کد خبر: ۶۲۹۶۵۶
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱

فرمان بمباران پیامکی به اعضای مجمع از کجا صادر شد؟

عضو مجمع نشخیص مصلحت نظام گفت: از یک ستاد معین فرمان بمباران پیامکی به اعضای مجمع را صادر می‌کنند. مدام به موبایل من و اکثر اعضای مجمع پیامک می‌آید و این پیامک متن‌های ثابتی دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

مجید انصاری در هجدهمین کنگره حزب مردم سالاری با بیان اینکه بعد از اینکه نشانه‌های قطعی پیروزی انقلاب نمودار شد، دیرباوران پذیرفتند می‌شود با اسلام انقلاب کرد و به خیل مردم پیوستند، گفت: با طرح مساله استقرار نظام، دو اندیشه جمهوریت و حکومت اسلامی مطرح شد.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) براساس تحلیلی درست از وضعیت جامعه اعلام کردند که نظام جایگزین چیزی جز جمهوری اسلامی نمی‌تواند باشد و با قاطعیت بر جمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر و یک کلمه بیشتر تاکید کردند. امام معتقد بودند که اگر مردم پشتیبان نظام باشند، هیچ عاملی حتی جنگ تحمیلی و ترور مسئولان نمی‌تواند نظام را متزلزل کند. امام پایه‌های استقرار نظام را بر رای مردم استوار کردند. این بینش کارآمدی خود را نشان داد اما اندیشه‌ای مردم ستیز و قیم‌مآب در حال بازتولید است درحالیکه رهبری بارها بر محوریت رأی مردم تاکید دارند اما نمی‌دانم چرا عده‌ای که ادعای ولایت‌مداری دارند از کنار این مواضع رهبری راحت عبور می‌کنند. رهبری گفتند حتی مخالفان نظام هم حق شرکت در انتخابات را دارند اما جریانی در حال توسعه بوده و معتقد است که مجلس در رأس نظام نیست و رای مردم تزئینی است.

فرمان بمباران پیامکی به اعضای مجمع از کجا صادر شد؟

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: باید به ناامید شدن مردم از صندوق رای توجه کرد. اگر مردم از نظام فاصله بگیرند، قدرت نظامی هیچ کاری پیش نمی‌برد. با این حال جریان قیم مآب با اعمال فشار سعی می کنند تا تصمیم‌گیران نظام را منفعل کنند.

انصاری با اشاره به اعمال فشار به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دو لایحه از FATF به مجمع تشخیص مصلحت نظام آمد. الان مهلت یکساله مجمع برای بررسی این لوایح تمام شده است و طبق آیین نامه مجمع تشخیص مصلحت، باید نظر شورای نگهبان حاکم شود. هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت به پالرمو اشکال وارد کرده است. از نظر من شورای نگهبان پالرمو را تایید کرده است اما گفتند نظر هیات نظارت از طریق شورای نگهبان به مجلس اعلام شده است بنابراین این لایحه با مشکل مواجه شده است.

وی با بیان اینکه لایحه CFT یک موضوع به شدت پیچیده، فنی، حقوق و دیپلماتیک است و هیچ موضوعی تا الان آنقدر حساس نبوده است، گفت: طی یکسال و نیم گذشته در مجمع تشخیص مصلحت ده‌ها جلسه برگزار و تمام نظرات مخالفان گرفته شده است. نظرات نهادهای اطلاعاتی، نظامی، دانشگاهی و گروه‌های مخالف را گرفته‌ایم و صدها بار آن‌ها را بررسی کرده‌ایم. رهبری درباره نامه‌های مسئولان دولتی گفته‌اند که نظر خاصی ندارند و مجمع آنها را بررسی کند و رای دهد. این فرایند خیلی طولانی شده است و هنوز در دستور کار کمیسیون مشترک دولت و مجمع قرار دارد و قرار است بررسی‌ها ادامه یابد.

انصاری تصریح کرد: اما کانون‌های خاص که اعتباری برای نهادهای مردمی قائل نیستند، به خود حق می‌دهند که اعلام کنند نظر دولت و مجلس شورای اسلامی اندیشه‌های آمریکایی و صهیونیستی است. آنها از یک ستاد معین فرمان بمباران پیامکی به اعضای مجمع را صادر می‌کنند. مدام به موبایل من و اکثر اعضای مجمع پیامک می‌آید و این پیامک متن‌های ثابتی دارد اما از حوزه علمیه فلان شهر پیامک می‌زنند و حتی تماس می‌گیرند. البته آنها غرض خاصی ندارند و می‌گویند ما خانواده شهید هستیم و شما به خون شهدا خیانت نکنید. من می‌گویم شما اصلا این لوایح را مطالعه کرده‌اید؟ می‌گویند نخوانده‌ایم ولی به ما گفته‌اند تصویب این لوایح خیانت است.

انصاری ادامه داد: چه بساطی است که کانون فشار درست می‌کنند و حتی رئیس مجمع تشخیص مصلحت در محاصره فشار شاگردان درس فقه قرار گرفته و اعلام می‌کند صددرصد مخالف تصویب هستم. همین پشت صحنه‌ها می‌گویند می‌خواهیم برویم در مجلس، تحول ایجاد کنیم.

وی همچنین اظهار کرد: این خطر وجود دارد که اندیشه‌های مردم‌گریز در کانون‌هایی به نام مردم دنبال‌ شود. مردم هنوز امید دارند که با زبان رای، از کشور خود دفاع کنند. رهبری با این فشارها به نهادها مخالف هستند و بررسی این مسائل را به ما سپرده‌اند. به آنهایی که به ما تلفن می‌زنند، می‌گوییم ما مشاور رهبری هستیم اما آنها می‌گویند رهبری تنها و مظلوم هستند. این چه حرفی است که رهبری آنقدر تنها شده‌اند که مشاوران رهبری در مجمع تشخیص مصلحت مخالف نظر ایشان هستند.

انصاری در پایان گفت: اگر احزاب مراقب نباشند، میراث انقلاب یعنی نهاد انتخابات تضعیف می‌شود. مجلس خانه مردم است و نباید صدایی خلاف صدای مردم از مجلس بلند شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین