کد خبر: ۶۲۹۹۷۹
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱

پیامدهای شهادت «سردار» از نگاه وزیر دولت اصلاحات

«ترور سردار سلیمانی، نتیجه‌ای به دور از محاسبات تروریست‌ها خواهد داشت. همبستگی بیش از پیش ایرانیان غیرتمند و احساس برادری و پیوند بیشتر آنها با ملت‌های منطقه، روح ایستادگی و مقاومت جمعی را تا اخراج امریکا و سایر قدرت‌های سلطه‌گر از منطقه افزایش خواهد داد.»
پیامدهای شهادت «سردار» از نگاه وزیر دولت اصلاحات
آفتاب‌‌نیوز :

مصطفی معین، وزیر سابق علوم در یادداشتی وشت: «سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس انقلاب اسلامی بامداد روز جمعه، سیزدهم دی‌ماه در فرودگاه بغداد در حمله پهپادی نیروهای امریکایی به درجه شهادت نایل شد. شهادت سردار قاسم سلیمانی پیام‌ها و پیامدهایی را در پی خواهد داشت. در تاریخ معاصر کشورمان، هر زمان که وحدت و همبستگی ملی ما ... دچار ضعف و فتور شده، دچار خسارت‌های سهمگینی در حد از دست دادن اصلی‌ترین سرمایه‌های ملی در عرصه‌های فرهنگ و سیاست، دفاع و امنیت و میدان نبرد شده‌ایم. فقدان سرمایه‌های نمادینی چون امیرکبیر یا محمد مصدق، مصطفی چمران یا صیاد شیرازی و اکنون قاسم سلیمانی که پرچمدار استقلال، شرف و افتخار ملت ما بوده‌اند، جبران‌ناپذیر بوده و خواهد بود. سردار قاسم سلیمانی به بالاترین کرامت انسانی که شهادت در راه خداست، دست یافت و جانش را عاشقانه در دفاع از عزت و امنیت و منافع ملی کشورش در طبق اخلاص و ایثار نهاد. حال، پیام شهادت سردار قاسم سلیمانی برای جامعه خصوصا جوانان و همچنین مسوولان کشور چیست و چه پیامدهایی مورد انتظار است؟

به باور نگارنده این یادداشت، طرح این پیام‌ها و پیامدها پس از شهادت این فرمانده مورد نیاز و ضروری است که در ادامه به بخشی از آنها اشاره می‌کنم. شناخت بهتر و دقیق‌تر دوست و دشمن، خودی و غیر خودی نکردن شهروندان، بازنگری و تجدید نظر در رفتار منفی و محدودیت‌های سیاسی - اجتماعی، احساس مسئولیت همگانی در قبال مسائل و مشکلات کشور به دور از منافع شخصی و جناحی، قدرشناسی از مردم و اهتمام در رفع نارضایی‌ها و نابرابری‌ها از جمله مسائلی است که باید به آن توجه کرد تا در نهایت موجبات تقویت همبستگی ملی در شرایط مختلف و حساس فراهم آید.

کارنامه سیاه امریکا در دخالت‌ها و تجاوزهایی که در ایران و کشورهای منطقه در چند دهه گذشته داشته، با این اقدام جنایتکارانه که مصداق بارزی از ترور دولتی است، ننگین‌تر از پیش شد. تردیدی ندارم که ترور سردار سلیمانی، نتیجه‌ای به دور از محاسبات آنها خواهد داشت. همبستگی بیش از پیش ایرانیان غیرتمند و احساس برادری و پیوند بیشتر آنها با ملت‌های منطقه، روح ایستادگی و مقاومت جمعی را تا اخراج امریکا و سایر قدرت‌های سلطه‌گر از منطقه افزایش خواهد داد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین