کد خبر: ۶۲۹۲۲۰
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۵

پیام پوتین به ترامپ: روابط روسیه و آمریکا عادی شود

رئیس‌جمهور روسیه در پیامی به‌مناسبت آغاز سال جدید میلادی خطاب به همتای آمریکایی خود خواستار عادی شدن روابط دو کشور شد.
آفتاب‌‌نیوز :

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه خطاب به «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی خود گفت خواستار عادی شدن روابط میان دو کشور است.

به نوشته خبرگزاری «شینهوا»، پوتین در این پیام کریسمسی که به مناسبت آغاز سال نوی میلادی در پایگاه اینترنتی کرملین قرار گرفته است گفت از برقراری گفت‌وگوهای برابر و منصفانه و بر پایه منافع مشترک، حمایت می‌کند.

پیام پوتین به دونالد ترامپ

پوتین متذکر شد روسیه و آمریکا به‌لحاظ تاریخی درقبال تضمین امنیت و ثبات جهانی مسئول هستند.

وی همچنین مجدداً از ترامپ دعوت کرد در ماه می سال جدید میلادی، جهت شرکت در مراسم بزرگداشت هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی متفقین در جنگ جهانی دوم به روسیه سفر کند

پوتین روز گذشته (یکشنبه) در گفت‌وگوی تلفنی با ترامپ رئیس جمهور آمریکا از وی به دلیل کمک این کشور در جلوگیری از یک حمله تروریستی در روسیه تشکر کرد. پوتین و ترامپ در این گفت‌وگوی تلفنی درباره ادامه همکاری دوجانبه در زمینه مقابله با تروریسم توافق کردند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز هفته گذشته پس از بازگشت از واشنگتن گفت و ترامپ اخیرا در نامه‌ای به پوتین، خواستار بهبود روابط میان واشنگتن و مسکو شده است.

آمریکا و روسیه بر سر موضوعات مختلفی از جمله مسائل اقتصادی، نظامی و سیاسی اختلافات عمیقی دارند. این دو کشور بر سر کنترل تسلیحات اتمی دو معاهده به امضا رسانده بودند که یکی از آن‌ها از سوی ترامپ لغو شده و دیگری نیز به‌زودی منقضی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین