کد خبر: ۶۲۹۴۲۴
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲
تبلیغات

چندمنظوره‌ها و استفاده‌ی بهینه از وقت

راه حل‌هایی وجود دارد که می‌تواند هزینه‌های مختلف مربوط به تمیزی خانه را کاهش دهد. راه حل‌های مناسبی که اتفاقا بسیار کارامد هستند.
آفتاب‌‌نیوز :

با گذشت زمان زندگی ما انسان‌ها تحولات زیادی را به خود دیده است. یکی از این تحولات افزایش سرعت زندگی است. سرعتی که به ناچار ما را درگیر خود می‌کند تا خود را با آن مطابقت دهیم و از قافله عقب نمانیم. متاسفانه با این سرعت شگفت انگیزی که ما را احاطه کرده است دیگر وقت کافی برای رسیدگی به امور زندگی روزمره را در اختیار نداریم.

در زمان‌های گذشته که هنوز ساعت زندگی به این سرعت نمی‌دوید و تکنولوژی، همه‌ی جنبه‌های زندگی ما را متاثر نکرده بود، آدم‌ها وقت مناسبی در اختیار داشتند تا برای امور روزانه‌ی خود صرف کنند. مثلا این فرصت را داشتند که بیشتر استراحت کنند و وقت بیشتری را به کار‌های مربوط به پاکیزگی خانه اختصاص دهند. متاسفانه به خاطر سرعتی که در دنیای مدرن بر زندگی ما چیره شده است، ما دائما به کار‌های به خصوصی اشتغال داریم که به هیچ عنوان نمی‌توانیم آن‌ها را نادیده بگیریم. در این وضعیت رسیدگی به کار‌های خانه همچون نظافت و تمیز نگه داشتن آن به دغدغه‌ای بزرگ تبدیل شده است. همراه با دغدغه‌های ناشی از نداشتن وقت کافی، تنها چیزی که عاید بعضی‌ها شده، اضطراب و استرس مداوم است. خصوصا برای زنان و مردان شاغلی که وقت کافی برای انجام کار‌های خانه را ندارند این نگرانی‌ها بیشتر است.

چندمنظوره‌ها و استفاده‌ی بهینه از وقت

همراه با تحولاتی که زندگی آدم‌ها در دنیای مدرن به خود دیده است، روش‌های تمیزکردن و نظافت خانه نیز دستخوش تغییرات قابل توجهی شده است. اما این مساله به خاطر پیوستگی آن با سلامت و بهداشت خانه و خانواده، نتوانسته است از ارزش و اهمیت پاکیزه نگاه داشتن محیط زندگی افراد بکاهد. چرا که خانه محیط امنی است که باید از مزاحمت میکروب‌ها زدوده شود و سلامت همه‌ی افراد خانواده را تامین کند.

اینکه باید نسبت به بهداشت و نظافت منزل به طور مداوم و پیوسته‌ای حساس باشیم به هیچ وجه محدود به زمان‌ها و مناسبات بخصوصی نمی‌شود. در واقع نظافت خانه و پاکیزگی آن عملی همیشگی است که باید به طور هفتگی و ماهانه وقت مناسبی را به آن اختصاص داد. به ویژه اینکه سطوحی در خانه وجود دارند که باید مورد رسیدگی و نظافت مداوم قرار بگیرند. مثلا سطوح مختلفی که در آشپزخانه، حمام و سرویس‌های بهداشتی وجود دارند همواره در معرض آلودگی هستند.

با توجه به اینکه نظافت منزل و پاکیزگی آن باید در فاصله‌های زمانی کوتاه و نزدیک به هم صورت بگیرد، افراد از وقت کافی برای انجام آن برخوردار نیستند. برخی راه حل را در استخدام کارگر برای نظافت خانه می‌بینند، در حالی که از امکانات لازم و درآمد کافی برای استخدام کارگر در فاصله‌های زمانی کوتاه مدت برخوردار نیستند. در کنار این مساله مبالغی زیاد برای خرید انواع شوینده‌ها و پاک کننده صرف می‌شود که خود به خود هزینه‌های زندگی را دائما افزایش می‌دهد.

اگر با دقت بیشتری به مساله نگاه کنید خواهید فهمید که همواره مبلغ زیادی از درآمد شما برای تهیه و تدارک مواد شوینده و پاک‌کننده‌های مختلفی می‌شود. این هزینه‌ها در کنار مبلغی که به عنوان دستمزد به کارگر داده می‌شود، نشان می‌دهد که کار نظافت منزل چندان مقرون به صرفه نیست. اما این به صرفه نبودن نباید دلیلی بر کم اهمیتی یا نادیده گرفتن بهداشت خانواده و نظافت منزل باشد.

همچنین کاربرد مواد پاک کننده نامرغوب و با کیفیت پایین، علاوه بر این که هزینه‌های نظافت خانه را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد، به جنس و ظاهر سطوح نیز خدشه وارد می‌کند. همچنین به علت ناتوانی در از بین بردن انواع لکه‌ها، وقت و انرژی شما را هدر می‌دهد.

با این حال راه حل‌هایی وجود دارد که می‌تواند هزینه‌های مختلف مربوط به تمیزی خانه را کاهش دهد. راه حل‌های مناسبی که اتفاقا بسیار کارامد هستند.

چندمنظوره‌ها و استفاده‌ی بهینه از وقت

راه حل پیشنهادی ما استفاده از شوینده‌های چند منظوره است. این شوینده‌ها با قدرت بالایی که دارند همزمان وظیفه لکه بری سطوح مختلف را بر عهده می‌گیرند و کار خانه‌داری را آسان‌تر کرده‌اند. دیگر برای اینکه بتوانید لکه‌های موجود بر سطح‌های متفاوت را پاک کنید لازم نیست مبلغ زیادی را برای خرید انواع شوینده‌های مختلف صرف کنید و با این کار وقت و سرمایه‌ی خود را هدر دهید. چندمنظوره با توانایی پاک‌کنندگی بالای خود در کمترین زمان ممکن لکه‌ها را از سطوح مختلف می‌زدایند. تنها کافی است که یک دستمال مناسب به دست بگیرید و با کمک چندمنظوره‌ها به سراغ سطوح خانه بروید. از محاسن این نوع شوینده‌ها قیمت مناسب و به صرفه بودن آن‌هاست. به طوری که مصرف مقدار کمی از آن موجب از بین بردن لکه‌ها و درخشش سطوح خانه می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین