کد خبر: ۶۲۹۲۵۲
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۱

مجلس، مواد ۲۷ و ۲۸ مربوط به آب‌های زیرزمینی را اصلاح کرد

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از سال ها موفق شدیم اصلاحیه ای بر مواد ۲۷ و ۲۸ دستورالعمل مربوط به آب های زیرزمینی که وصل به قانون توزیع عادلانه آب سال ۶۱ است، داشته باشیم .
آفتاب‌‌نیوز :

احمد انارکی محمدی روز دوشنبه در آیین افتتاح نیروگاه ۵۸.۲ مگاواتی در رفسنجان که با حضور وزیر نیرو به بهره برداری رسید افزود: در بحث کشاورزی، در استان کرمان ۱۱ هزار حلقه چاه غیرمجاز داریم که ۳۵ مورد از این تعداد در رفسنجان وجود دارد این ۳۵ حلقه چاه بیش از ۲۰ سال عمر دارند و با اصلاحیه مواد ۲۷ و ۲۸ برای اولین بار از این چاه ها انتقال آب به صنعت و حوزه گلخانه ها صورت می گیرد.

وی ادامه داد: انتظار داریم این مساله منطقه ای دیده شود زیرا درختان ۳۰ تا ۴۰ ساله در رفسنجان وجود دارند و نیاز به آب دارند که امیدواریم این اصلاحیه مواد ۲۷ و ۲۸ انجام و آب از چاه های کشاورزی به اراضی مرغوب انتقال یابد.

مجلس، مواد ۲۷ و ۲۸ مربوط به آب‌های زیرزمینی را اصلاح کرد

به گفته نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در سال یکهزار و۵۰۰ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات و فروش پسته وارد کشور می شود که ۵۰۰ میلیون دلار تنها در رفسنجان تولید محصول پسته انجام می شود.

انارکی محمدی به بخش برق و انرژی در این شهرستان پرداخت و ادامه داد: رفسنجان در بخش تلفات برق، هزینه های زیادی در حوزه های خانگی و غیر خانگی متحمل می شد که قبلا هم در مجلس شورای اسلامی در نطقی که داشتم تقاضای احداث یک امور برق در این شهرستان را داشتم زیرا یک امور برق با جمعیت ۳۵۰ هزار نفر ایرانی و ۸۰ هزار نفر اتباع بیگانه جوابگو و پاسخگوی نیازهای مردم نیست.

وی تصریح کرد: سال گذشته با حمایت های مدیرعامل شرکت توانیر ایران و مدیران برق استان کرمان بخشی از تلفات برق این منطقه ساماندهی شد.

انارکی محمدی با اشاره به اجرای طرح انتقال آب از خلیج فارس به مرکز ایران گفت: این پروژه از سال ۹۲ در حال اجرا است و تا خرداد سال ۹۹ به رفسنجان می آید و بخشی از این آۀب به مصرف شرب و بخشی به مصرف صنعت می رسد.

وی بیان کرد: در آینده نزدیک استان کرمان از جمله استان هایی خواهد بود که معادن بسیاری در آن فعال می شوند و نیاز به توسعه کارگاه های فرآوری، ایجاد خطوط ریلی و غیره است که در این راستا برنامه ریزی شده و موافقت های اصولی جهت ایجاد مسیر ریلی اخذ شده است.

انارکی محمدی افزود: امیدواریم با ورود بخش خصوصی و دولت مطالعات راه آهن یزد به رفسنجان و باغین انجام شود تا این مسیر به مسیر ریلی بم و کرمان ملحق و جابجایی های بار انجام شود.

انارکی محمدی گفت: یکی از بزرگترین ماینینگ های کشور و بزرگترین مرکز داده کشور در رفسنجان جهت تولید رمزارزها از برق راه اندازی شده زیرا ما برق اضافه داریم ضمن اینکه سرمایه گذاری بزرگ دیگر در بحث تولید فولاد ضد زنگ با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن که بزرگترین کارخانه کشور است در رفسنجان قرار است احداث شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین