کد خبر: ۶۳۰۰۰۷
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵

کم‌هزینه و لوکس سفر کنید

سفر یک روزه به اطراف شهر و کمپ زدن در دل طبیعت و خوابیدن توی چادر به صرف چای ذغالی و املت قارچ هم تصویر احتمالی بسیاری از مردم از یک سفر ارزان است؛ اما این‌ها چیزی نیست که قرار است در این مطلب به آن بپردازیم.
آفتاب‌‌نیوز :

در نگاه اول عنوان این مطلب کمی گیج‌کننده به نظر برسد. چطور می‌توان با هزینه کم، سفری لوکس را تجربه کرد؟ واقعا چطور می‌توانید کم هزینه و لوکس سفر کنید؟ به جای سفر با هواپیما، بلیت قطار بخریم؟ به جای ۶ روز اقامت در هتل ۳ ستاره، ۳ روز در هتل ۵ ستاره اقامت کنیم؟  

احتمالا اولین چیزی که از سفر لوکس در ذهنتان نقش می‌بندد سفری هوایی به کشوری اروپایی و اقامت در هتلی ۵ ستاره در اوایل بهار است. سفر یک روزه به اطراف شهر و کمپ زدن در دل طبیعت و خوابیدن توی چادر به صرف چای ذغالی و املت قارچ هم تصویر احتمالی بسیاری از مردم از یک سفر ارزان است؛ اما این‌ها چیزی نیست که قرار است در این مطلب به آن بپردازیم.

کم‌هزینه و لوکس سفر کنید

در این مطلب قصد داریم ببینیم آیا واقعا سفر لاکچری با هزینه کم امکان‌پذیر است یا خیر. پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

ابتدا ساده‌ترین راه‌ها را بررسی کنید!

در حال حاضر با یک مسئله مواجه هستیم. چطور می‌توان کم‌هزینه و لوکس سفر کرد؟ ساده‌ترین راهی که به ذهن می‌رسد این است که سفری را برنامه‌ریزی کنید که نه خیلی ارزان باشد و نه خیلی لوکس.

اولین مساله انتخاب مقصد سفر است. سفر به اروپا، سفر به یکی از کشور‌های همسایه، سفر به یکی از شهر‌های ایران یا سفری کوتاه به اطراف شهر محل اقامتتان.

یکی دیگر از مواردی که روی هزینه سفر تاثیرگذار است انتخاب وسیله نقلیه است. برای مثال اگر برای رسیدن به مقصد گزینه‌های خرید بلیط هواپیما، خرید بلیت قطار، اتوبوس، استفاده از خودروی شخصی و هیچ‌هایک کردن روی میز است.

انتخاب سفری داخلی به یکی از شهر‌های ایران با قطار می‌تواند تا حد زیادی هزینه‌های سفر شما را کاهش دهد. حال باید فکری به حال لوکس شدن این سفر کنیم. شاید فکر کنید سفر با قطار خیلی لوکس نیست، اما این مساله کاملا به قطاری که برای سفرتان انتخاب میکنید بستگی دارد. برای مثال قطار فدک یکی از این قطارهاست. با خرید بلیط قطار فدک و از لحظه آغاز سفر متوجه تفاوت آن خواهید شد.

از فرش قرمزی که برای مسافران این سفر پهن شده تا هتلی که میتوانید همراه با خرید بلیط قطار رزرو کنید همه حکایت از سفری لوکس دارد. شما می‌توانید با خرید بلیط قطار از علی بابا و استفاده از امکاناتی که برای شما فراهم شده، سفری به یادماندنی را تجربه کنید.

آماده و گوش به زنگ باشید

قبل از هر چیز باید واقعیتی را با شما در میان بگذارم. اگر آماده سفر نباشید باید جیبتان را شل کنید. از قدیم گفته‌اند که «هیچ ارزانی بی علت نیست و هیچ گرانی بی حکمت». خیلی از سفر‌های ارزان زمانی به شما پیشنهاد داده می‌شود که مسافر کم است. در زمان تعطیلات که آژانس‌های مسافرتی و هتل‌ها با اوج درخواست مسافران موجه‌اند، قیمت ارائه خدمات بیشتر از سایر زمان‌ها است و احتمال دارد که حتی برای خرید بلیت قطار هم با مشکل مواجه شوید.

با قطار‌های فدک به کجا می‌توان سفر کرد؟

پس اگر قصد دارید کم هزینه سفر کنید، دور تعطیلات را خط بکشید. چمدانتان را ببندید و آماده سفر باشید. در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی به دنبال این گونه سفر‌ها بگردید. کانال‌ها و گروه‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی وجود دارند که به طور مداوم برنامه‌ریزی سفر‌های مختلف انجام می‌دهند و فیلتر خاصی هم برای انتخاب همسفران خود ندارند. فقط کافی است از عاشقان سفر باشید و به آشنایی و همسفری با آدم‌های جدید علاقه داشته باشید!

سفر کم‌هزینه خود را چطور آغاز کنیم؟

کم‌هزینه و لوکس سفر کنید

سفر‌های ارزان‌قیمت می‌توانند با خرید بلیت قطار شروع شوند. فرقی نمی‌کند تصمیم بگیرید با گروهی از آدم‌های جدید سفر کنید، با دوستان خود به مسافرت بروید و یا دل را به دریا زده و به تنهایی سفر کنید؛ در هر صورت، بلیط قطار فدک می‌تواند نویدبخش یک سفر کم‌هزینه و در عین حال لوکس برای شما باشد. بعد از خرید بلیت قطار، گام بعدی انتخاب نوع اقامت در طول سفر است. برای تجربه یک سفر کم‌هزینه، می‌توانید در هاستل‌ها و اقامتگاه‌های بومگردی بمانید و اگر از عاشقان طبیعت هستید، می‌توانید برای شب در محلی مناسب چادر بزنید. در طول سفر خود از تجربه حس خوب آشپزی در سفر غافل نشوید و در ضمن، امتحان کردن غذا‌های محلی شهری که در آن اقامت دارید را هم فراموش نکنید.

از کمترین تا بیشترین هزینه‌های هتل در وان

حرف آخر

کم‌هزینه و لوکس سفر کردن به هیچ عنوان کار سختی نیست. شما می‌توانید به سادگی با خرید بلیط قطار از علی بابا سفر خود را آغاز کنید. خرید بلیت قطار این روز‌ها تبدیل به یکی از راحت‌ترین کار‌های ممکن و یکی از دلچسب‌ترین مراحل سفر شده است. اگر تصمیم گرفتید برای سفر کم‌هزینه و لوکس خود بلیط قطار فدک تهیه کنید، می‌توانید مطمئن باشید که سفر شما هم از ویژگی کم‌هزینه بودن برخوردار خواهد بود و هم ویژگی لوکس بودن. قطار فدک می‌تواند ترکیبی از تجربه‌های آسایش در طول سفر، کم‌هزینه و مقرون به صرفه بودن قیمت بلیت قطار و امکانات منحصر به فرد را برای شما به ارمغان بیاورد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین