کد خبر: ۶۲۹۶۲۲
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
کفاشیان گفته "دعوای من و کی روش ساختگی بود"

فیلم| اظهارات شرم‌آور کفاشیان: در اردوی تیم ملی زنان سوسک و مارمولک می‌گذاشتیم تا ترس‌شان بریزد!

علی کفاشیان، رئیس سابق فدراسیون فوتبال در برنامه تلویزیونی سلام صبح بخیر گفته است که در اردوی تیم ملی بانوان سوسک و مارمولک می‌گذاشتیم تا ترس‌شان بریزد!
آفتاب‌‌نیوز :

علی کفاشیان، نایب رئیس مستعفی فدراسیون فوتبال در گفتگو با یک برنامه تلویزیونی درباره تغییر و تحولات اخیر فدراسیون فوتبال و استعفای مهدی تاج بیان کرد: من یکی از آفت‌های فوتبال و هر رشته‌ای را تغییرات زودهنگام می‌دانم. مهدی تاج فرد توانمند، فعال و باتجربه‌ای بود. همیشه انتقاد نسبت به عملکرد‌ها وجود دارد، اما تاج ۲۰ سال سابقه مدیریت در فوتبال داشت. پیش از اینکه من به فوتبال بیایم تاج رئیسه اتحادیه باشگاه‌ها و قبل از آن هم مدیرعامل باشگاه‌های سپاهان و ذوب آهن بود. چنین تجاربی راحت به دست نمی‌آید.

بلیت فروشی صاحب های مختلفی دارد اما همه مسائل به پای فدراسیون فوتبال نوشته می‌شد

او درباره انتقاد‌هایی که نسبت به عملکرد مهدی تاج مطرح بود، گفت: ۸۰ تا ۹۰ درصد انتقاد‌ها مانند تجهیز ورزشگاه‌ها و بلیت فروشی به فدراسیون ارتباطی نداشت. باور کنید از زمان ریاست من در فدراسیون درگیر بلیت فروشی بودیم و همچنان هم این موضوع وجود دارد. دلیلش هم این است که بلیت فروشی صاحب‌های مختلفی دارد. صاحب ورزشگاه و بلیت فروشی یکی دیگر هستند و فدراسیون آخرین ارگانی است که شاید می‌توانست در این زمینه کاری انجام بدهد، اما در نهایت همه مسائل به پای فدراسیون فوتبال نوشته می‌شد.

قرارداد ویلموتس با نظر کارشناسان حقوقی بسته شد اما خارجی ها روی پول شان خیلی حساس هستند

کفاشیان درباره ماجرا‌های قرارداد مارک ویلموتس اظهار داشت: بی شک این قرارداد با نظر کارشناس‌های حقوقی امضاء شده است. یادم می‌آید زمانی که می‌خواستیم قرارداد کارلوس کی روش را امضاء کنیم، جدا از بررسی‌های خودمان، نظرات فردی از قوه قضائیه و مسلط به حقوق بین الملل را هم اعمال کردیم. برخی موارد از دست فدراسیون خارج است. فرض کنید من به کی روش می‌گفتم پولت را سر ماه می‌دهم، اما با وجود اینکه پول در اختیار فدراسیون بود نمی‌توانستیم آن را به حساب کی روش حواله بدهیم خارجی‌ها روی پول شان خیلی حساس هستند.

دعوای من با کی روش مانند دعوای زن و شوهر بود و برخی از این دعوا‌ها هم ساختگی بود

او درباره اینکه با این تفاسیر دلیل دعواهایش با کی روش حواله نشدن پول بوده است، اظهار داشت: دعوای من با کی روش مانند دعوای زن و شوهر بود. برخی از این دعوا‌ها هم ساختگی بود (باخنده) برخی مواقع که زورمان برای در اختیار گرفتن امکانات به بالادستی‌ها نمی‌رسید، کی روش را جلو می‌انداختیم و او می‌گفت ما پول نداریم و نمی‌توانیم بازی برگزار کنیم. به همین دلیل زود پول می‌گرفتیم (باخنده) کی روش مربی خوب و توانمندی بود و نازش خریدار داشت. در این میان برخی مواقع یک ناظر هم یقه مان را می‌گرفت.

ویلموتس باید تا پایان قراردادش در تیم ملی ایران می ماند

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال درباره اینکه با توجه به باتجربه بودن تاج انتظار نمی‌رفت او با ویلموتس قراردادی ببندد که این مربی در ۷ ماه حضورش در ایران ۴۰ روز در کشورمان باشد و سرانجام هم درحالیکه ۲۰ روز پیش از بازی با عراق، قراردادش را فسخ کرده بود ۲ میلیون دلار پول بگیرد، اظهار داشت: من بار‌ها گفته ام به نظر من ویلموتس باید تا پایان ماموریتش در ایران می‌ماند. تغییر سرمربی پیش از شروع بازی‌ها جز آسیب رساندن به تیم ملی و فدراسیون هیچ چیز دیگری ندارد. یک مربی باید تا پایان قراردادش بماند. بی شک در قرارداد ویلموتس آمده بود که اگر تیم ملی به جام جهانی نمی‌رفت، این قرارداد فسخ می‌شد.

می خواستم بروم، اما وقتی وزارت ورزش گفت از فدراسیون برو، گفتم نمی روم

کفاشیان درباره اینکه با توجه به ۲ باخت متوالی تیم ملی و حرف شنوی نداشتن بازیکنان از ویلموتس، آیا او باید همچنان سرمربی این تیم می‌ماند، اظهار داشت: آن زمانی که من ۲ سرمربی مان را تغییر دادم هم کار درستی نکردم. اگر رئیس فدراسیون هم نتیجه نگیرد و به او ۲ سال بعد بگوییم برو درست نیست چراکه رفتن نداریم. سرمربی هم به همین شکل است. به خود من هم زیاد گفتند برو. وقتی تیم ملی امید حذف شد، وزارت ورزش به من گفت برود، اما گفتم می‌خواستم، اما بروم، اما حالا که می‌گویید برو، نمی‌روم!

پس از اخراج علی دایی باتجربه شدم

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا موافق ادامه حضور علی دایی در تیم ملی بود، بیان کرد: اگر واقعیت را بخواهید پس از باخت تیم ملی به عربستان همچنان موافق ادامه حضور علی دایی در تیم ملی بودم، اما در جلسه هیئت رئیسه به این نتیجه رسیدیم که با توجه به فضای ایجاد شده پس از باخت بدی که به عربستان داشتیم، دیگر دایی در تیم ملی نماند. البته اخراج دایی برای قرارداد سایر سرمربیان تجربه شد، اما باید آن قرارداد ادامه پیدا می‌کرد.

اگر از اول انتخاب خوبی داشته باشیم باید تا آخرش برویم

نایب رئیس اول مستعفی فدراسیون گفت: اگر سرمربی را اخراج کنیم و تیم ملی نتیجه نگیرد، آن مربی می‌گوید من مربی بودم نتیجه می‌گرفتیم. اگر هم نتیجه بگیرد، می‌گوید تیم من نتیجه گرفته است. چه دلیلی دارد سرمربی را تغییر بدهم اگر از اول انتخاب مان خوب باشد باید تا آخرش برویم.

به من تلفن زدند و گفتند مایلی کهن را از سرمربیگری تیم ملی بردار

کفاشیان درباره اینکه آیا محمود احمدی نژاد گفت علی دایی را برکنار کنید، توضیح داد: با احمدی نژاد جلسه نداشتیم بلکه با محمد علی آبادی، ریاست وقت سازمان تربیت بدنی جلسات زیادی برگزار می‌کردیم. نظر هیئت رئیسه این بود دایی برکنار شود و آن‌ها هم این نظر را تائید کردند. پس از اخراج دایی درباره مربیبان مختلفی بحث کردیم و در نهایت محمد مایلی کهن را با نظر مثبت علی آبادی انتخاب کردیم. رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی به فوتبال علاقه‌مند بود واطلاعات زیادی هم درباره این رشته داشت. البته اعمال نظر خاصی درباره سرمربیان تیم ملی نمی‌کرد. پس از آن اتفاق‌هایی که درباره مایلی کهن پیش آمد یک تلفن به من زده و گفتند او را از سرمربیگری تیم ملی برداریم (با خنده)

هرکسی به وزارت ورزش می آید قصد تغییر در فوتبال را دارد

۷، ۸ نفر از روز اول ریاست شما دنبال برکناری تان از ریاست فدراسیون بودند، اما هشت سال در این جایگاه مقاومت کردید، کفاشیان درباره این موضوع گفت: خاصیت فدراسیون فوتبال همین است. زمانی در فدراسیون دو و میدانی بودم و به یکی از دوستانم می‌گفتم چرا شما را تغییر نمی‌دهند که او هم می‌گفت هر فردی به سازمان تربیت بدنی می‌آید ابتدا دنبال تغییر روسای فوتبال است و سپس سراغ کشتی و رشته‌های دیگر می‌رود. زمانی که می‌خواهد در دو و میدانی تغییرات ایجاد کند، خودش عوض می‌شود.

فوتبال را دوست نداشتم، اما با توپ پلاستیکی در کوچه و خیابان بازی می کردم

او افزود: ابتدای حضور علی سعیدلو در سازمان تربیت بدنی جلسه‌ای با او برگزار کردم و سعید لو گفت نماینده‌های مجلس می‌گویند کفاشیان را از فدراسیون فوتبال بردارید. با او سر نفر جایگزینم دعوا کردم، اما در نهایت گفت خودت در فدراسیون بمان! اعمال نظر‌ها در فوتبال وجود دارد. پیش از حضور در فدراسیون، معاون سازمان تربیت بدنی شدم و چندان هم فوتبال را دوست نداشتم. البته در کوچه و خیابان با توپ پلاستیکی فوتبال بازی می‌کردم.

انقدر در زمان فوتبال بازی کردن در کوچه، شیشه همسایه‌ها را شکانده و فرار کردم تا دونده شدم

کفاشیان با اشاره به دلیل جالبش برای دونده شدن گفت: انقدر در زمان فوتبال بازی کردن در کوچه شیشه همسایه‌ها را شکانده و فرار می‌کردم، دونده شدم. از ترس می‌دویدم و پرش می‌کردم و بعد فهمیدم بد نیست به رشته دو و میدانی بروم. درهر صورت علی سعیدلو گفت خودت از همه بهتری و کار را جلو ببر. من وقتی معاون سازمان تربیت بدنی شدم، فهمیدم ۹۵ درصد مردم پیگیر فوتبال هستند و کل موضوع هم به حمایت از فوتبال اختصاص دارد. ما هم گفتیم از رشته‌ای حمایت کنیم و به آن وارد شویم که مردم علاقه دارند.

وقتی گفتم علی پروین را نمی شناسم، برای من خیلی داستان درست شد

او درباره مصاحبه‌ای که در آن مدعی شد علی پروین را نمی‌شناسد، گفت: آن زمان معاون سازمان تربیت بدنی بودم و علی پروین را می‌شناختم، اما از این دیدگاه گفتم که به او پاسخگو نیستم بلکه به مرجع بالاتر یعنی باشگاه پرسپولیس جواب می‌دهم. البته آن موضوع برای من خیلی داستان شد. از طرفی حافظه من برای شناسایی افراد ضعیف است و امکان دارد فردا اسم کسی که با من مصاحبه می‌گیرد، یادم برود! هرچند با او سلام و علیک صمیمی داشته باشم.

کی روش در دولت حامی داشت و به همین دلیل دعوای ساختگی می کردیم تا پول بگیریم

کفاشیان درباره اینکه آیا از او خواسته بودند کارلوس کی روش را هم برکنار کند، بیان کرد: چندین بار این اتفاق افتاد. کی روش از سوی دولت حمایت قوی می‌شد و می‌گفتند او طرفداران زیادی دارد. به همین دلیل با کی روش دعوای ساختگی می‌کردیم و در نهایت پول می‌گرفتیم. البته یک بار موضوع خیلی جدی شد و محمود گودرزی، وزیر سابق ورزش و جوانان پیش از نوروز ۹۴ گفت باید کی روش برود. او هم گفت من می‌روم و مشکلی نیست، اما پس از اینکه می‌خواستیم قرارداد را فسخ کنیم، نظرمان برگشت و مقامی بالاتر از گودرزی گفت کی روش بماند. پس از آن هم حسنی خو، نماینده وزیر با کی روش جلسه برگزار کرد. هر زمان جلسه داشتیم کی روش طبق عادت ۲، ۳ ساعت خاطره می‌گفت و در یک ساعت پایانی مذاکره نتیجه لازم را می‌گرفت.

ناز کی روش خریدار داشت و حال مان را می گرفت

او درباره تاثیر نظرات مردم در صفحه اینستاگرام رئیس جمهور برای ادامه حضور کی روش در تیم ملی گفت: بی شک این مسائل تاثیرگذار بود. البته عملکرد کی روش خوب بود و وقتی می‌دید در دولت حامی دارد و نازش هم خریدار دارد، حال ما را می‌گرفت. البته بار‌ها به مرز انفجار رسیدم.

کی روش مربی باتربیتی بود، اما در برزیل و استرالیا اعصابم را خرد کرد

کفاشیان درباره اینکه شنیده می‌شود کی روش در جلسات سر او داد می‌زده است، گفت: چنین موضوعی واقعیت نداشت چراکه کی روش مربی باتربیتی بود و مانند روسا رفتار می‌کرد. البته ۲ بار اعصاب مرا خیلی خرد کرد. جایی که راهی نداشتیم و تنها محتاج کار کی روش بودیم، یقه مان را می‌گرفت. یک بار در برزیل و یک بار هم در استرالیا خیلی اذیت مان کرد.

اگر یک مربی خوب ایرانی داشتیم، در جام جهانی برزیل او را جانشین کی روش می کردم

او ادامه داد: پس از مصدومیت بیگ زاده در استرالیا از کی روش خواستیم او را به تهران برگرداند، اما می‌گفت باید در همین کشور به بیمارستان برود و با تیم ملی بماند. چنین اختلاف‌هایی با کی روش داشتیم. یک بار هم در برزیل گفتیم می‌خواهیم از طریق جواد نکونام و آندو تیموریان به بازیکنان پاداش بدهیم که سر آن ماجرا هم شاکی شده و گفت چرا به من نگفتید. در آن لحظات به حدی عصبی شدم که اگر یک مربی خوب ایرانی کنارمان بود می‌گفتم در جام جهانی جای کی روش را بگیر.

برای کی روش پیامک «آی میس یو» ارسال کردم، اما زنش دید

کفاشیان درباره اینکه شنیده می‌شود پس از بازی با آرژانتین در رختکن به کی روش دست نداده است، گفت: با هم قهر بودیم، اما دست ندادنم به او شایعه است. در اوج درگیری‌ها و قهرمان هم چنین کاری کار نکردم که به او دست ندهم. یک بار با کی روش قهر بودم، اما پس از ۳، ۴ روز گفتم از او دلجویی کنم. نمی‌دانستم خانمش هم به ایران آمده است و برای او پیامک زدم کارلوس آی میس یو. نمی‌دانستم آن موقع موبایل دست همسرش بوده و گفته این چه کسی است که به تو گفته آی میس یو! کی روش هم گفت خودت زنگ بزن و ببین کیست. ۵، ۶ دقیقه بعد تلفن من زنگ خورد و گفتم چه زود تماس گرفت. گوشی را برداشتم و دیدم یک خانم است که گفت شما؟ گفتم من کفاشیان هستم. رئیس فدراسیون. همسرش هم تلفن را قطع کرد. فهمیدم شک کرده بود. داستانی بود که با او داشتیم. بعد‌ها به تهدید به او می‌گفتم اگر اذیتم کنی برایت آی میس یو می‌فرستم.

برای من پرونده ساختند

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال درباره محرومیت پنج ساله اش از حضور در فوتبال گفت: نمی دانم چه مسائلی درباره این پرونده اتفاق افتاد و چه پرونده‌ای برای من ساختند. پس از این همه خدمت چه چیز‌هایی درست کردند درحالی که من کاری نکردم.

می خواستیم از آب هم کره بگیریم، اما چک ام پی سلیوا وصول نشد

او درباره ناپدید شدن ۷۰ هزار دلار در فدراسیون بیان کرد: چیزی ناپدید نشده است. مثل این می‌ماند که معامله‌ای با کسی می‌کنی جنسی به او می‌دهی و به تو چک می‌دهد، اما چک وصول نمی‌شود و باید دنبال آن بروی و شکایت کنی. ماجرای ما هم همین بود. شرکت ام پی سیلوا حق پخش را گرفته و برای مسابقات قبلی جام جهانی به ما پول داده بود. الان کسی دنبال این قرارداد‌ها نیست، ولی ما می‌خواستیم از آب هم کره بگیریم. این شرکت ۷۰ هزار دلار را نداد. ما هم قراردادمان را فسخ کردیم.

اگر می خواستم پیگیر ام پی سیلوا شوم باید دو برابر ۷۰ هزار دلار پول وکیل می دادم

کفاشیان تصریح کرد: این شرکت متعلق به خارج از کشور بود و اگر می‌خواستیم پیگیری حقوقی کنیم باید دو برابر این ۷۰ هزار دلار پول وکیل می‌دادیم آخر هم به هیچ جا نمی‌رسیدیم چراکه ام پی سیلوا منحل شده بود. از طریق AFC و فیفا پیگیری کردیم و به جایی نرسیدیم. جزو اختیارات بنده بود که شکایت نکنم، اما بعد‌ها تبدیل به پرونده شد و دنبال این بودند که برای من محرومیت بزنند.

به خودم اطمینان دارم و سرم را بالا می گیرم

او درباره آخرین وضعیت این پرونده در کمیته استیناف گفت: اکنون در کمیته استیناف بررسی می‌کنند. مشکلی هم با من ندارند چراکه اعضای کمیته افراد توانمند و خوبی هستند. پشت پرده قضیه را نمی‌دانم، اما برایم زیاد مهم نیست چراکه سلامت بودم و آنقدر به خودم اطمینان دارم که سرم را بالا می‌گیرم.

پس از لحظاتی تصاویر افرادی روی مانیتور برنامه پخش شد و از مجری برنامه از کفاشیان خواست درباره این تصاویر نظر بدهد.

ترامپ عقل درست و حسابی ندارد

دونالد ترامپ: عقل درست و حسابی ندارد! خیلی چیز‌ها دست فدراسیون نیست و مثل این می‌ماند که ما برای جایی که می‌خواهیم برویم باید مسیر را دور بزنیم. پول کی‌روش می‌خواستیم حواله کنیم به بانک مرکزی می‌دادیم، بانک مرکزی به چین می‌داد، چین به ترکیه، ترکیه به دبی و در همین مسیر ۱۰ درصد کارمزد از این پول کم شد. در دبی هم آقای مقدس پول را به کی روش می‌داد و در آخر حسابش را بستند.

استراماچونی ما را درک نمی کند و بهتر است نباشد

آندره آ استراماچونی: چهره استقلال است. از همین جا باید قدر کی‌روش را بدانیم. خدا شاهد است ۶ تا ۸ ماه حقوق او را نمی‌دادیم، اما به او می‌گفتیم پول هست، اما در مسیر انتقال گیر کرده و کی روش هم قبول می‌کرد. کسی که درک نمی‌کند و با ما همراه نمی‌شود بهتر است نباشد! ویلموتس هم آب زیرکاه بود. کی‌روش حرفش را می‌زد، اما رو بود.

راست می‌گفتند پایم به توپ نخورده بود، ولی من دونده بودم

علی پروین: پروین را نمی‌شناسم دیگر (باخنده). او جزء پیشکسوتان است. آن روز از دست من شاکی شده بود. فوتبالی‌ها هم می‌گفتند پایش به توپ نخورده و شورت ورزشی نپوشیده، راست می‌گفتند پایم به توپ نخورده بود، ولی من دونده بودم!

سریال لیسانسه ها را می دیدم

شادابیان (کاراکتر طنزی که در سریال خنده بازار به تقلید از کفاشیان می‌پرداخت): مردم از این شخصیت خوششان آمد من هم دوست داشتم. البته سریال لیسانسه‌ها را هم می‌دیدم.

علی دایی ترس ندارد

کفاشیان درباره عکس بعدی در خصوص مصاحبه‌ای که کرده بود و گفته بود من از علی دایی نمی‌ترسم، توضیح داد: علی دایی اسطوره فوتبال ما است و او ترس ندارد. حق داشت. زمانی که با دایی کار می‌کردم کم تجربه بوده و زیاد پخته نشده بودم. روز اولی که به فدراسیون آمدم هیات رئیسه را نمی‌شناختم. نه اینکه نشناسم بلکه مهدی تاج را قبلا دیده بودم و با او صحبت کرده بودم. عزیزمحمدی، شفق و افراد دیگر را چند ماه گذشت تا خوب بشناسم.

او درباره اینکه آیا طرفدار استقلال است یا پرسپولیس گفت: نصف کارم را آن زمان در کمیته ملی المپیک بودم. خانواده ام هم استقلالی هم پرسپولیسی هستند و من هم طرفدار رنگ خاصی نبودم.

کفاشیان درباره مطرح شدن بحث حضور سوسک و مارمولک در اردوی تیم ملی بانوان گفت: با توجه به ضعیف بودن امکانات کشور‌هایی که تیم ملی بانوان می‌روند گفتیم در اردوی آن‌ها سوسک و مارمولک بگذارند تا خانم‌ها نترسند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
0
23
مگر از مدیران ما غیر این انتظار دارید. مدیر نیستند ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
واقعا باید ب خون گریست
و مدل مدیریت ما فقط مختص مشابه ایشان است
و جای بسی تاسف بسیار زیاد دارد
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
0
7
.... صاحب یک پاساژ با ۴۶ مقازه است. خودم از یکی از مقازهای اجاره ای او خرید کردم وقتی از واششیگتن آمدم ایران. صاحب مقازه گفت ... صاحبب پاساژ هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
0
1
بنابر این شیخ طوسی بی گناهه ‌‌.من دخترم دیگه نمیزارمم. بره ورزش همتون یه مشکل دارین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
0
1
فوتبال ما کلن شده پول چاپ کن برای همه شون چه فوتبالیست باشد و چه مربی و چه مدیران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
0
1
نمیدانم چرا اینها دست از سر ورزش این مملکت برنمیدارند........
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین