کد خبر: ۶۲۹۴۰۰
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸

ستاره تیم «کی‌روش»، فرمانده ارتش کلمبیا و راز پدری که ۲۰ سال پیش ناپدید شد

فرمانده تازه منصوب شده ارتش کلمبیا نسبت به ملاقات با «خوان کوئینترو» ملی‌پوش کلمبیایی و بازیکن باشگاه ریورپلاته آرژانتین، به منظور بحث در خصوص ناپدید شدن پدر وی که بیش از ۲۰ سال پیش رخ داده، ابراز تمایل کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

ژنرال «ادورادو زاپاتیرو» در جریان مراسمی نظامی ضمن ابراز همدردی با خانواده کوئینترو، برای صحبت کردن در خصوص این اتفاق با ملی‌پوش کلمبیا ابراز تمایل کرد.

«جیمی کوئینترو» آخرین با در سال ۱۹۹۵ در یک پایگاه نظامی در شهر کارِپا دیده شد؛ زاپاتیرو در آن دوران فرمانده وقت این پایگاه بوده است. براساس اظهارات خانواده کوئینترو، جِیمی در حال سپری کردن خدمت وظیفه خود بود و پس از مشاجره با زاپتیرو ناپدید می‌شود.

ستاره تیم «کی‌روش»، فرمانده ارتش کلمبیا و راز پدری که ۲۰ سال پیش ناپدید شد

بدنبال انتصاب زاپاتیرو به سمت فرمانده ارتش کلمبیا، خانواده کوئینترو در مصاحبه‌هایی نسبت به ترفیع درجه وی اعتراض کرده و مدعی شدند که زاپاتیرو هنوز به ناپدید شدن جیمی پاسخی نداده است. کوئینترو که در زمان مفقود شدن پدرش تنها ۲ سال داشته و در پستی توییتری اعلام کرد حق دارد حقیقت را در مورد ناپدید شدن پدرش بداند و درخواست ملاقات با زاپاتیرو را مطرح کرد.

زاپاتیرو نیز هر گونه مداخله در این اتفاق را رد کرد و با استناد به تحقیقات انجام شده توسط دادگاه‌های محلی، موضوع را به گردن گروه‌های شورشی انداخت.

براساس اعلام مرکز ملی یادبودهای تاریخی کلمبیا، در فاصله سال‌های ۱۹۵۸ تا ۲۰۱۵ و در جریان جنگ‌های داخلی کلمبیا بر سر به دست گرفتن کنترل مناطق روستایی، بیش از ۸۰ هزار نفر بالاجبار ناپدید شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین