کد خبر: ۶۲۹۲۵۶
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۱

آماده‌باش کامل در هرمزگان

به دنبال زلزله پنج و چهار دهم ریشتری در بخش قلعه قاضی بندرعباس مرکز استان هرمزگان، استاندار دستور آماده باش کامل اعضای ستاد مدیریت بحران استان و این شهرستان را صادر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

فریدون همتی شامگاه دوشنبه در نشستی در همین رابطه اظهار داشت: با توجه به وقوع پنج پس لرزه در منطقه تمام تیم های امداد و نجات در آماده باش کامل هستند و در صورت نیاز در منطقه اسکان اضطراری برپا خواهد شد.

وی افزود: تیم های ارزیاب به منطقه اعزام شده اند و برای مقابله با هر بحرانی، به اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان بندرعباس دستور و اعلام آماده‌باش کامل داده شده است.

آماده باش کامل در هرمزگان

همتی با بیان اینکه استان هرمزگان آمادگی کامل برای مدیریت هرگونه بحران را دارد، گفت: طبق آخرین ارزیابی ‌های صورت گرفته زلزله ۵.۴ ریشتری قلعه قاضی تاکنون خسارت جانی و مالی در پی نداشته و تنها خسارت‌های جزئی به سازه های خشت و گلی در این منطقه وارد شده است.

استاندار هرمزگان از مردم منطقه خواست که نکات ایمنی را در شرایط زلزله رعایت و از حضور در بافت های ناایمن و غیر مستحکم پرهیز کنند.

آماده باش کامل تمام مراکز درمانی هرمزگان

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گفت: به دنبال وقوع زلزله در منطقه قلعه قاضی، تمامی پایگاه های شهری و جاده ای اورژانس ۱۱۵، اتوبوس آمبولانس، اورژانس هوایی و بیمارستان‌های استان به حالت آماده باش کامل درآمدند.

حسین قاسمی شامگاه دوشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: بعد از وقوع زلزله بلافاصله تیم های ارزیاب مرکز هدایت عملیات بحران اورژانس ۱۱۵ جهت ارزیابی شرایط، عازم منطقه زلزله شده و خوشبختانه این زلزله هیچ گونه خسارت جانی نداشته است.

وی افزود: نیروهای عملیاتی فراخوان شده و تیم های ارزیاب تا عادی شدن شرایط در منطقه خواهند ماند.

زلزله‌ای به بزرگی پنج و چهار دهم ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین بخش قلعه قاضی از توابع بندرعباس مرکز استان هرمزگان را لرزاند.

این زلزله ساعت ۱۷ و ۱۹ دقیقه و ۴۵ ثانیه عصر دوشنبه نهم دیماه در ۲۵ کیلومتری قلعه قاضی، ۲۶ کیلومتری تخت و ۳۴ کیلومتری جزیره هرمز در عمق ۲۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوسته است.

کانون این زلزله در موقعیت ۲۷.۲۷۷ عرض شمالی و ۵۶.۷۱۰ طول شرقی ثبت شده است.

تاکنون پنج پس لرزه به دنبال این زلزله بزرگ در این مناطق ثبت شده است.

بخش ۲۰ هزارنفری قلعه قاضی در ۳۰ کیلومتری شمال و بخش تخت در ۴۵ کیلومتری شمال شرق شهرستان بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین