کد خبر: ۶۳۰۰۴۹
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۷

ادعای رهگیری جنگنده «اف-35» در نزدیکی حریم هوایی سوریه

یک وبگاه امور نظامی مدعی شد که رادارهای چینی مستقر در سوریه یک فروند جنگنده «اف-35» آمریکا که قصد نفوذ به حریم هوایی این کشور را داشت، رهگیری کردند.
آفتاب‌‌نیوز :

یک وبگاه امور نظامی شنبه مدعی شد که رادارهای چینی موفق شده‌اند یک جنگنده «اف-۳۵» ارتش آمریکا را نزدیک حریم هوایی سوریه رهگیری کنند.

وبگاه «بالگریا میلتری» به نقل از وبگاه چینی «سوهو» مدعی شد که رادار برد بلند «جی وای ال-۱» مستقر در سوریه موفق شده یک فروند جنگنده اف-۳۵ ارتش آمریکا را که قصد عبور از مرزهای سوریه را داشت، رهگیری کند.

ادعای رهگیری جنگنده «اف-35» در نزدیکی حریم هوایی سوریه

به نوشته این وبگاه، رادارهای برد بلند جی وای ال-۱ و جی-۲۷ باند وی‌ایچ‌اف با برد ۴۵۰ کیلومتر برای پشتیبانی از سامانه‌های دفاع موشکی «اس-۳۰۰» و «اس-۴۰۰» برابر حملات جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکا و رژیم اسرائیل در سوریه استقرار یافته‌اند.

به گفته این منبع خبری، رادار بردبلند جی وای ال-۱ در بزرگراه «ام-۴» که «لاذقیه» را به «ادلب» متصل می‌کند، مستقر است و به نیروهای سوری و روس در رهگیری جنگنده‌های آمریکا و اسرائیل کمک می‌کند.

به گفته کارشناسان نظامی، در حالی که سامانه اس-۳۰۰ و اس-۴۰۰ به خوبی اهداف پنهان کار در شرق و مراکز سوریه را رهگیری می‌کنند، این رادارهای چینی قادرند این اهداف را از فاصله حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ کیلومتر را رهگیری کنند.

وبگاه بالگریا میلیتری در خاتمه نوشت که این رادارهای چینی سال گذشته میلادی تحویل ارتش سوریه شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین