبه‌رو شود و سپس به نقش جهان اصفهان برود تا مقابل شاگردان قلعه‌نویی قرار بگیرد. بعد از آن در دو بازی خانگی میزبان شهر خودرو مشهد و الشارجه امارات خواهد بود. تونل وحشتی که پرسپولیس در نیم‌فصل دوم باید پشت سر بگذارد، می‌تواند تکلیف این تیم را برای ادامه فصل مشخص کند. پیش از این دیدارهای سخت پرسپولیس حدود یک ماه و نیم فرصت دارد تا تیمش را تقویت کند اما به جای این که انرژی مدیریت باشگاه صرف خریدهای زمستانی و پرداخت مطالبات کادر فنی و بازیکنان بشود، صرف حواشی شده است. در مورد دو عضو هیات‌مدیره پرسپولیس از زمان برکناری گرشاسبی تا امروز که عرب رفته و انصاری‌‌فرد آمده، شایعاتی بسیاری مطرح است. دو عضوی که همواره کاندیدای مدیرعاملی باشگاه هم هستند و به نظر می‌رسد نقشی پررنگ در برافروخته شدن آتش این جنگ داخلی در اردوگاه پرسپولیس دارند.

دو گروهی که در استقلال و پرسپولیس در حال فراری دادن مربی‌های موفق دو تیم هستند، به دنبال چه منافعی هستند؟ کالدرون و استرا به چه کسانی آسیب می‌رساندند؟ اولین چیزی که به ذهن مخاطبان خطور می‌کند، نقش دلال‌ها در این موضوع است. واسطه‌هایی که به‌واسطه حضور مربی‌های باکیفیت خارجی توان وارد کردن بازیکنان بی‌کیفیت به لیست دو تیم مطرح پایتخت را ندارند. پرواضح است زمانی که چهره‌ای مثل سعید راد علم می‌شود تا به کالدرون بتازد، پای منافعی در میان است. می‌دانیم که نوه سعید راد جایی در تفکرات کالدرون ندارد و مربی آرژانتینی آدام همتی را تبدیل به یک سکونشین کرده است. این که چرا یک نفر از بدنه باشگاه چنین فرصتی را به یک منتقد بدهد، جای بحث بسیار دارد. این کار چیزی شبیه به افشای قرارداد استراماچونی در رسانه‌هاست. کالدرون به‌خوبی آگاه است که چه کسانی به او ضربه می‌زنند و به درستی اعلام کرده تا زمانی که آنها در تیم باشد به تهران بازنمی‌گردد. شاید گنجاندن چنین شرطی در حیطه اختیارات سرمربی یک تیم نباشد اما کم‌تر کسی است که نزدیک باشگاه پرسپولیس باشد و نداند در اتاق‌های ساختمان آن چه می‌گذرد. مخالفان حضور کالدرون روی نیمکت پرسپولیس شمشیرشان را از رو بسته‌اند، درست مثل مخالفان حضور استرا روی نیمکت استقلال. باید دید سرانجام این جنگ داخلی چه بلایی سر دو باشگاه محبوب پایتخت می‌آورد. هواداران تجربه‌ای مشابه خوردن گل به خودی عمدی در دقایق پایانی را تجربه می‌کنند. تجربه‌ای بسیار تلخ که تا مدت‌ها از ذهن‌شان پاک نمی‌شود و بدیهی است که مسببین وضعیت پیش‌آمده در آینده باید پاسخگوی هوادارانی باشند که رویاهای‌شان دزدیده شده است.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین