کد خبر: ۶۲۹۷۷۸
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷

واکنش نصرالله به شهادت سردار سلیمانی: غبطه می‌خورم

دبیر کل حزب‌الله لبنان، شهادت را هدف نهایی سردار سلیمانی توصیف کرد و گفت:‌ «به این شهادت با عظمت و به این عاقبت، غبطه می‌خورم».
آفتاب‌‌نیوز :

«سید حسن نصرالله» با تسلیت شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس نایب رئیس الحشد الشعبی عراق گفت:‌ «به این شهادت باعظمت و این عاقبت، غبطه می‌خورم. ماهایی که بعد از ایشان باقی مانده‌ایم، راه او را تکمیل و اهدافش را محقق و پرچشم را در همه میادین [جهاد] برافراشته خواهیم کرد».

به گزارش شبکه المنار، دبیر کل حزب‌الله لبنان «قصاص عادلانه» را مأموریت مقاومت دانست و گفت: قصاص عادلانه قاتلان مجاهدان، مسئولیت و امانت و مأموریت مقاومان است.

واکنش نصرالله به شهادت سردار سلیمانی: غبطه می‌خورم

رهبر حزب‌الله لبنان درباره آمریکایی‌ها نیز گفت: «قاتلان آمریکایی با این جنایت بزرگ، به هیچ یک از اهداف خود نخواهند رسید... [اما] اهداف حاج قاسم به دلیل روح با عظمت و خون او و به دست برادران و فرزندان مقاومش، محقق خواهد شد».

نصرالله در پایان پیام خود خواستار «عزت و علوّ درجات برای فرمانده عظیم‌الشأن شهید قاسم سلیمانی و فرمانده بزرگ شهید ابومهدی المهندس» شد.

همزمان، شماری از گروه‌های مقاومت، این اقدام آمریکا را محکوم کرده و به آن واکنش نشان داده‌اند. شیخ «قیس الخزعلی»‌ دبیر کل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق، گفت:‌ تاوان خون شهید فرمانده، قاسم سلیمانی زوال اسرائیل است و تاوان شهید فرمانده ابومهدی المهندس، زوال حضور آمریکایی‌ها در عراق است.

همچنین جهاد اسلامی با بیان اینکه، «امت [اسلام] پرچم خود را در مقابل این تجاوز بالا می‌گیرد» اعلام کرد که «در راه آزادسازی [قدس] هیچ شکست و عقب‌نشینی وجود ندارد». «حازم قاسم» سخنگوی حماس نیز در اظهارنظری مطبوعاتی گفت، «تلاش‌های ترور سلیمانی، فقط به سود طرح [رژیم] صهیونیستی و هدف از آن، اختلاف‌افروزی است».

بامداد امروز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای که در این خصوص منتشر کرد، آورد: «سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید».

در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین