کد خبر: ۶۳۰۰۳۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹
ظریف حضور و دخالت‌های نیروهای خارجی در منطقه را باعث افزایش تنش دانست

وزیرخارجه قطر: شرایط نگران‌ کننده است/ ظریف: ایران خواهان تنش نیست/ آمریکا مسئول عواقب ترور سردار سلیمانی است

وزیر امور خارجه ایران در دیدار همتای قطری گفت: ایران خواهان تنش در منطقه نیست و حضور و دخالت نیروهای خارجی و فرامنطقه ای باعث بی ثباتی، ناامنی و افزایش تنش در منطقه حساس ماست.
آفتاب‌‌نیوز :

«محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر که ساعاتی قبل وارد تهران شد، با حضور در وزارت امور خارجه با «محمد جواد ظریف» همتای ایرانی خود دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ در این دیدار در خصوص آخرین تحولات روابط دو جانبه و مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه شرایط جدید در عراق و ترور سردار حاج قاسم سلیمانی گفتگو و تبادل نظر شد.

وزیرخارجه قطر: شرایط نگران‌ کننده است/ ظریف: ایران خواهان تنش نیست| آمریکا مسئول ترور سردار سلیمانی است

وزیر امور خارجه قطر شرایط تنش زای جاری در منطقه پس از تحولات روز گذشته را حساس و نگران کننده توصیف کرد و اظهار داشت: باید راه حلی مسالمت آمیز برای کاهش این تنش‌ها و بازگشت آرامش به منطقه پیدا کرد.

ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی نیز با تروریستی خواندن اقدام نظامیان آمریکایی در به شهادت رساندن سردار سلیمانی رژیم آمریکا را مسئول عواقب و پیامدهای آن خواند و افزود: جمهوری اسلامی ایران خواهان تنش در منطقه نیست و حضور و دخالت نیروهای خارجی و فرامنطقه ای باعث بی ثباتی، ناامنی و افزایش تنش در منطقه حساس ماست.

طرفین همچنین روابط دو جانبه در همه حوزه ها را خیلی خوب توصیف و بر گسترش و تعمیق آن تاکید کردند.

وزیرخارجه قطر: شرایط نگران‌ کننده است/ ظریف: ایران خواهان تنش نیست| آمریکا مسئول ترور سردار سلیمانی است

امروز وزرای خارجه ایران و قطر یک دور با حضور هیأت‌های دو طرف و یک دور هم به صورت خصوصی در محل وزارت خارجه ایران به گفتگو پرداختند.

وزیر خارجه قطر همچنین امروز با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ملاقات می‌کند.

بعد از امروز همچنین وانگ یی وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در یک گفتگوی تلفنی آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی بویژه پس از ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را بررسی کردند.

وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان هم در گفت و گویی تلفنی درباره آخرین تحولات روابط دو جانبه و مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی بویژه تحولات پس از ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را تبادل نظر کردند.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس به همراه «ابومهدی المهندس»، معاون الحشدالشعبی بامداد دیروز (جمعه) ۱۳ دی ماه در حمله آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد به شهارت رسیدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
12
8
به نظرتون آیا وزیر خارجه کشورمون این جسارت رو داشت که در کنار لبخندزدن معروفش بیاد و از وزیر قطری سوال کنه با چه رویی اول اجازه میدین که پهباد از کشور شما پرواز کنه و وقتی ماموریت خودش رو تکمیل کرد شما بیایین و بخواهین فضا رو آروم کنین ؟
باید با قاطعیت از پذیرفتن هیئت قطری خودداری میکردن و به قطر میگفتن که وقتی حمله از کشور شما رهبری شده پس شما اولین دشمن در شهادت سردار سلیمانی هستید و پاسخ کوبنده ای دریافت خواهید کرد .
اما حیف و صد حیف که .... بودن اجازه نمیده آقایون یه کلمه حرف حق بزنن و از مملکتشون به صورت شفاهی دفاع کنن . بقیه هنرنمایی هاشون پیش کش .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
0
7
باید از مملکت دفاع کرد هیچ شکی نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
0
3
چرا قطر اجازه حرکت پهپاد را می داد ؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین